آشنایی با تاریخچه تشک خواب

خوابکو
بدون دیدگاه

تشک از مهمترین اجزا در زندگی انسان و تاثیرگذار بر کیفیت خواب و سلامت ما است. ممکن است بعضی افراد کنجکاو باشند که تاریخچه تشک و نخستین پیدایش و نوع پیشرفت آن تا شکلی که امروز از آن استفاده می کنیم چطور بوده است.

با تکامل انسان ها بستر خواب آن ها هم پیشرفت کرد. ما بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، فراعنه مصر باستان جهت پیشگیری از حمله مار و سایر جانوران، بستر خود را بالاتر از زمین و با استفاده از چوب می ساختند. تشک ها اغلب از پشم و ملحفه ها از پارچه بود. این در حالی بود که مردم عادی مصر بر روی برگ نخل و روی زمین میخوابیدند.

رومیان نیز تشک خود را بالاتر از زمین و گاهی از فلز یا عاج می ساختند به طوری که برای رسیدن به آن نیاز به استفاده از نردبان بود. تشک ها توسط طناب نگهداری می شد. تشک رومیان متوسط از یونجه یا نیشکر و رومیان ثروتمند از پشم و پر بود.

تشک ها در فرون وسطی

در زمان های گذشته و  قرون وسطی تخت خواب ها را بسیار ساده و از چوب تهیه می کردند و تشک ها را با نی و مواد مشابه آن پر می کردند. در این زمان افراد فقیر بر روی تخته های نی، یونجه و برگ های روی زمین می خوابیدند در صورتی که ثروتمندان تخت هایی زیبا با نقاشی و تشک های پر شده از پشم یا پر داشتند. در چنین زمانی آن ها از پرده هایی در اطراف تخت خواب خود استفاده می کردند تا حریمی برای خود ایجاد کرده باشند و از ورود موجودات موذی جلوگیری نمایند.

در دوران رنسانس تزئین تخت خواب بیشتر از پیش شد. در اروپای غربی، تخت تشکیل شده از تخته چوب و دو ستون در پایین تخت بود و اندازه بزرگ تری نسبت به تخت های معمولی داشت. دور تا دور تخت نیز با پرده پوشانده شده بود. در این زمان، تشک ها از پر و کاه و مواد نرم تر پر می شد و ملحفه مورد استفاده، مخمل و ابریشم بود.

امروزه انواع تشک ها در بازار عبارتند از: تشک های فنری، تشک مموری فوم، تشک لاتکس، تشک ژل دار وغیره.

امروزه برند های مختلف تشک از جمله تشک رویا، تشک داتیس، تشک نفیس ، تشک پارمیس و… در ایران طرفداران زیادی دارند.

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1