کار محافظ تشک چیست؟

خوابکو
بدون دیدگاه

کاور یا پدی که برای محافظت تشک خواب در برابر گرد و غبار و رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد محافظ تشک نام دارد. جنس محافظ باید از پارچه مرغوب و طبیعی باشد تا به هیچ وجه پوست بدن دچار مشکل نشود.

هزینه ای که شما برای یک محافظ تشک می کنید، برای شما کاهش هزینه ای به مراتب بیشتر را به همراه دارد. اما باید چیزی بخرید که برای شما مناسب بوده و ارزش هزینه ای را که می کنید را داشته باشد.

دلایل استفاده از محافظ تشک

  • زمانی که می خواهید از بستر خوابتان در مقابل لکه ها و مواد آلرژی زا محافظت کنید اما چیزی می خواهید که زیر ملافه ها قابل تشخیص نباشد.
  • درآمد کمی دارید و می خواهید از پول و سرمایه خود استفاده بهینه ای داشته باشید.
  • مجبور به نظافت مکرر تشکتان هستید تا مواد آلرژی زا را پاک کنید
  • برای شستشو می خواهید کارتان آسان باشد و چیزی لازم دارید که به راحتی بتوانید درش بیاورید و داخل ماشین لباس شویی بیاندازید

مزایای استفاده از محافظ تشک

۱)بهداشتی بودن محل خواب شما

این موضوع برای کسانی که مستعد آلرژی هستند و مشکلاتی از قبیل اگزما یا آسم دارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

۲)افزایش عمر تشک

ایجاد لکه هایی بر روی تشک توسط نمک ها و مواد معدنی که در عرق بدن وجود دارند ، این موضوع با غلت خوردن شخص روی تشک تشدید شده و روی تشک لکه هایی را ایجاد می کنند.استفاده از محافظ تشک باعث جلوگیری از این موضوع می شود.

۳)افزایش راحتی تشک

محافظ ها با ایجاد یک لایه بر روی لایه بالایی تشک شما میتواند راحتی تشک را برای شما افزایش دهد.

کار محافظ تشک چیست؟

جلوگیری از تجمع حشرات موذی

تشک‌ها محل تجمع حشرات موذی به ویژه ساس هستند. این حشرات موذی در تشک و بالش زندگی می‌کنند

از آن جایی که ما بیشتر عمر خود را خواب هستیم، لازم است بهداشت محیط خواب را رعایت کنیم. محافظ‌های تشک،به دلیل شستشو آسان از بهترین روش‌ها برای از بین بردن این حشرات هستند. همچنین بیشتر محافظ‌های تشک، ضد ساس و حشرات موذی هستند زیرا ضخامت بالای این محافظ‌ها مانع از ورود حشرات به تشک می‌شوند.

ضد آلرژی بودن

تجمع آلودگی ها در بافت تشک باعث ایجاد آلرژی در پوست می شود. محافظ قابل شست و شو برای تشک، بهترین گزینه برای جلوگیری از آلرژی می باشد.

جلوگیری از پاره شدن تشک

روکش تشک، در حدی که روی تشک بخوابید از آن محافظت می‌کند. اما محافظ تشک از کثیف شدن و یا نفوذ اشیای ریز به تشک جلوگیری می‌کند. در نتیجه کمک می‌کند تشک پاره یا سائیده نشود. در واقع از لایه اصلی تشک در برابر کثیفی و پارگی جلوگیری می‌کند.

انواع محافظ تشک از نظر جنس

  • محافظ تشک پنبه ای

این محصول از کتان یا پنبه تشکیل شده است. به دلیل استفاده از مواد ارگانیک احتمال به وجود آمدن حساسیت را کاهش می دهد. اگر پوست حساسی دارید این محصول به دلیل تهویه هوای خوب از منافذ درشت آن ، محافظ تشک مناسبی برای شماخواهد بود.

ولی این نکته هم در نظر داشته باشید که این نوع محافظ تشک در دفع حشرات موذی و همچنین عدم نفوذ مایعات به تشک گزینه مناسبی نیستند.

  • محافظ تشک پلی استر

این نوع محافظ عمر طولانی دارد به همین دلیل می توانید سال ها از آن استفاده کنید.  اما ضد حساسیت نبوده و مایعات از آن به مقدار محدودی عبور می کنند.

  • محافظ تشک مخملی

اگر به جای خواب گرم و نرم علاقه مند هستید این نوع محافظ برای شما مناسب می باشد.این محصول ضدآب بوده و از تشک شما به خوبی محافظت می کند.اما اگر به جای خواب خنک عادت دارید و گرمایی هستید این نوع محصول برای شما مناسب نمی باشد.

  • محافظ تشک بامبو

این کاور از ترکیبات پارچه بامبو تشکیل شده و یک ضد حساسیت قوی و طبیعی است. نرمی و آرامش بخش بودن این نوع محافظ تشک یکی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول می باشد.

نحوه شستن صحیح محافظ تشک

محافظ تشک  لکه ها و کثیفی ها را از تشک شما دور نگه می دارد اما خود محافظ هم به مرور کثیف شده و شستن محافظ تشک بطور منظم برای رفع کثیفی ها کاری ضروری است.

قبل از شستشو محافظ تشکتان حتما دفترچه راهنما آن را به طور کامل مطالعه کنید.

اغلب محافظ ها قابل شست و شو در ماشین لباس شویی هستند اما برخی از آن ها را نباید در ماشین شست. این موضوع معمولا روی برچسب محصول قید شده است

. برخی از محافظ ها یک پارچه رویی و یک لایه زیرین دارند که از هم جدا می شوند و شما می توانید پارچه رویی را به راحتی در ماشین لباس شویی بشوئید.

مراحل شستشو

۱)درز های باز محافظ تشک خود را قبل از شستشو چک کنید.

۲)ابتدا قبل از شستشو لکه های روی محافظ تمیز شود

۳)از دور ملایم ماشین لباسشویی استفاده شود.

۴)دوبار آبکشی نمائید.

۵)محافظ تشک خود را خشک نمائید.

محافظ تشک رویا

محافظ تشک رویا یک لایه محافظتی برای تشک های تخت و خوشخواب شماست. اگر شما جزو کسانی هستید که ترجیح می دهید جنس باکیفیت در کنار قیمت مناسب تهیه کنید محافظ تشک رویا را به شما پیشنهاد می کنیم. در واقع این کاور تشک از الیاف با کیفیت و ضد حساسیت تشکیل شده است.

ویژگی های محافظ تشک رویا

جنس پارچه این محصول از پارچه لمینت بوده

دارای دیواره های توری محافظ

قابلیت شست‌وشو با دست و ماشین لباسشویی را دارد.

  • مواد به کار رفته در آن بسیار مرغوب بوده و از بروز مریضی های پوستی جلوگیری می کند.
  • دور تا دور آن به وسیله کش دوخته شده است.
  • برای تمام سنین از کودک تا کهنسال، مناسب و استاندارد است.
  • گردش هوای موجود در تشک، از ایجاد قارچ و میکروب در آن جلوگیری می کند.
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1