چیدمان سرویس خواب عروس

چیدمان سرویس خواب عروس

خوابکو
بدون دیدگاه

چیدمان سرویس خواب عروس

یکی از مهم ترین و در واقع اصلی ترین بخش در منزل اکثر افراد به ویژه در منزل عروس  داماد ها اتاق خواب می باشد،به همین دلیل دکوراسیون آن ار اهمیت بالایی برخوردار است ، پس چیدمان اصولی و صحیح فضای اتاق خواب شما نه تنها می تواند به شما کمک کند که اتاق خواب جذاب تری داشته باشید، بلکه در آرامش شما نقش بسیار مهمی دارد . از طرفی عروس خانم ها دوست دارند که یک دیزاین خاص با رعایت تمام نکات را برای اتاق خواب خود در نظر بگیرند .

ماهم قصد داریم در این مقاله به برخی از نکات اصولی طراحی دکوراسیون بپردازیم که اگر این نکات رعایت شود ،میتوانید یک اتاق خواب مدرن و شیک برای خود طراحی کند و لذت ببرید .

تزیین اتاق خواب عروس

مهم ترین تکنیک ها برای اصولی بودن دکوراسیون اتاق خواب عروس

۱)انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در دکوراسیون اتاق خود از رنگ های روشن بیشتر استفاده شود ،زیرا استفاده از این رنگ ها باعث میشود که فضای اتاق شما دلباز باشد و حس آرامش  بیشتری داشته باشید .

امروزه بیشتر سرویس خواب های موجود در بازار چوبی و به رنگ سفید هستند و شما میتوانید رنگ سفید را جز رنگ اصلی دکوراسیون خود در نظر بگیرید و رنگهای دیگر را طبق سلیقه خودتان مکمل آن قرار دهید .

هیچ قانون خاصی برای انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب وجود ندارد ، ولی ما در ادامه چند نمونه از رنگ های پرطرفدار را شرح میدهیم تا بتوانید انتخاب سریع تر و بهتری را داشته باشید .

۱)رنگ آبی آسمانی : به دلیل حس آرامشی که در فضا ایجاد میکند جز رنگ های جذابی می باشد که میتوانید استفاده کنید .

ترکیب رنگ آبی آسمانی با رنگ های طوسی و سفید بسیار عالی می شود .

۲)رنگ سفید : این رنگ به ۲ دلیل جز رنگ های پرطرفدار می باشد ، یک اینکه رنگ سفید  با هر رنگی که شما برای دکوراسیون اتاق خود انتخاب کنید ترکیب می شود  ، دوم اینکه استفاده از رنگ سفید باعث می شود فضای اتاق شما بزرگ  تر دیده شود.

۳)رنگ قرمز: این رنگ به دلیل ایجاد هیجان در افراد ، برای عروس و دامادهایی مناسب است که روحیه شادی دارند و طالب انرژی هستند .

باتوجه به تمامی گفته ها انتخاب رنگ اتاق خواب و سرویس خواب باید مطابق  با سلیقه عروس و داماد انتخاب شود ، زیرا آن ها از این اتاق استفاده می کنند و اگر رنگ و دکوراسیون  مورد تایید آن ها نباشد بعد از مدتی از آن خسته می شوند .

جای مناسبی برای تخت خواب خود در نظر بگیرید

۲)جای مناسبی برای تخت خواب خود در نظر بگیرید

در دکوراسیون تاق خواب عروس یکی از نکاتی که باید حتما به آن توجه داشت این است که تخت خواب در جای مناسب خود قرار گیرد . معمولا تخت خواب باید در نقطه مرکزی اتاق گذاشته شود ولی  اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است پس بهتره تخت خواب در گوشه ای از اتاق قرار گیرد تا به راحتی بتوانید وسایل دیگر خود را بچینید ،و اگر اتاق خواب شما  فضای کافی را دارد و بزرگ است بهترست که تخت خواب در وسط اتاق گذاشته شود و مابقی وسایل طبق سلیقه و نظر شما چیده شود.

که البته خرید هر یک از اجزای سرویس خواب باید با توجه به فضای شما خریداری شود .

به طور کلی تخت خواب شما نباید در مکانی قرار بگیرد که کاملا مقابل درب ورودی و جلوی دید بخش های مختلف خانه باشد.

۳)انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب

یکی دیگر از عوامل مهم در دکوراسیون اتاق شما پرده می باشد ، پس باید انتخاب نوع و رنگ آن بسیار عاقلانه باشد .

رنگ پرده اتاق خواب شما اگر با رو تختی و فرش اتاق هماهنگ باشد زیبایی اتاق شما را دو برابر مبکند .

۳ راز مهم برای خرید یک پرده مناسب

۱)اگر موقعیت خانه شما به صورتی است که سایر قسمت ها به آن مشرف هستند باید از پرده های ضخیم استفاده شود  ، یا اگر اتاق خواب شما نور کمی دارد و می خواهید نور گیر تر باشد  پرده های توری و یا حریر رنگی (بهتر است حریر رنگ روشن استفاده شود) استفاده کنید .

۲)اگر دکور کلی اتاق خواب شما مدرن می باشد نباید از پرده های والان دار استفاده کرد .

۳)و مورد آخر اینکه اگر سقف خانه شما کوتاه است بهتره که از پرده های سرتاسری استفاده کنید تا سقف را بلند تر نشان دهد .

۴) بکار بردن وسایل تزیینی و گل و گیاه

برای تزیین اتاق خواب می توان از دکوری های گوناگون استفاده کرد ولی برای انتخاب هر دکوری اول باید سبک و تم اتاق خود را در نظر بگیرید .

به طور کلی سعی کنید برای دیزاین اتاق خیلی از وسایل دکوری استفاده نکنید زیرا اتاق هرچه خلوت تر باشد فضا را بزرگتر نشان می دهد .

استفاده از وسایل تزیینی مانند تابلو و یا مجسمه های مختلف  می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی اتاق خواب شما داشته باشد و همچنین استفاده از گل های طبیعی در اتاق خواب حسی سرشار از آرامش و شادابی را به شما منتقل می کند که علاوه بر حس خوب در پاکسازی هوای اتاق هم بسیار مفید می باشد .

۵)استفاده از نور پردازی در دکوراسیون اتاق

رنگ نور لامپی که برلی اتاق در نظر می گیرید مهم ترین موضوع نورپردازی می باشد ، که بهترین رنگ لامپ برای اتاق خواب رنگی است که به نور خورشید نزدیک تر باشد .

نور پردازی اتاق باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی ، نور کافی را برای اتاق شما فراهم کند . برای اتاق خواب های کوچک بهتر است که  از چراغ آویز ها و یا لوستر استفاده شود ،ولی اگر اتاق خواب شما بزرگ است و فضای کافی را دارد می توانید از آباژور های مختلف در کنار تخت خود استفاده کنید .

چند روش برای روح بخشی به اتاق خواب

برای این که اتاق خواب به شما حس خوبی منتقل کند باید با روحیه و شخصیت شما سازگار باشد ، به طور مثال اگر اهل کتاب هستید حتما یک کتابخانه کوچک در اتاق خود قرار دهید و در صورتی که فضای کافی را نداشتید می توانید از شلف های دیواری استفاده کنید

راه دیگر برای ایجاد حس خوب استفاده از نور طبیعی می باشد ، به همین دلیل بعضی از افراد اتاق خود را طوری طراحی می کنند که حداقل یک پنجره داشته باشد .

نکته قابل توجه برای دکور و طراحی اتاق خواب اینکه باید از دیزاین های شلوغ پرهیز کرد ، زیرا شلوغی جدا از این که اتاق خواب شما را همیشه نامرتب نشان میدهد از زیبایی آن هم کم می کند .

شاخص های مهم برای دیزاین و چیدمان  مناسب اتاق خواب را برایتان به طور خلاصه توضیح دادیم که توجه و عمل به هر یک از آن ها باعث می شود . دیزاین و طراحی خاص و منحصر به فردی داشته باشید .

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1