قیمت و خرید ورق فلزی

قیمت و خرید ورق فلزی

خوابکو
بدون دیدگاه

قیمت و خرید ورق فلزی

شمش های فلزی در کارخانه به صفحه و ورق های فلزی تبدیل می شوند. اگر فلز بیشتر از ۴ میلیمتر ضخامت داشته باشد صفحه و اگر کمتر از ۴ میلیمتر ضخامت داشته باشد  ورق نامیده می شود. در این مقاله به بیان انواع ورق های فلزی و مدل های آن خواهیم پرداخت.

جهت خرید ورق های فلزی با قیمت مناسب به صورت عمده و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۷۵۱۱۵۵۹  تماس حاصل فرمایید.

انواع ورق فلزی

ورق فلزی در دو شکل ظاهری رول و شیت تولید می شود. و به دو صورت نورد سرد و نورد گرم تولید می شود.

نورد گرم

تولید ورق فلزی به شیوه نورد گرم به این صورت می باشد که شمش فلزی حرارت می بیند تا ذوب شود و سپس پهن می شود و به شکل ورق های فلزی تغییر می کند در هر مرحله به علت حرارت بالا باید با آب خنک و سپس وارد مرحله بعدی شود.

نورد سرد

ورق روغنی به شیوه تکنولوژی نورد سرد تولید می شود و هیچ گونه ارتباطی با روغنی و چرب بودن ورق فلزی ندارد به علت سطح سیقلی و براق اینگونه از ورق ها به این نام شهرت یافته اند. و از مقاومت بالایی برخوردار هستند و قطر این ورق ها بسیار کم می باشد.

ورق سیاه

ورق سیاه از پرکاربرد ترین نوع ورق های موجود در بازار است جالب است بدانید این نوع از ورق ها به علت اینکه  صیقلی یا براق نیستند به این نام شهرت یافته اند. ورق سیاه در دسته نورد گرم قرار دارد و به این شیوه تولید می شود.ورق سیاه با نام    ST37 شهرت دارد . موارد پر کاربرد استفاده از ورق سیاه در صنعت کشتی سازی ، خودرو سازی ، تانکر سازی و حتی صنعت ساختمان می باشد.تولید ورق فلزی به شیوه نورد گرم به این صورت می باشد که شمش فلزی حرارت می بیند تا ذوب شود و سپس پهن می شود و به شکل ورق های فلزی تغییر می کند در هر مرحله به علت حرارت بالا باید با آب خنک و سپس وارد مرحله بعدی شود.

ورق استیل

ورق استیل  از جنس استیل می باشد و سطحی کاملا صاف و براق دارد و در برابر زنگ زدگی مقاوم است.

انواع ورق فلزی استیل

ورق فلزی استیل مات

ورق فلزی استیل خشدار

ورق فلزی استیل نسوز

ورق فلزی استیل نسوز

ورق فلزی استیل ضد اسید

ورق رنگی

ورق های رنگی در واقع همان ورق های گالوانیزه می باشد که با روکش هایی از رنگ مقاوم پوشانده شده است و در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند.  این نوع ازورق فلزی در صنایع ساختمانی و لوازم خانگی کاربرد فراوانی دارد.

ورق گالوانیزه

یک ورق فلزی مقاوم با روکش روی و سرب می باشد در نتیجه در مقابل زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند.

انواع ورق گالوانیزه

ورق گل ریز

ورق گل درشت

ورق بدون گل

به علت مقاومت بالای ورق گالوانیزه در برابر رطوبت در مناطق مرطوب که احتمال زنگ زدگی ورق فلزی وجود دارد از این نوع از فنر استفاده می نمایند.

 

ورق اسید شویی

این ورق از ورق گرم تولید و طی فرایندی اسید شویی می شود و ناخالصی های سطح آن پاک می گرددو براق تر از سایر ورق های موجود در بازار است.و در تولید مخازن و لوله سازی و صنایع ساختمان کاربرد فراوانی دارد.

ورق آجدار

از دسته ورق های نورد گرم از جنس ST37 می باشد. و در ساخت پله های اضطراری کف کامیون و کانکس و صنایع ساختمانی کاربرد فراوان دارد.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1