فرق بالش و متکا

فرق بالش و متکا چیست؟

خوابکو
بدون دیدگاه

در عصر امروزی خیلی از افراد مراجعه کننده بالش را با متکایی که زیر سر می‌گذاریم اشتباه می‌گیرند ولی حال می خواهیم برای یک مرتبه فرق بین بالش و متکا را بررسی کنیم. اغلب تعریف بالشش جهت استفاده گردن و رانو و پیشگیری از مشکلات مفصلی می باشد. جهت روشن شدن تفاوت میان بالش و متکایی که بر روی تخت خواب خود دارید و بر روی آن روتختی قرار داده اید. بهتر است انواع بالش و کارایی آن را بررسی کنیم.

انواع بالش چیست؟

در بازار امروز انواع تازه ای از بالش یا متکا به بازار آمده که ویژه قرار دادن دور گردن، زیر سر، بین زانوها و حتی بالش‌ های مختص دوران بارداری میباشد. شما می ‌توانید این نوع بالش‌ ها را که عنوان طبی را هم یدک می کشند حدودا در همه داروخانه‌ ها یا مراکز خرید بزرگ بیابید.

بررسی انواع بالش‌های طبی

در حالت کلی این نوع بالش‌ها که به دو بخش فوم‌ دار و بادی تولید می‌شوند را بالش طبی می‌گویند که البته کاربرد فوم بیشتر است. همان گونه که گفته شد این مدل بالش‌ یا متکا ها جهت پیشگیری از عارضه‌های مفصلی استفاده می‌شوند. بالش‌های طبی بر اساس عمل کرد به دسته‌های زیر تقسیم می گردند.

بالش‌ های دورگردنی

در صورتی که زمان طولانی با کامپیوتر فعالیت دارید و یا پشت فرمون اتومبیل می باشید از این بالش U شکل برای جلوگیری از درد گردن استفاده نمایید.

بالش‌ مخصوص زانو درد

در صورتی که شما هم از درد زانو رنج می‌برید از این بالش استفاده نمایید. خیلی از افراد به هنگام خوابیدن به چهلو میخوابند که همین باعث سایش زانو‌ها شده برای جلوگیری از این عارضه بهتر از از این نوع بالش‌ها استفاده فرمایید.

بالش‌ مخصوص بارداری

ممکن است از بین بالش ‌های طبی، این مدل متکا یا بالش از همه ناشناخته‌ تر و عجیب ‌تر باشد ولی در صورتی که تجربه مادر شدن را داشته باشید خیلی خوب می ‌دانید که سنگینی شکم به ویژه در ماه‌ های آخر بارداری باعث می ‌شود که مادر باردار در طول خواب کمی اذیت بشود، پس طراحی و تولید بالش ‌های بارداری به علت این بوده که این بالش زیر شکم خانم‌ های باردار در طول مدت خواب البته زمانی که به پهلو خوابیده ‌اند قرار گیرد و وظیفه تحمل سنگینی شکم را به عهده گیرد تا مادر بتواند با خیالی آسوده لذت یک خواب راحت را تجربه نماید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1