تفاوت انواع تشک طبی و فنری موجود در بازار

تفاوت انواع تشک طبی و فنری موجود در بازار

خوابکو
بدون دیدگاه

تشک مناسب اولین عاملی است که به صورت مستقیم بر خواب افراد تاثیرگذار است. پس آشنایی با انواع تشک و مزایا و معایب هر کدام، به انتخاب بهترین گزینه که برای هر شخص با دیگری متفاوت است، کمک خواهد کرد.
تشک ها دارای انواع مختلفی هستند. تمامی برندهای مطرح ایرانی و خارجی تشک طبی و فنری را تولید می کنند که هریک از این انواع تشک، کاربرد، مزایا و معایب خود را دارد.
یکی از سوالاتی که هنگام خرید تشک برای افراد به وجود می آید این است که تشک طبی بخرم یا طبی فنری؟ تفاوت انواع تشک طبی و فنری موجود در بازار چیست؟ کدامیک برای من مناسب تر است؟
در این مقاله ابتدا به معرفی تشک طبی و فنری، مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت و سپس به بررسی تفاوت انواع تشک طبی و فنری موجود در بازار می پردازیم تا با آگاهی بیشتری بتوانید تشک مناسب خودتان را انتخاب کنید.

تفاوت تشک طبی و فنری

قبل از اینکه به تفاوت تشک طبی و فنری بپردازیم، لازم است شناختی نسبت به تشک طبی و تشک فنری داشته باشیم سپس تفاوت میان تشک طبی و فنری را توضیح دهیم.

تفاوت تشک طبی و فنری

راه های ارتباطی جهت مشاوره خرید تشک طبی و فنری

شما مشتریان عزیز می توانید با مراجعه به سایت خوابکو جهت مشاوره خرید تشک طبی و فنری را ثبت و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. جهت کسب اطلاعات و دریافت مشاوره رایگان هم اکنون با کارشناسان ما در تماس باشید:

  • شماره تماس: ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۲۶
  • شماره تماس: ۰۹۹۸۱۵۳۸۰۵۱
  • شماره تماس: ۰۹۰۱۳۹۷۶۷۶۷
  • شماره تماس: ۰۹۱۲۰۶۹۶۵۲۹
  • آدرس سایت: khabco.com

فروشگاه خوابکو برای مشتریان خود در خرید تشک طبی و فنری مزیت هایی مانند ارسال فوری و رایگان و پرداخت درب منزل را درنظر گرفته است تا خریدی مطمئن و دلچسبی را با ما تجربه کنید.

انواع تشک موجود در بازار

در این متن به دونوع از پرطرفدارترین انواع تشک‌های موجود در بازار، یعنی تشک طبی و فنری پرداخته خواهد شد.

تشک طبی

ساختار تشک طبی به گونه ای است که داخل آن از فنر استفاده نمی شود و متریال تشکیل دهنده اسفنج، فوم و …. است. تشک طبی به علت ساختاری که دارد معمولا سفت هستند و سفت بودن سطح تشک طبی موجب می شود ستون فقرات در حالت طبیعی حفظ شود و برای پیشگیری و بهبود کمردرد کاربرد دارد. تشک طبی مناسب افرادی است که از کمردرد رنج می برند و مشکلاتی نظیر دیسک کمر دارند.
تشک طبی به علت نبود فنر داخل آن، معمولا طول عمر کمتری نسبت به تشک فنری دارد.
میزان نرمی و سفتی سطح تشک طبی، به متریال استفاده شده داخل تشک بستگی دارد. برای مثال تشک طبی دارای مموری فوم و لاتکس سطح نرم تری نسبت به تشک طبی دارای اسفنج و ریباند دارد.

حتما بخوانید

تشک طبی

انواع تشک طبی موجود در بازار

تشک طبی به لحاظ مواد تشکیل دهنده دارای انواع مختلفی می باشد. این تفاوت در انواع متریال باعث تفاوت کیفیت، میزان نرمی و سفتی و حالت ارتجاعی، تحمل وزن و قیمت می شود. در ادامه انواع تشک طبی موجود در بازار را معرفی می کنیم.

تشک طبی

  • تشک طبی ریباندی

یکی از معمول ترین تشک های طبی موجود در بازار، تشک طبی ریباندی می باشد. همچنین تشک طبی ریباندی در میان انواع تشک طبی، مناسب ترین قیمت را دارد زیرا ریباند به این صورت است که از خرده اسفنج ها و ضایعات اسفنج تولید می شود. خرده اسفنج ها با چسبی مخصوص در دستگاه پرس فشرده می شوند در نتیجه تشک طبی ریباندی دارای فشردگی و تراکم بالایی است و همین امر موجب می شود تشک طبی ریباندی، سفت ترین نوع تشک طبی باشد.

تشک رویا مدیکال ۳ و مدیکال ۴، تشک نفیس مدیکال B و مدیکال C، تشک تن آسای سوپر مدیکال و آربون پلاس بهترین تشک طبی ریباندی می باشند.

  • تشک طبی اسفنجی

یکی دیگر از رایج ترین انواع تشک طبی، تشک طبی اسفنجی می باشد. تشک طبی اسفنجی همانطور که از نامش مشخص است تماما اسفنج می باشد. تشک طبی اسفنجی دارای میزان نرمی و سفتی متفاوتی می باشد. هرچه تراکم و فشردگی اسفنج بالاتر باشد، تشک طبی اسفنجی سفت تر خواهد بود و هرچه تراکم اسفنج کمتر باشد، تشک طبی اسفنجی نرم تر خواهد بود. اما به طور کلی تشک طبی اسفنجی نسبت به تشک طبی ریباندی دارای سطح نرمی تری است و قیمت آن نیز بالاتر است.

تشک رویا مدیکال ۲، تشک ویستر هورداپدیک، تشک زست اویستر مدیکال بهترین تشک طبی اسفنجی می باشند.

  • تشک طبی مموری فوم

تشک طبی مموری فوم یکی از بهترین انواع تشک طبی می باشد. عملکرد مموری فوم یا مموری فوم هوشمند به گونه ای است که هنگامی که روی تشک می خوابید، تشک طبی مموری فوم باتوجه به گرما و حالت بدن شما، حالت گیری می کند و هنگامی که از روی تشک بلند می شوید، تشک به حالت اولیه خود باز می‌گردد. تشک طبی مموری فوم نسبت به تشک اسفنجی قیمت بالاتری دارد و بهترین پشتیبانی را از بدن و ستون فقرات دارد.

تشک زست اسلیپ پلاس، تشک آدنیس اینترکول، تشک داتیس لیمافورد و ویچکرافت بهترین تشک طبی مموری فوم می باشند.

  • تشک طبی لاتکسی

تشک طبی لاتکسی نیز یکی از بهترین انواع تشک طبی می باشد. تشک طبی لاتکسی، تشکی کاملا طبیعی و گیاهی است که عملکردی شبیه به مموری فوم دارد. تشک طبی لاتکسی جزو گران ترین تشک های طبی محسوب می شود و بهترین پشتیبانی را از بدن و ستون فقرات دارد.

تشک زست اسلیپ رست، تشک آدنیس پدیک، تشک داتیس آلپاکا بهترین تشک طبی مموری فوم می باشند.

تشک فنری

تشک فنری نوع دیگری از تشک می باشد و یکی از معمول ترین و محبوب ترین نوع تشک در میان افراد است. ساختار اصلی تشک فنری برخلاف تشک طبی، از فنر می باشد و در لایه های بالاتر از اسفنج، فوم و … استفاده می شود تا بتواند از بدن و ستون فقرات حمایت کند.
تشک فنری به علت وجود فنر در ساختار تشک، دارای سطح نرم تری نسبت به تشک طبی است و معمولا هم طول عمر بالاتری نسبت به تشک طبی دارد.
تشک فنری مناسب افرادی است که مشکلات کمردرد و دیسک کمر ندارند یا کمردردشان خفیف است.

تشک فنری

انواع تشک فنری موجود در بازار

تشک فنری به دو دسته تشک فنری منفصل و تشک فنری متصل تقسیم بندی می شود. هر یک از انواع تشک فنری نیز ساختار، کاربرد و کیفیت متفاوتی دارند که در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم.

تشک فنری متصل

در تشک فنری متصل، تمام فنرها در سرتاسر تشک به هم متصل هستند در نتیجه عملکرد فنرها روی هم اثر می گذارد و لرزش و ارتعاش را در تشک دونفره منتقل می کند. در تشک فنری متصل، فنر ها در قسمت مرکزی تشک قرار دارند و در لایه های بالاتر از اسفنج، فوم و … استفاده می شود.
این نوع تشک جزو قدیمی ترین و اقتصادی ترین تشک ها محسوب می شود و بیشتر برای تشک های یک نفره توصیه می شود.

حتما بخوانید

تشک فنر متصل

تشک فنری منفصل

در تشک فنری منفصل تمامی فنرها بصورت جداگانه در پاکت های مخصوص قرار دارد و نوع جدید تشک فنری محسوب می شود. به علت جدا بودن فنرها در این نوع تشک لرزش و ارتعاش را در تشک دونفره منتقل نمی کند و کیفیت خواب بالاتری را به شما دهد. در تشک فنری منفصل نیز، فنر ها در قسمت مرکزی تشک قرار دارند و در لایه های بالاتر از اسفنج، فوم و … استفاده می شود.
همچنین تشک فنری منفصل کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت سایر تشک ها دارد. در صورتی که قصد خرید تشک دونفره دارید پیشنهاد ما به شما تشک فنری منفصل می باشد.

حتما بخوانید

تشک فنر منفصل

تفاوت تشک طبی و فنری موجود در بازار

تا اینجا با تشک طبی و فنری و انواع آنها آشنا شدید، حال به بررسی تفاوت تشک طبی و فنری موجود دز بازار خواهیم پرداخت:

  • تشک طبی مناسب افرادی است که مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر دارند ولی تشک فنری مناسب افرادی است که کمردرد ندارند یا کمردرد خفیف دارند.
  • در تشک طبی از فنر استفاده نشده و تماما از اسفنج و فوم است اما در تشک فنری ساختار اصلی تشک از فنر می باشد.
  • تشک طبی سطح نسبتا سفتی دارد اما تشک فنری سطح متوسط رو به نرم دارد.
  • تشک طبی معمولا طول عمر کمتری نسبت به تشک فنری دارد.

تفاوت تشک طبی و فنری موجود در بازار

تشک طبی بخرم یا فنری؟

  • اگر دیسک کمر و کمردرد شدید دارید، تشک طبی خریداری کنید.
  • اگر کمردرد ندارید یا کمردرد کمی دارید، تشک فنری خریداری کنید.
  • اگر تشک دونفره می خواهید، تشک فنری منفصل بهترین گزینه برای خرید می باشد.
  • اگر تشک یک نفره می خواهید، تشک فنری متصل گزینه ی خوبی برای خرید می باشد.
  • اگر تشک با قیمت مناسب می خواهید، تشک فنری متصل بهترین گزینه برای خرید می باشد.

بهترین برندهای تشک طبی و فنری موجود در بازار

امروزه برندهای مختلف و زیادی تشک طبی و فنری را تولید و روانه بازار می کنند. اما باید تشک طبی و فنری خود را از برندی مطرح و معتبر تهیه نمائید زیرا کیفیت تشک شما در سلامت شما تاثیر مستقیم دارد.
فروشگاه خوابکو بزرگترین فروشگاه اینترنتی می‌باشد که تنوع بالایی از برندهای مطرح و باکیفیت موجود در بازار را دارد و شما می توانید از میان تمام برندهای مطرحی که در زیر به شما معرفی خواهیم کرد، تشک طبی و فنری را تهیه نمایید.

  • تشک رویا
  • تشک زست
  • تشک ویستر
  • تشک آدنیس
  • تشک تن آسای
  • تشک نفیس
  • تشک داتیس
  • تشک نرم آسا

 

ویژگیامتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵
ارسال سریع⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵
گارانتی⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵

خرید آسان و دلنشین تشک طبی و فنری را با ما در فروشگاه اینترنتی خوابکو تجربه کنید. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با ایجاد زمینه ای مناسب جهت ارسال به تمام نقاط کشور و ارایه بهترین کیفیت، بهترین قیمت و بیشترین تنوع محصول و ارسال در کمترین زمان ممکن به همراه خدمات پس از فروش “۷ روز گارانتی خرید ” گامی مطلوب در جهت رفاه حال مشتریان برداشته و خرید را برای شما به یک تجربه دلچسب تبدیل کنیم. و این پاسخی است به حسن انتخاب شما

اگر به دنبال کالای خواب هستید خوابکو را انتخاب کنید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1