تخت خواب را در کجای اتاق بگذاریم؟

تخت خواب را در کجای اتاق بگذاریم؟

خوابکو
بدون دیدگاه

تخت خواب را در کجای اتاق بگذاریم؟

یک خواب خوب هنگام شب می تواند به شما کمک کند تا در بهترین وضعیت خود قرار بگیرید. اما اگر تختخواب جایی درست در اتاق خواب قرار نگرفته باشد، شاید شما نتوانید آنطور که می خواهید استراحت کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید تختخواب را کجای اتاق قرار دهید، مطالبی وجود دارد که می توان در نظر گرفت
یکی از عوامل بسیار موثری که برای انتخاب جایگاه مناسب تخت خواب از نظر معماری مد نظر قرار می گیرد این موضوع است که در آن اتاق خواب، پنجره ها و درب اصلی به چه صورت است و ابعاد و شکل اتاق چگونه است..

جایگاه تخت خواب طبق اصول فنگ شویی و معماری

فنگشویی

در بحث فنگ شویی این موارد به طرز دیگری بیان می شود و سعی کرده ایم نمونه هایی از چیدمان درست و چیدمان غلط را برای شما بیاوریم تا در مورد این مسئله روشن شوید.
در مثال هایی که برای شما آورده ایم جایگاه مناسب تخت خواب در اتاقی که در و پنجره دارد نشان داده شده است. از نظر معماری و طراحی داخلی تخت خواب ها نباید رو به روی درب ورودی قرار بگیرند و بسته به اینکه نور اتاق شما به صورت شمالی یا جنوبی است جهت گیری ها متفاوت خواهد بود
از نظر فنگ شویی که بر اساس گردش انرژی “چی” چیدمان انجام می‌شود نباید تخت خواب در مسیر حرکت انرژی چی قرار بگیرد چون باعث می شود که شما خواب راحتی نداشته باشید. این انرژی بین دو پنجره و بین پنجره و درب اتاق شدت زیادی دار
اندازه اتاق
برخی اتاق ها که کوچک تر هستند و چند در همانند درب کمد، درب ورودی یا درب بالکن و یا حتی درب حمام دارند کاملا به شما دیکته می کنند که کجا تختخواب را قرار دهید. در این شرایط معمولا یک یا دو گزینه بیشتر برای قرار دادن تختخوابتان ندارید. بیشتر افراد در این صورت ترجیح می دهند سر تخت را به دیوار بچسبانند چرا که در این صورت مرتب کردن تخت آسان تر می شود. اما اگر تخت را به یک پهلو به دیوار بچسبانید کمی مرتب کردن آن برایتان دشوارتر می شود. هر چند در شرایطی که چاره دیگری وجود ندارد باید با این مشکل نیز روبه رو شد، همچنین استفاده از تخت خواب تاشو می تواند ایده خوبی باشد.
پنجره ها
پنجره ها در اتاق هم نقش دوست را ایفا می کنند هم دشمن. در فصل گرمتر زمانیکه دوست دارید نسیم خوشایندی از پنجره ها به داخل اتاق بیاید و با تنفس هوای طبیعی به خواب بروید می توانید تختخواب را پایین پنجره قرار دهید و پنجره را باز بگذارید. اما در ماه های سرد بهتر است تختخواب دورتر از پنجره باشد تا سرما مانع خواب راحت شما نشود. در این صورت از یکی از دیوارها کمک بگیرید و تخت را در جایگاهی قرار دهید که سرش به دیوار بچسبد و از پنجره نیز دور باشد.
نور خورشید
برخی از تابیدن نور خورشید داخل اتاق لذت می برند و برخی نیز دوست دارند هنگامی که خواب هستند نور خورشید مانع استراحت نشود. اگر از تابیدن نور خورشید روی صورتتان لذت می برید تختخواب را جایی قرار دهید که هنگام طلوع خورشید نور وارد اتاق می شود.اما اگر از بیدار شدن با نور خورشید گریزان هستید بهتر است تختخواب را پشت به نور بگذارید یا یک پرده کلفت انتخاب کنید تا مانع ورود نور به اتاق شود.

تخت خواب را در کجای اتاق بگذاریم؟

معماری

اکثر ما حدود یک سوم از زندگی خودمون رو در خواب میگذرونیم و اتاق خواب در واقع نوعی پناهگاهه که نقشی اساسی در روحیات افراد داره. اگه اتاق خواب آروم و دلنشینی نداشته باشیم یا تخت خوابمون در فضایی نامناسب قرار گرفته باشه بسیار ناراحت کننده و غیر قابل تحمل میشه. در ادامه پوزیشن های مختلف چیدمان تخت خواب در اتاق رو باهم بررسی میکنیم تا بتونین ایده آل ترین مدل رو انتخاب کنید..
قرار گرفتن تخت به سمت درب
در این مدل تخت طوری در اتاق خواب قرار میگیره که به درب ورودی تسلط داره اما در خط مستقیم و روبروی تخت نیست. هنگامی که شما به راحتی میتونین درب اتاق خوابتون رو ببینین از ایمنی تختتون مطمئنین و این به طور غریزی بهتون کمک میکنه تا آروم بخوابین..
ایده آل ترین موقعیت قرارگیری تخت در اتاق خواب
اتاق خواب شما جهانی آرام و امن برای شماست بنابراین در حالت ایده آل تخت در اتاق خواب در نزدیکی گوشه ای از اتاق قرار میگیره که به صورت مورب در مقابل درب اتاق باشه و به در تسلط داشته باشه اما از بیرون کسی به تخت مسلط نباشه و اونو نبینه.
تخت را با فاصله در دو طرف قرار دهید
تختتون رو طوری قرار بدین که پشتش دیوار باشه و دو طرف اون باز باشه تا هر کدام از زوجین بتونن به راحتی و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگری داخل و خارج بشن.

تخت خواب را در کجای اتاق بگذاریم؟

شرکت خوابکو ،با عرضه ی کالای خواب(سرویس خواب،تخت خواب،تشک،بالش،روتختی…)به همراه مشاوره برای یک انتخاب درست امادگی ارائه ی خدمات به شما عزیزان را دارد
اگر به دنبال کالای خواب هستید خوابکو را انتخاب کنید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1