خرید بالش

معرفی انواع تشک فنری و طبی

خوابکو
بدون دیدگاه

تشک فنری چیست؟

تشک های فنری ساده ترین نوع تشک ها می باشند و نسبت به دیگر انواع تشک ها قیمت کمتری دارند. در ساخت تشک های فنری، معمولا فنرهای با فریم یا بدون فریم با ضخامت ۲٫۲ سانتی متر استفاده می شود و روی فنر یک لایه موکت بعد یک لایه اسفنج و در آخر یک لایه پارچه قرار می دهند. سپس همه این مواد را با یک چسب مخصوص به هم می چسبانند و آن را با دستگاه دور دوزی دوخته و بسته بندی میکنند . تشکهای فنری از نظر طول و عرض متناسب با سایز تخت خواب یک نفره و همچنین اندازه تختخواب دو نفره طراحی میشوند.

البته این مدل پایه ای تشک است و استفاده زیادی دارد بطور مثال از مسافر خانه ها گرفته تا خوابگا ها و اتاق خواب های افراد جوان . تشک های فنری بیشتر بین افراد جوان و کم سن که وزن کمتری دارند رواج دارد .

امروزه تشک‌ های فنری به عنوان ساده ‌ترین نوع تشک‌ ها شناخته می‌شوند که در مقایسه با انواع دیگر ارزان‌تر هستند. در این تشک‌ها از فنر جهت افزایش نرمی تشک استفاده می‌شود. تشک‌های فنری در دو نوع با فریم و بدون فریم تولید می‌شوند. هر دو مدل از تشک ‌های فنری برای افرادی با وزن زیر ۶۰ کلیوگرم مناسب است. این تشک‌ها به علت حالت ارتجاعی بالایی که دارند برای افرادی که به ارتعاشات فنرها در هنگام جابجایی حساس هستند، چندان مناسب نیستند.

این نوع تشک‌ها را از لحاظ نوع فنر نیز می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: فنر متصل و فنر منفصل

 انواع تشک های فروشگاه خوابکو

فنر متصل

این نوع فنر را ممکن است فنر میراکویل یا مارپیچ بنامند. در بازار اغلب در مورد فنریت این تشک‌ها می‌شنوید که منظور از فنریت معیاری است که مستقیما با ضخامت فنرها ارتباط دارد. به زبان ساده‌تر هر چه این عدد کمتر باشد، تشک سفت‌تر خواهد بود.  این فنرها در سراسر تشک به هم متصل هستند که این نوع چینش خاص، مزایا و معایبی را به همراه دارد.

مزایا : این نوع از چینش فنرها از کمر به خوبی حمایت می‌کند. این نوع تشک‌ها در اتاق‌های ارتوپدی مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا هم سبک هستند و هم به سادگی می‌توان آن‌ها را پشت و رو کرد. به علاوه اگر در آن‌ها مموری فوم داخلی استفاده شود، آسایش بیشتری را برای افراد فراهم می‌کنند.

معایب : این تشک‌ها به علت کم بودن ضخامتشان، با گذشت زمان دچار گودشدگی در وسط می‌شوند که برای کمر مضر است. دیگر عیبی که می‌تواند آزار دهنده باشد این است که در نوع دو نفره این تشک‌ها، اختلاف وزن باعث غلتیدن نفرات به یک سمت می‌شود و همچنین لرزش ناشی از جابجایی افراد می‌تواند باعث اختلال در خواب شود.

 

فنر منفصل

این نوع تشک نسبت به نوع فنری متصل، برای کمر حمایت بیشتری ارائه می‌کند. فنرهای این تشک به صورت جدا در پاکت‌های خاصی قرار دارند و به صورت جدا از هم می‌باشند، یعنی جابجایی آن‌ها از هم دیگر مستقل می‌باشد. تعداد فنرهای به کار رفته در این تشک‌ها بیش از ۵ هزار عدد می‌باشد و هر چه این تعداد بالاتر باشد، کیفیت تشک نیز بهتر است. اما تعداد فنر تنها عامل اثرگذار نیست و باید در این زمینه مراقب باشید که فروشنده تنها با اتکا به این عدد درباره کیفیت تشک اغراق نکند. مطمئن باشید اگر تشکی دارای تعداد اندکی از فنرهای مرغوب باشد، کیفیتی به مراتب بهتر از تشکی با انبوهی از فنرهای بی‌کیفیت ارائه خواهد کرد. عمر مفید این تشک‌ها معمولا کمی کمتر از ده سال است.

 

مزایا : این نوع از تشک مزایای بیشتری نسبت به نوع قبل دارد. از مهم ترین آن‌ها کنترل اختلاف وزن است.

 

معایب : این نوع تشک از مواد فشرده تشکیل شده و به همین دلیل دارای وزن بالایی است که جابجایی و پشت و رو کردن آن را دشوار می‌کند. به علاوه ممکن است این مواد برای شما حساسیت ایجاد کند

 

تشک طبی چیست ؟

تشک های طبی فنر ندارند و از جنس فوم ، یونولیت یا اسفنج فشرده ساخته می شوند . این نوع از تشکها معمولا سفت هستند و عمر کمتری نسبت به سایر تشکها دارند زیرا به خاطر اینکه سفت و شکننده هستند پس از مدتی جای قوسهای بدن روی آن بصورت فرورفتگی و برآمدگی خود نمایی میکند.

البته منظور از عمر کوتاه مثلا ۶ ماه نیست. بلکه بنا بر کیفیت شان از دو سال تا ۶ سال عمر مفید دارند که معمولا هنگام خرید باید به گارانتی آنها توجه کرد . وقتی فروشنده این تشکها را با گارانتی ۲ ساله میفروشد یعنی کیفیت این محصول به گونه ایست که عمر مفید آنها ۲ سال است .

هر چند که گاهی همین تشکهای دو سال گارانتی، سالیان سال مورد استفاده قرار میگیرند . و هنگامی که فروشنده تشک طبی را با ۴، ۵ یا ۶ سال گارانتی به فروش میرساند همه اینها نشاندهنده کیفیت کار و عمر مفید تشک طبیست . تشک های طبی که گارانتی بیشتری دارند معمولا از لحاظ ضخامت بیشترند زیرا فوم ضخیمتر و فنرهای قویتری در آنها بکار رفته است که باعث افزایش عمر مفید آنها شده است.

تفاوت تشک طبی و تشک فنری

به طور خلاصه میتوان گفت تشک طبی سفت ترین نوع تشک است و تشک فنری نرم ترین و منعطف ترین آنها و تشک طبی فنری که بسیار پرفروش تر از دو نوع دیگر است از لحاظ نرمی چیزی بین این دو نوع محسوب میشود .

خوابیدن بر روی تشک نرم وفنری بهتر است یا سفت وطبی؟

این پرسش مدتهاست که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. صرف نظر از نوع و مدل تخت خواب هر فرد، گروهی سطوح نرم را بخاطر راحتی که ایجاد می کند مناسب تر می دانند. و عده ای هم سفتی تشک را عامل ثبات اسکلت و مانع از دفرمه شدن می دانند. اما متخصصین معتقدند که انتخاب تشک بستگی به وزن و شرایط بدنی هر فرد دارد. و بهتر است به صورت انفرادی و با بررسی شرایط فرد صورت گیرد.

وزن افراد ویژگی مهم و تاثیر گذاری در کیفیت زندگی آنهاست و تاثیر مستقیم بر سلامتی آنها دارد. بهتر است  انتخاب اسباب و شیوه زندگی متناسب با فیزیک بدنی و وزن فرد انجام پذیرد. چنین انتخابی سازگاری بیشتری با خصوصیات فرد کاربر خواهد داشت. در این صورت به سلامتی فرد آسیب نمی رسد. و با توجه به دوام کالای مصرفی از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

توضیحاتی درباره مراحل ساخت یک تشک طبی و تفاوت آن با تشک فنری

هر تشک شامل چند بخش اصلی است:(رویه، فنر و فوم یا ابر) که از اتصال آنها به هم در مجموع یک تشک تولید می شود. نوع مواد و نحوه ترکیب و اتصال آنها با یکدیگر، کیفیت محصول نهایی را مشخص می کند.

مثلا در تهیه تشک های عادی نحوه این اتصالات معمولی است. و از ادوات ساده ای هم برای این کار استفاده می شود و چه بسا که در کارگاه های کوچک و ساده هم تهیه می گردند. اما در ساخت تشک های مدرن و طبی از مواد اولیه گرانتر و فن آوری بالاتری استفاده می شود.

پارچه اصلی و رویه این گونه تشک ها معمولا از جنس ژاکارد نقش برجسته است. که دارای خاصیت تنفس سلولی، ضد تعریق و آنتی آلرژیک بوده و حتی در برخی انواع از الیاف ضد حریق استفاده شده است.

فنرهای مصرفی در آنها نیز از آلیاژهایی با عیار مشخص است که در شرایط ویژه تهیه می شوند و دسته بندی و اتصال آنها نیز بر اساس اصول علمی و حساب شده صورت می گیرد تا میزان تحمل وزن و مقاومت آنها دقیق و بالا باشد.

فوم مصرفی در تشک های طبی از دانسیته سنجیده ای برخوردار است تا بتواند در مقابل تغییرات فیزیکی و فشار وزن واکنش های مناسبی از خود بروز دهد. تهیه فوم با آسیاب کردن و ترکیب مجدد اسفنج وارداتی طی مراحل مختلف انجام می شود.

 

منبع: فروشگاه خوابکو

شرکت خوابکو ، با عرضه ی کالای خواب (سرویس خواب ، تخت خواب ، تشک ، بالش ، روتختی ، محافظ و…) به همراه مشاوره برای یک انتخاب درست آمادگی ارائه ی خدمات به شما عزیزان را دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راه‌های ارتباط با ما

جهت مشاوره تخصصی خرید تشک با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره تماس: ۰۹۹۸۱۵۳۸۰۵۱ / ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۲۶

مراجعه به سایت خوابکو به نشانی www.khabco.com

ویژگیامتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵
ارسال سریع⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵
گارانتی⭐⭐⭐⭐⭐۵/۵

خرید آسان و دلنشین را با ما در فروشگاه اینترنتی خوابکو تجربه کنید. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با ایجاد زمینه ای مناسب جهت ارسال به تمام نقاط کشور و ارایه بهترین کیفیت، بهترین قیمت و بیشترین تنوع محصول و ارسال در کمترین زمان ممکن به همراه خدمات پس از فروش “۷ روز گارانتی خرید ” گامی مطلوب در جهت رفاه حال مشتریان برداشته و خرید را برای شما به یک تجربه دلچسب تبدیل کنیم. و این پاسخی است به حسن انتخاب شما

اگر به دنبال کالای خواب هستید خوابکو را انتخاب کنید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1