چگونه تشک و تخت را تمیز کنیم؟

خوابکو
بدون دیدگاه

تمیز کردن تشک علاوه بر  تمیزی باعث طول عمر تشک می شود.چند روش برای تمیز کردن تشک وجود دارد که به توضیح برخی از آنها می پردازیم.

 

۱.پاک کردن تشک تخت

در قدم اول ملافه تشک را بردارید و روی تشک را با جاروتمیز کنید.برای  کناره های تشک از لوله جارو برقی استفاده کنید.

۲.تمیز کردن لکه ها

قدم بعدی در جهت تمیز کردن تشک از بین بردن لکه مرطوبی است که قسمتی از تشک شما را زرد می‌کند باید توجه داشته باشید که برای از بین بردن لکه زرد روی تشک فورا آن را پاک کنید و نگذارید خشک شود برای اینکار یک پارچه تمیز را با آب سرد خیس کنید و لکه را با پارچه مرطوب لکه گیری کنید هرگز با دستمال روی لکه نکشید که موجب پخش شدن لکه روی تشک می‌شود سعی کنید با ضربات متوالی با پارچه مرطوب لکه را از روی تشک تمیز کنید.

۳. تمیز کردن تشک تخت فومی

در این روش از تمیز کردن تشک شما می توانید با تهیه یک محلول به راحتی شستن تشک خوشخواب در منزل خود را انجام دهید. برای اینکار باید ۲قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشوری و ۳قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک کاسه خوب هم بزنید تا کف کند یک مسواک را بردارید و به کف آغشته کنید و روی لکه بکشید به همین راحتی  میتوانیم تشک را تمیز کنیم.

۴. از بین بردن لکه تخت با اسپری تمیز کننده لکه

یکی دیگر از روش‌های ساده‌ی روش شستن تشک خوشخواب در منزل که برای از بین بردن لکه تخت کافی است این است که، مقداری لکه‌بر را روی پارچه تمیز ریخته و روی لکه بکشید و بعد از ۱۵ دقیقه با یک پارچه تمیز و مرطوب دیگر آن را تمیز کنید. به همین سادگی!

۵. تمیز کردن تشک تخت با جوش شیرین

در این قسمت از این مقاله  ترفند پین ورک را به شما یاد می‌دهیم. در این روش برای از بین بردن بوی بد تشک کافی است مقداری جوش شیرین را روی تشک ریخته و به مدت نیم ساعت اجازه دهید جوش شیرین بوی بد تشک را به خود جذب کند و سپس با جارو برقی جوش شیرین را از روی تشک جارو کنید.

 

۶.هوای آزاد

کافی است تشک خود را در هوای آزاد قرار دهید این کار باعث از بین رفتن رطوبت باقی مانده در تشک می‌شود در نتیجه از احتمال بو گرفتن آن جلوگیری می‌کند. هم چنین می‌توانید پرده‌ها را در روز کنار بزنید چرا که اشعه‌های UV خورشید، باکتری‌ها را می‌کشد بوی بیشتری را از بین می‌برند و تشک را سریع تر خشک می‌کند.

تشک ها رویا:

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1