تشک مخصوص بارداری

نکات مهم مورد تشک های مخصوص بارداری

خوابکو
بدون دیدگاه

چه تشکی برای بارداری مناسب است؟

امروز دغدغه اصلی و اساسی بسیاری از خانم های باردار نداشتن خواب کافی توام با آرامش است. بیشتر مادران باردار در این دوران کمردرد، تهوع، کوفتگی عضلات، سوزش معده و ….تجربه کرده اند. و شرایط جسمانی و روحی مادران باردار دستخوش تغییرات زیادی می شود. و غالیا دچار اختلال در خواب می شوند. این مساله تاثیر بسزایی بر روی جنین و مادر دارد . برای داشتن خوابی آرامبخش و راحت استفاده از کالای خواب خصوصا تشک مناسب اهمیت دارد.

تشک مخصوص بارداری چیست؟

برای خرید تشک مناسب بارداری باید به نکات زیر توجه داشته باشید

  • تشکی را خریداری نمایید که ستون مهره را به خوبی پشتیبانی نمایید و گودی کمر را ازبین ببرد.
  • رویه تشک باید از سفتی مناسب برخوردار باشد تا هنگام دراز کشیدن بر روی آن گود نشود و شیب دار نباشد.
  • به پارچه رویه تشک دقت کنید که از الیاف ضد حساسیت با لایه مخصوص ترموباند باشد تا از تعریق بدن جلوگیری کند.
  • از تشک هایی استفاده نمایید که رویه آن در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد. تا دمای بدن مادر را متعادل نگه دارد.
  • از تشک با ارتفاع استاندارد استفاده نمایید تا رفتن به رختخواب و بلند شدن از آن مشکل نباشد.

بالش های بارداری چیست؟

بالش های بارداری بالش هایی با خاصیت ارتجاعی می باشند که در هنگام خواب ناحیه گردن و سر و پشت کمر و ستون مهره و میان زانو ، زیر شکم را پوشش میدهند. و مانع از درد های مزمن در ناحیه کمر ی شوند.در شکل ها و طرح های مختلف و رنگ های متنوع روانه بازار شده اند.برخی از انواع آن C شکل و برخی U شکل می باشد.این بالش ها هنگام شیر دهی دارای تکیه گاه برای کمر و تکیه گاه برای دست می باشند که شیر دادن به کودک را با سهولت بیشتری همراه می کند.این بالش ها به مادران کمک می کنند در بهترین حالت ممکن برای خواب قرار بگیرند. و خوابی راحت و آرام را تجربه کنند.

ویژگی بارز ومنحصربه فرد بالش های بارداری به شرح ذیل می باشد.

  • قابلیت شستشوی مکرر بدون تغییر در فرم و شکل بالش
  • خاصیت ارتجاعی تشک که باعث راحتی کاربر در هنگام خواب می شود.
  • امکان تغییر کاربری و استفاده در دوران شیردهی نوزاد
  • کیفیت در جنس و مواد اولیه و طول عمر بالای اینگونه بالش ها

کدام شیوه خوابیدن برای مادر و جنین مناسب است ؟

پزشکان تاکید فروان دارند که خانم های باردار در دوران بارداری به هیچ عنوان بر روی شکم یا ستون مهره نخوابند خوابیدن بر روی ستون فقرات به سیاهرگ فشار وارد می کند و معمولا باعث می شود در هنگام صبح با احساس درد در ناحیه کمر و ستون فقرات از خواب بیدار شوید. خوابیدن بر روی شکم جنین را در شرایط نا مناسب قرار می دهد و برای جنین بسیار خطرناک است. بهترین وضعیت خواب برای زنان باردار خوابیدن به پهلو می باشد در این شرایط استفاده از بالش بارداری ترجیح دارد درغیر این صورت می توانید چند بالش را میان زانو های خود قرار دهید و یک بالش کوچک را زیر شکم قرار دهید از از فشار به ستون فقرات جلوگیری کنید.

غذا و نوشیدنی ها و تاثیر آن برخواب

عادات غدایی در دوران بارداری به طور کلی تغییر می کند. شیوه های غلط غذایی در این دوران باید فراموش شود و رژیم غذایی مناسب جایگزین آن گردد.

  1. نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب ضمن جذب کلسیم مورد نیاز برای استخوان سازی جنین پلک ها را سنگین و خوابی عمیق تر را به ارمغان خواهد آورد.
  2. در این دوران از نوشیدنی های کافیین دار مانند قهوه و چای و نوشابه استفاده نکنید زیرا مانع از جذب آهن و کلسیم می شود و بی خواب های شبانه را به دنبال دارد.
  3. مصرف میوه و ویتامین ها را در برنامه غذایی خود جای دهید.
  4. از مصرف غذاهای سنگین و سرخ کردنی در دوران بارداری اجتناب کنیدتا دچار سوزش معده و بی خوابی نشوید.

ورزش و تاثیر آن بر خواب

هرگز از ورزش و پیاده روی غافل نشوید. حتما ساعتی از شبانه روز را به نرمش های مخصوص بارداری و پیاده روی اختصاص دهید تا شرایط جسمانی خود را در وضعیت نرمال نه دارید .و شادابی و نشاط خود و فرزند دلبندتان را حفظ کنید .  در نتیجه خوابی راحت را تجربه نمایید.  بی تحرکی باعث کوفتگی عضلات و درد های عضلانی خواهد شد و خواب آرام شبانه را مختل خواهد کرد.

سخن پایانی

در شرایط کرونا ویروس زنان باردار جزء اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر ابتلا قرار دارند لذا توصیه می شود. برای تهیه تشک مناسب بارداری در خانه بمانید و به دنبال فروشگاه اینترنتی معتبر با نماد اعتماد بگردید تا با اطمینان خاطر اقدام به خرید نمایید. و محصول را درب منزل و در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید. و از تردد در نقاط شلوغ و پر ازدحام بپرهیزید. فروشگاه اینترنتی خوابکو با بیش از ۸ سال تجربه در زمینه فروش کالای خواب در شرایط سخت کنونی با قشر آسیب پذیر جامعه همراه شده و اقدام به فروش تشک با ۱۰ درصد تخفیف در سایت خود نموده است جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت خوابکو به نشانی  WWW.KHABCO.COM  مراجعه نمایید . یا جهت استفاده از تجربیات کارشناسان فروش با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۲۶ تماس حاصل فرمایید.

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1