نکات طلایی خرید تختخواب

نکات مهم در خرید تختخواب

خوابکو
بدون دیدگاه

نکات مهم در خرید تختخواب

خواب خوب لازمه ی شروع یک روز پرانرژی است. به همین دلیل باید به محل خواب توجه کافی داشته باشیم. ممکن است افرد بعد از بیدار شدن احساس درد در ناحیه کمر یا خستگی و کوفتگی بدن  داشته باشند. این عوامل به شرایط فیزیکی، سبک زندگی و محل خواب بستگی دارد. که عامل دوم تاثیر بیشتری در کیفیت خواب افراد دارد. بنابراین، خرید تختخواب و تشک  مناسب تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت خواب افراد دارد. با خرید یک تختخواب مناسب ، سلامت خواب افراد در دراز مدت تضمین می شود.

شاید در ظاهر انتخاب تختخواب و تشک اهمیت چندانی در کیفیت خواب افراد نداشته باشد اما نادیده گرفتن تناسب ویژگی تختخواب با شرایط فیزیکی و روحی افراد و محیط اتاق خواب مشکلاتی در پی خواهد داشت که در ادامه به توضیح چند مورد از آن ها می پردازیم.

مسائلی که در هنگام خرید تخت خواب باید بررسی کنیم چیست؟

با نشستن و خوابیدن روی تخت چه احساسی دارید؟

قبل از خرید تختخواب روی تخت و تشک آن دراز بکشید تا از مناسب بودن تختخواب انتخابی مطمئن شوید. اگر قصد خرید تختخواب دونفره را دارید از همسرتان هم بخواهید روی تختخواب دراز بکشد تا با رضایت طرفین تختخوابی مناسب تهیه شود.

آیا میزان طول،عرض و ارتفاع تخت خواب مناسب است؟

ابعاد تختخواب انتخابی باید متناسب با شرایط فیزیکی، ابعاد اتاق باشد.

آیا تخت خواب با وزن، فرم  و شکل بدن سازگار است؟

وزن هم یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تختخواب مناسب است.

مواردی که در خرید تختخواب باید در نظر گرفت به شرح زیر است

  • انتخاب مناسب ترین سایز تختخواب

با توجه به اندازه اتاق خواب، جثه ، شرایط  و عادات خواب باید مناسب ترین سایز تختخواب را انتخاب کرد. امروزه تختخواب های کوئین پرفروش ترین  و محبوب ترین مدل تخت خواب هستند. ابعاد تختخواب کوئین ۲ متر در ۱۶۰ سانتی متر است.

اگر اتاق خواب فضای کافی داشته باشد و یا جثه فرد بزرگ باشد، می توان از تختخواب هایی با ابعاد ۲ متر در ۱۸۰ سانتی متر

یا ۲ متر در ۲متر استفاده کرد. این تخت خواب ها با عنوان کینگ و سوپر کینگ به بازار عرضه می شوند. مسئله ای که در انتخاب این تختخواب ها باید به آن توجه کرد تنوع پایین این تخت خواب ها در بازار است.

  • دوام پشتی تخت

در هنگام خرید باید به استحکام تختخواب به ویژه پشتی تختخواب توجه کرد. ممکن است بعضی از افراد روی تختخواب بنشینند بنابراین، باید تختی را انتخاب کرد که پشتی بلند، زیبا و محکمی داشته باشد به علاوه دارای تزئینات تیز و برنده نباشد.

  • ارتفاع استاندارد

ارتفاع  تختخواب باید به گونه ای باشد که هنگام بالا رفتن و پایین آمدن از آن دچار مشکل نشویم. ارتفاع استاندارد و مناسب برای تختخواب های دو نفره معمولا ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر می باشد.

  • مواد استفاده شده در تولید تختخواب

امروزه در تولید تختخواب ها از متریال متنوعی استفاده می شود. چوب، فلز و ام دی اف مهم ترین مواد استفاده شده در تولید تختخواب ها هستند. علاوه بر متریال تختخواب باید به نوع تشک و بالشی که استفاده می شود توجه داشت.

تشک را باید متناسب با وزن، شرایط فیزیکی و عادات خواب استفاده کرد. در انتخاب بالش نیز باید به جنس بالش، ضد حساسیت بودن پارچه‌ی آن و موادی که بالش با آن ها پر شده است ، توجه کرد. بهتراست برای تمیزی بالش از کاور استفاده کرد. در مورد تشک نیز محافظ تشک به تمیز ماندن و ماندگاری بیشتر تشک کمک شایانی می کند.

  • احساس آرامش

اصلی ترین هدف استفاده از تختخواب  تأمین آسایش و راحتی ما در هنگام خواب است. امروزه تختخواب ها  با امکانات فراوان و مجهز  به کامپیوتر، تلویزیون و … به بازار عرضه می گردد. با این وجود همانطور که گفته شده دلیل اصلی استفاده از تختخواب  تامین آرامش و آسایش ماست.

  • طراحی و زیبایی

پس از انتخاب تختخواب مناسب، می توان به مواردی همچون زیبایی طرح و رنگ پرداخت. استفاده از تختخواب با رنگ ملایم و ملیح آرامش بیشتری به همراه دارد. بنابراین انتخاب تختخواب مناسب با طراحی زیبا و دلنشین علاوه بر آرامش جسمی آرامش روانی را به همراه خواهد داشت. همچنین به این نکته باید توجه داشت که طراحی و رنگ تخت خواب باید متناسب با محیط داخل اتاق باشد.

  • وزن تختخواب

وزن تختخواب هم یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید تختخواب است. اگر در ساخت تختخواب از متریال سنگین استفاده شود؛ هنگام جا به جایی و تغییر دکوراسیون با مشکل مواجه خواهیم شد.

ویژگی تختخواب جک دار( مزایا و معایب)

امروز به دلیل کمبود جا در خانه ها، تختخواب هایی طراحی شده است که در زیر این تختخواب ها کشوهایی تعبیه شده است تا افراد خانواده لوازم اضافی خود را در این کشوها قرار دهند.

اگر منزل دارای فضای کافی باشد، توصیه می شود به تختخواب های جک دار به عنوان گزینه آخر فکر کرد. زیرا در این تختخواب ها نصب صحیح تشک روی کف تخت ممکن است با مشکل مواجه شود یا اینکه به مرور زمان جک ها آسیب ببینند. باید در نگه داری و استفاده از این تختخواب ها نهایت دقت را داشت.

سفارش تخت خواب در محل کار یا منزل

با توجه به کمبود وقت، ترافیک و شرایط کرونا بهترین روش خرید تختخواب، تشک و ملزومات خواب خرید اینترنتی این محصولات است. فروشگاه های تختخواب ، تشک و دیگر ملزومات خواب برای راحتی مشتریان فروش اینترنتی را در نظر گرفته اند. برای سفارش کالا کافیست به سایت های معتبر فروش محصولات خواب مراجعه کرده و طرح و برند مدنظر را سفارش دهید.

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1