روش شستن مبل تختخواب شو

روش شستن مبل تختخواب شو

خوابکو
بدون دیدگاه

استفاده از بهترین و مناسب‌ترین روش شستشوی مبل تختخواب شو بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه مبل‌ها همیشه مرتب و تمیز باشند، حتما گردگیری را به طور درست انجام دهید. مبل‌ها را به خوبی گردگیری و جارو نمایید و حتما لای درزها را نیز جارو کنید. بعد از جارو، حتما از برس برای دادن جلوه بهتر به مبل استفاده کنید.

از مبل‌های تخت خواب شو بسیار استفاده می‌شود (به دلیل ویژگی چند کاربردی آن). نشستن،خوابیدن، خوردن غذا و نوشیدنی روی مبل، خوردن تنقلات روی مبل و تماشای تلویزیون، بازی کردن کودکان، همه این موارد یعنی اجتناب ناپذیر بودن جلوگیری از لکه‌ها.

امکان دارد بعد از یک روز کاری دشوار ترجیح بدهید که غذای خود را زمانی که به مبل لم داده‌اید، بخورید (که امیدوارم از این دسته از آدم‌ها نباشید)، که این خود موجب ریختن نوشیدنی و غذا روی مبل و در نتیجه لک شدن مبل می‌شود. در ادامه این مقاله از فروشگاه خوابکو همراه ما باشید.

نکات قابل توجه برای تمیز کردن مبل

  • اگر بر اثر ریختن نوشیدنی یا غذا و یا هر علت دیگری مبل شما دچار لکه شد، آن را همان لحظه تمیز کنید. تمیز کردن لکه‌های قدیمی بسیار دشوار خواهند بود.
  • حتما قبل از تمیز کردن مبل تختخواب شو، آن را به طور کامل گردگیری و جارو کنید، غبار و گرد و خاک را به صورت کامل محو نمایید و درزها را نیز فراموش نکنید.
  • اگر جنس بدنه یا پایه‌های مبل شما از چوب می باشد، حتما توجه کنید که آب یا مواد شوینده به چوب‌ها نریزد. خیس شدن چوب موجب می‌شود که به مرور زمان چوب‌ها پوسته پوسته و بعد از مدتی دچار ترک شود.
  • همراه برخی از مبل‌ها کاتالوگ یا یک بروشور به شما تحویل داده می‌شود که حتما آن را مطالعه کنید. در این بروشورها اطلاعات بسیاری در خصوص انتخاب بهترین روش شستشوی مبل تختخواب شو، وجود دارد. شستشو برخی از پارچه‌ها حتی با آب امکان دارد موجب آسیب به آنها شود. علائم اختصاری که روی کاتالوگ مبل‌های تختخواب شو می‌باشد، تعیین می‌کند که آیا می‌توانید از آب برای شستشو استفاده کنید، دمای آب چند درجه باشد، چه نوع شوینده‌ای مناسب‌تر است و…
  • اگر مبل کاتالوگ نداشت، فروشنده اطلاعات لازم را زمان خرید در اختیار شما می گذارد.
  • بهتر است برای تمیز کردن مبل از اسفنج استفاده کنید. بهترین نوع اسفنجی که شما می‌توانید استفاده کنید، یورتان می باشد که از اسفنج‌های معمولی سنگین‌تر است.
  • تمیز کردن بیش از حد مبل با مواد شوینده، به مبل آسیب می‌زند. پس در شستشو مبل تختخواب شو خود زیاده‌روی نکنید.

معرفی انواع روش شستشوی مبل تختخواب شو

حتما قبل از تمیز کردن مبل نکاتی که در بالا گفته شد را مطالعه کنید و اقدامات لازم مثل گردگیری را انجام دهید. برای تمیز کردن مبل می‌توانید از روش‌های بسیاری استفاده کنید، تعدادی از این روش‌ها را، در ادامه مقاله برای شما توضیح داده ایم.

بکار گیری از بخارشو

امروزه استفاده از وسایل جدید و تکنولوژی جای خود را به روش‌های سنتی داده است. شما می‌توانید به جای استفاده از دست و اسفنج برای تمیز نمودن و شستشو مبل تختخواب شو خود، از بخارشو استفاده کنید. تمیز کردن با این روش بسیار راحت و سریع می باشد و پارچه مبل را بسیار تمیز می‌کند.

استفاده از آب ولرم و شامپو

برای استفاده از این روش شستشوی مبل تختخواب شو، شامپو را با آب ولرم ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک ابر یا اسفنج، کف روی این مواد را به آهستگی روی مبل خود بکشید. سپس با استفاده از یک اسفنج یا ابر مرطوب کف‌ها را پاک کنید و سپس برای خشک کردن مبل از یک اسفنج خشک استفاده کنید.

 به مراکز شستشو بسپارید

همانگونه که قبلا نیز گفتیم، بهترین و مطمئن‌ترین روش شستشوی مبل تختخواب شو، سپردن آن به مراکز معتبر می باشد. این مراکز با استفاده از دستگاه‌های مدرن و مناسب می‌توانند مبلمان شما را بسیار تمیز کنند.

مراکزی وجود دارند که این کار را در منزل شما نیز انجام می‌دهند و احتیاجی نیست که نگران حمل و جابه جایی مبل‌ها باشید. بعد از اینکه کار شستشو این مراکز تمام شد حتما از سشوار برای خشک کردن مبل استفاده کنید. این کار از چروک شدن مبل پیشگیری می‌کند.

بکار گیری از شامپو فرش

محصولات مختلفی تحت عنوان شامپو فرش در بازار موجود می باشد. ولی شما در استفاده از این روش شستشوی مبل تختخواب شو باید توجه کنید که نوع مناسبی از شامپو فرش را خریداری کنید. حتما از اصل بودن این ماده شوینده مطمئن شوید. نوع نانو شامپو فرش نسبت به نوع معممولی آن مناسب‌تر می باشد. قبل از اینکه از این محلول برای تمیز کردن کامل مبل تختخوابشو استفاده کنید، روی یک تکه از مبل امتحان کنید و مطمئن شوید که با پارچه مبل شما سازگار است و مبل شما رنگ نمی‌دهد.

بکار گیری از آبلیمو و جوش شیرین

اگر جنس پارچه مبل شما مخمل می باشد برای شستشوی آن می‌توانید از این روش شستشوی مبل تختخواب شو استفاده کنید. برای این کار یک پیمانه آبلیمو و دو قاشق جوش شیرین را ترکیب کنید. پارچه نرم یا اسفنج را آغشته به این مواد کنید و سپس روی مبل و در جهت خواب مبل بکشید. بعد از تمیز کردن مبل از سشوار برای خشک کردن استفاده کنید.

سخن پایانی

از مبل های تختشو در خانه استفاده بسیاری می‌شود و به همین علت در معرض آلودگی و لکه‌ها قرار دارند. این نوع مبل‌ها از جنس‌های گوناگونی می باشند، در نتیجه قبل از تمیز کردن آن با هر کدام از روش‌های بالا حتما از مناسب بودن آن روش شستشوی مبل تختخواب شو، برای نوع پارچه مبل خود مطمئن شوید.

تمیز کردن مبل از گرد و غبار و آلودگی، جلوه خاصی به مبل و در نتیجه خانه شما می‌دهد، ولی به هیچ عنوان در تمیز کردن مبل زیاده روی نکنید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1