تشک بیمارستانی

راهنما خرید تشک بیمارستانی

خوابکو
بدون دیدگاه

انتخاب کردن تشک مناسب تخت‌های بیمارستان برای وضعیت بیماران امری بسیار ضروری می باشد. بیماران زمانی که بتوانند خواب آسوده و مطلوبی داشته باشند، جسم و روح‌شان به سرعت درمان می‌شود.

همچنین بعضی از بیماران مجبور هستند حتی پس از بیمارستان مدتی طولانی استراحت نمایند یا برخی از اشخاص به خصوص افراد کهنسال به علت مشکلات حرکتی به رختخواب خود وابسته می باشند. پس در نتیجه خرید تشک مناسب برای این اشخاص حیاتی می باشد و به آنها در تحمل کردن شرایط دشوار کمک می‌کند.

آشنایی با انواع تشک‌های مناسب بیماران

زمان خرید تشک بیمار باید به چند مورد دقت نمایید. باید از قبل بدانید که تختخواب بیمارتان به چه صورت است. آیا الکتریکی است و با کنترل از راه دور کار می‌کند؟ یا آن را باید به صورت دستی تنظیم نمایید؟ با توجه به نوع تخت مورد استفاده در منزل یا بیمارستان، می‌توانید تشک مناسب را خریداری کنید.

از رایج‌ترین انواع تشک‌های مناسب بیماران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

تشک‌های فنری

داخل این تشک از فنرهای فلزی (بعضی مواقع در ترکیب با فوم باکیفیت) کار گذاشته می‌شود. تعداد فنرها به صورت یکنواخت در کل تشک قرار می‌گیرند تا کلیه قسمت‌های تشک بتواند بدن شخص را به طور صحیح نگه‌دارد و بدن دچار انحناء در ناحیه کمر نشود. البته این نوع تشک مناسب اشخاصی می باشد که به روی شکم می‌خوابند. چون با اطمینان می‌تواند شخص را در وضعیت خوب و آسانی نگه‌دارند. از آنجایی هم که هوا را به خوبی از خود عبور می‌دهند، باعث خنکی سطح و آسایش شخصی می‌شوند که روی آن خوابیده است. این تشک در اندازه‌، طراحی و تعداد فنرهای گوناگونی تولید می‌شود. درضمن اقتصادی‌ترین تشک موجود در بازار می باشد.

تشک‌های مموری فوم

این تشک‌ها، جدیدترین و پر طرفدار ترین تشک‌های بازار می باشند که پزشکان و کارشناسان خرید این تشک را بیش از سایر تشک ها به شما توصیه می کنند. در تولید این تشک از چند لایه فوم بکار گرفته شده است که می‌تواند فرم و شکل بدن را به خوبی حفظ نماید و جلوی انحناء بدن، به خصوص در قسمت کمر را بگیرد. در واقع از این فوم‌ها در تولید تشک‌های طبی معمولی هم بکار رفته است. استفاده از مموری فوم در تولید تشک، احتیاج به جابه‌جا و سر و ته کردن را حذف کرده است. در ضمن دوام این نوع تشک بسیار زیاد است.

تشک مواج سلولی

داخل این تشک‌ها حفره‌های دارای هوا وجود دارد که این حفره‌ها با تغییر حالت بدن و فشار موجود، با پر و خالی شدن از هوا، نقاط فشار بدن را در حالت مناسبی قرار می‌دهد. به این وضعیت موج‌درمانی گفته می شود. تشک مواج به وسیله دو کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط گوناگون بدن جابه‌جا می نماید و بدینوسیله از ثابت ماندن کلیه فشار وزن بیمار در یک نقطه مخصوص جلوگیری می نماید. این نوع تشک مناسب بیمارانی است که مجبور به استراحت طولانی‌مدت در رختخواب می باشند و در معرض زخم بستر قرار دارند. درواقع این نوع تشک  از ابتلا به زخم بستر جلوگیری می‌کند. همچنین با ویژگی موج‌درمانی این تشک، سیستم جریان خون بیمار و وضعیت پوست او بهتر می‌شود.

این تشک برای اشخاصی که مشکل حرکتی دارند یا در خطر زخم‌های ناشی از فشار وزن بدن روی تشک می باشند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

تشک با قابلیت کنترل هوا

این تشک هم از هوا پر است و به صورتی تولید شده که می‌تواند جلوی نشت هوا را بگیرد. این نوع تشک هم مثل تشک‌های مواج، نقاط فشار روی بدن بیمار را حذف می‌کنند و هوا در آن به آرامی (۱۰۰ لیتر در دقیقه) جریان دارد. این شرایط موجب می‌شود دمای معمولی پوست کاملا حفظ شود. همچنین پارچه استفاده شده در این تشک، بخار را جذب نموده و از رطوبت اضافی کاهش می دهد. به این ترتیب فرآیند درمان جراحت‌ها و زخم‌های بیماران را سرعت می‌بخشد. این تشک برای اشخاصی که توانایی تحرک ندارند و همچنین افرادی که شب‌ها به شدت عرق می‌کنند یا اختلال خواب دارند، فوق العاده می باشد.

همچنین تشک‌هایی در بازار وجود دارد که ویژگی‌های تشک با قابلیت کنترل هوا و تشک مواج سلولی را با هم ترکیب نموده و فرآیند درمان جراحت‌های بیمار را بهبود می‌بخشد؛ همچنین از ایجاد زخم بستر جلوگیری می‌کند.

راهنمای خرید تشک‌های ویژه بیماران

زمان خرید تشک برای بیمار باید به چند مورد از نکات دقت کنید:

ویژگی های خاص آن را در نظر داشته باشید

یک تشک استاندارد معمولی را نمی‌توان روی تخت‌های قابل تنظیم، مثل آنچه که در بیمارستان‌ها وجود دارد، قرار داد. چون قابلیت تا شدن مانند تخت را ندارد. پس در نتیجه زمان خرید تشک ویژه بیماران باید نوعی خریداری نمایید که مانند تخت، قابلیت خم و تا شدن داشته باشد.

همچنین به علت اینکه بعضی از بیماران مجبور به استراحت طولانی‌مدت می باشند، باید به ضخامت مناسب تشک‌ها هم دقت کرد. در واقع تشک باید آنقدر نازک باشد که بتواند خم و تا شود و در عین حال آنقدر ضخیم باشد که فرم بدن بیمار را به خوبی حفظ کند.

از مواد استفاده شده در تشک و قیمت تشک اطلاع پیدا کنید

بیشتر تشک‌های بیمارستانی و ویژه بیماران، از نوع فنردار یا فوم‌دار می باشند. نوع فنردار آن قیمت پایین تری دارد و چنانچه بودجه‌تان محدود می باشد، می‌توانید از این نوع تشک تهیه نمایید. البته تشک‌های فوم‌دار هم خیلی قیمت زیادی ندارند و از آنجایی‌ که عملکردی بهتر از تشک‌های فنردار دارند، متخصصان خرید این نوع تشک را توصیه می‌کنند. گران‌ترین نوع تشک هم تشک مواج می باشد ولی برای آسایش بیماران، بهترین نوع تشک به شمار می‌آید.

تحمل وزن باید چه قدر باشد؟

تشک‌های فنری همیشه تا ۱۱۴ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند. ولی تحمل وزن تشک‌های فوم‌دار، ۱۲۵ تا ۱۸۰ کیلوگرم می باشد. بعضی از تشک‌هایی که مخصوص اشخاص سنگین‌وزن می باشند، طوری تولید می‌شوند که وزن‌های بیش از ۱۸۰ کیلوگرم را هم تحمل نمایند.

آشنایی با اندازه تشک بیمارستانی

بیشتر تشک‌های ویژه تخت‌های بیمارستانی، حدود ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۹۰ سانتی‌متر عرض دارند. ولی تشک‌های بزرگتر از این هم وجود دارد. قبل از خرید تشک باید اندازه‌های تخت‌ بیمار را بدانید و سپس تشک مناسب تخت را خریداری نمایید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1