تخت و کمد بلج مدل نوجوان نریمان 2

راهنمای خرید روتختی

خوابکو
بدون دیدگاه

میدانیم که خرید روتختی یکی از آن کارهایی ا‌ست که هر هفته و هر ماه انجامش نمی‌دهیم
پس ارزشش را دارد که انتخابش به دقت بررسی شود. ببینید دانستن چه نکته‌هایی به خرید روتختی کمک می‌کند.
زمانی که برای خرید روتختی وارد فروشگاهی می‌شوید، یا صفحه‌های آنلاین را ورق می‌زنید، می‌بینید که چقدر گیج‌کننده است.
انواع استایل، طرح، رنگ و جنس پیش روی شماست. باید ببینید کدام به‌درد شما می‌خورند.
و با شرایط آب‌وهوایی و سلیقه‌ شما جور می‌شوند.
ما چند نکته را برای شما خاطر نشان میکنیم تا انتخاب راحت تر و نزدیک به علاقه تان داشته باشید:
از سایز تخت خواب یا تشک خود مطلع شوید

ممکن است یک روتختی یک یا دونفره نیاز داشته باشید ولی باید بدانید که هر کدام از روتختی های یک یا دونفره در سایز های مختلفی تولید می شوند. به عنوان مثال روتختی های یکنفره با ابعاد نوجوان ( ۱۸۰*۸۰ )، یک نفره ( ۲۰۰*۹۰ ) و یک و نیم نفره ( ۲۰۰*۱۲۰ ) و روتختی های دونفره معمولا در دو سایز کوئین ( ۲۰۰*۱۶۰ ) و کینگ ( ۲۰۰*۱۸۰ ) تولید می شوند.
یک رنگ متناسب با سایر رنگ های اتاق خواب انتخاب کنید

اگر رنگ دیوارهای اتاق خواب شما تیره یا روشن است شما برای انتخاب رنگ روتختی دو راه در پیش رو دارید. هم می توانید یک رنگ نزدیک به رنگ دیوارها انتخاب کنید یا یک رنگ متضاد با رنگ دیوارها. برای این کار پیشنهاد می شود که دقت عمل بیشتری داشته باشید چرا که این قسمت از کار هم سلیقه ای بوده هم به روحیات و اخلاقیات فرد وابسته است. یک پیشنهاد دیگر این است که برای فصول سرد سال از رنگ های تیره و برای فصول گرم سال از رنگ های روشن استفاده کنید.
روتختی طرح دار یا ساده انتخاب می کنید؟

برای انتخاب طرح روتختی نیز بهتر است وقت کافی در نظر بگیرید. برخی طرفدار روتختی های ساده و تک رنگ هستند برخی نیز روتختی های طرح دار را می پسندند. این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به اینکه در بازار تنوع طرح های روتختی بسیار زیاد است، نباید با مشاهده اولین مدلی که از آن خوشتان آمد اقدام به خرید کنید. پیشنهاد می شود تا حد ممکن سعی کنید تنوع بیشتری از طرح ها را ببینید سپس تصمیم به خرید بگیرید تا انتخاب دقیق تری مطابق با سلیقه تان داشته باشید.
جنس پارچه روتختی بسیار مهم است

این نکته را حتما در نظر بگیرید که جنس پارچه روتختی در انتخاب آن برای خرید بسیار مهم می باشد و بهتر است قبل از انتخاب آن یک تحقیق هرچند کوتاه در مورد انواع پارچه های مورد استفاده در صنعت روتختی انجام دهید. این نکته برای برخی افراد که حساسیت های پوستی یا آلرژی دارند مهم تر خواهد بود چراکه در تولید برخی از پارچه های ملحفه ای از مواد مصنوعی و پلاستیکی نیز استفاده می شود. پیشنهاد این است که تا حد ممکن سعی کنید از پارچه های تمام نخی با تراکم نخ بالا خرید کنید که علی رقم اینکه کیفیت بالاتری دارند نیاز است بودجه بیشتری به خرید روتختی نیز اختصاص دهید.
نوع سرویس روتختی مد نظرتان را می دانید؟

در صنعت تولید روتختی چندین نوع سرویس با اهداف و کاربردهای مختلف تولید می شوند. به عنوان مثال شما می توانید سرویس لحاف یا سرویس کاور خریداری کنید. در این مورد خاص پیشنهاد می شود برای خرید روتختی برای نوزاد یا کودکان سرویس کاور خریداری شود چرا که تعداد دفعات شستشو برای این رده سنی بیشتر است و سرویس کاوری از جهت شستشو راحت تر می باشد. اگر برای فصل های گرم سال قصد خرید روتختی دارید بهتر است سرویس های روتختی پنبه دوزی یا نیم ست را انتخاب کنید. چرا که این سرویس ها دارای یک لحاف بسیار نازک یا ملحفه روانداز می باشند و در فصول گرم سال بسیار کاربردی خواهند بود. همچنین نوعی از سرویس های روتختی تزئینی با عنوان روتختی عروس جهت قرار گرفتن در جهیزیه در بازار وجود دارند که صرفا کاربردی تزئینی دارند.

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1