تختخواب تکنفره سفید

راهنمای خرید تخت خواب

خوابکو
بدون دیدگاه

رر ابتدا لازم است بدانیم عوامل موثر بر نوع تختخواب عبارتند از مقدار بودجه مورد نظر شما، اندازه اتاق خواب و سایز بدن شما.
این عوامل بر اندازه تشک و تخت موثر هستند.
همچنین شما می‌توانید با تحقیق، آزمایش تخت و مشورت با افرادی با آگاهی در این زمینه، مناسب‌ترین تخت را برای خود انتخاب کنید.
ما نیز در این پست سعی کرده‌ایم پیرامون نکات خرید تختخواب توضیحاتی را برای شما فراهم کنیم.
یه تخت خواب خوب، هرگز کاملا مماس با زمین نیست. یه سری تخت ها به خاطر شکل طراحیشون، کشوهایی دارن که باعث میشه نه تنها فاصله لبه تخت تا زمین کمتر از اندازه استاندار باشه بلکه، دیگه هیچ فضایی رو زیر تخت باز نمیذاره. فضای کافی زیر تخت اگرچه باعث میشه که شما مجبور بشین هر مدت یه بار زیرشو تمیز کنین اما یه کانال تنفس تختخواب محسوب میشه که بر زیبایی دکوراسیون اتاق هم تاثیر میذاره.
پشتی مناسب تخت خواب هم مهمه. تخت های فرفورژه پشتی خوبی ندارن چون فلزها باعث میشه شما موقع تکیه کردن حس راحتی نداشته باشین.
عرض تخت خواب هم باید استاندارد باشه. برای تخت خواب های یه نفره ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر و برای تخت خواب های دو نفره عرض ۱۳۵ تا ۱۵۰ توصیه میشه.
در موقع خرید، اگه تخت خواب چوبی یا MDF انتخاب کردین، توجه کنین به خاطر روغن های جلا و رنگ، بوی بدی نده. چون این بو تا مدت ها باقی میمونه و حتما روی کیفیت خوابتون اثر منفی میذاره. فکر هم نکنین چون نو هست بوی رنگ روغن و جلا مشخصه.
در مورد انتخاب تشک، علاوه بر نوع تشک، موارد مهم دیگری نیز دخیل هستند. برای مثال، شاید برایتان مهم باشد که تشکی بخرید که به محایط زیست آسیبی نمی‌رساند. یا شاید تشکی بخواهید که زوایای آن قایل تنظیم باشد. برای اطمینان از داشتن بهترین انتخاب حتما قبل از خرید تشک در مورد ویژگی‌هایی که مد نظر شماست تحقیق کافی داشته باشید.
شاید راحتی و بزرگی جای خوابتان برای شما خیلی مهم باشد. حتی اگر مجرد باشید هم می‌توانید از تشک‌های دو نفره استفاده کنید. تشک‌های سایز کینگ و کویین برای شما مناسب‌ترین گزینه هستند.
سایز‌های دو نفره، فول سایز، کینگ و کویین اندازه‌های استاندارد تشک هستند. با این حال اگر بازهم این سایزهای استاندارد برای شما کوچک باشد، می‌توانید از سایز کالیفرنیا کینگ استفاده کنید. ابعاد این تشک عبارتند از ۱۸۲ سانتیمتر در ۲۱۳ سانتیمتر.

نکات مهم در انتخاب تخت خواب

یک تخت بزرگ می‌تواند تمام فضای اتاق را بگیرد و رفت و آمد شما را مشکل کند. پس در زمان خرید و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده‌کننده و بعد به ابعاد اتاق‌خواب توجه کنید.
تخت خواب بزرگ راحتی شما را تضمین می‌کند ولی باید به ابعاد اتاق‌خوابتان هم توجه کنید.
یک تخت بزرگ می‌تواند تمام فضای اتاق را بگیرد و رفت و آمد شما را مشکل کند. پس در زمان خرید و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده‌کننده و بعد به ابعاد اتاق‌خواب توجه کنید.
برای امتحان‌ اندازه تخت باید در نظر گرفت که شخص به راحتی بتواند در آن دراز بکشد و فضای کافی در بالای سر و قسمت پایین تخت داشته باشد.
برای انتخاب تخت خواب مناسب اولین مساله مهم، این است که چه کسی قرار است از آن استفاده کند.
تخت‌های دو نفره نیز باید به‌ اندازه‌ای بزرگ باشد که هر دو در آن احساس راحتی کنند.
اگر چاق هستید یا در خواب زیاد غلت می‌زنید و حرکت می‌کنید بهتر است تختی با عرض ۱۲۰ سانتی‌متر انتخاب کنید.
تخت‌های دو نفره هم باید عرضی بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر داشته باشند
* بهتر است طول تخت خواب یک نفره برای جوانی بلند قد ۲ متر باشد.
*ابعاد تخت‌های کودکان و نوزادان هم به سن و قد کودک بستگی دارد.
در مورد اندازه تخت مورد نظر درست تصمیم‌گیری کنید
گران‌تر بودن تخت‌خواب دلیل راحت‌تر بودن آن نیست. به نکات فنی دقت کنید و با توجه به قد و وزن خود، اندازه اتاق و یک یا دونفره بودن آن تصمیم بگیرید.
عمق تشک مهم است
برای خواب راحت‌تر و بستری نرم‌تر، بعضی سازندگان فوم و لایه‌های بیشتری به تشک اضافه می‌کنند. اگر تخت‌خواب شما گود است، سعی کنید تشک عمیق‌تری انتخاب کنید.
دقت کنید چارچوب تخت محکم باشد
لبه‌های فلزی دوام بیشتری دارند. چارچوب خوب سال‌ها کار می‌کند. از محکم بودن چارچوب تخت اطمینان پیدا کنید.
بالش مناسب
شما ۳/۱ از مجموع شب و روز را در بالین می‌گذرانید پس لازم است قبل از خرید بالش از راحت بودن آن مطمئن شوید.
انتخاب اندازه صحیح بالش بستگی به اندازه تخت و عادت خوابیدن شما دارد.
اگر بودجه محدودی برای این منظور در نظر دارید، یک یا دو بالش را که برای خواب است، از جنس خوب انتخاب کنید و یک مورد ارزان‌تر را برای مطالعه و دکور در نظر بگیرید.

اگر به پشت می‌خوابید، از بالش پهن استفاده کنید. اگر به پهلو می‌خوابید، بالش را طوری انتخاب کنید که گودی گردن شما را پر کند.
بعضی بالش‌ها ضد آلرژی هستند. اگر دارای آلرژی هستید، بهتر است از آن‌ها استفاده کنید.
میزان نرمی یا سفتی یک بالش بستگی به میزان مواد داخل آن دارد. اگر بالش شما پر است، هر ۱۰ سال باید تجدید شود.
روبالشی‌های پر باید به قدری ضخیم باشند که پر به بیرون نفوذ نکند. بهتر است برای تمیز ماندن بالش‌ها از کاور مخصوص بالش استفاده کنید.

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1