راهنمای خرید تختخواب کودک

راهنمای خرید تختخواب کودک

خوابکو
بدون دیدگاه

راهنمای خرید تختخواب کودک

زمانی که قصد داریم برای نوزاد خود که هنوز متولد نشده اقدام به تهیه تختخواب نماییم باید به نکاتی چند دقت نماییم . والدین در هنگام خرید تختخواب برای نوزاد یا کودک به مولفه های زیادی دقت می کنند برخی از والدین ترجیح می دهند در بدو تولد ازتختخواب گهواره ایی برای خواب راحت تر نوزاد استفاده نمایند و بعد از چند ماه تختخواب کودک و نوجون را جایگزین آن گردانند لازم به ذکر است تختخواب های موجود در بازار با کاربری کودک و قابلیت استفاده در نوجوانی با تغییر در سایز وجود دارد. اما برخی از والدین با فکر اقتصادی و به منظور استفاده طولانی مدت فرزند دلبندشان از تختخواب از همان ابتدا به فکر خرید تختخواب کودک و نوجوان هستند . البته خریدتشک مناسب برای تختخواب کودک از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت.

ویژگی تختخواب کودک

اندازه تختخواب کودک

تختخواب کودک در ابعاد۷۰  در ۱۳۰ سانتیمتر و ۷۰ در ۱۳۵ سانتیمتر تولید و روانه بازار شده است . در برند های مطرح همچون تشک رویا، تشک پارمیس و …. تشک در ابعاد استاندارد تختخواب کودک تولید می شود که قیمت مناسب و مقرون به صرفه ایی دارند اکثر تشک های کودک از مدل های فنر متصل تهیه می شود.

تختخواب کودک

ارتفاع تختخواب کودک

حساسیت والدین در هنگام خرید تختخواب کودک و ارتفاع آن بسیار بالاست . درنتیجه این سوال مطرح خواهد شد که ارتفاع استاندارد برای تختخواب کودک چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به صورت مقطعی و نسبت به سن و سال کودک تصمیم گرفت از بدو تولد تا حدود ۶ ماهگی تحرک نوزاد بسیار کم می باشد در نتیجه نیاز به توجه و مراقب ویژه باعث می شود ارتفاع تختخواب بلند باشد تا دسترسی والدین به راحتی انجام گیرد و کمترین خطر متوجه نوزاد گردد. ارتفاع بین ۳۰ تا ۴۰ سانت ارتفاع مناسبی می باشد.

تختخواب کودک

جنس تختخواب کودک

تختخواب کودک باید از جنس چوب طبیعی با رنگ های غیر مضر و ضد آلرژی باشد. خرید تختخواب کودک از جنس MDF به علت استفاده ازمواد مصنوعی و مضر توصیه نمی شود. حتی المکان در هنگام خرید تختخواب کودک به این نکته مهم دقت فرمایید. تا کودک شما از آسیبهای احتمالی مصون بماند . در هنگام خرید تشک برای تختخواب کودک حتما از برند های مطرح همچون تشک رویا تشک پارمیس و … اقدام به خرید نمایید. تا نسبت به مرغوبیت مواد اولیه و جنس پارچه رویه تشک مطمئن باشید. از برند هایی اقدام به خرید نمایید که از پارچه ضد حساسیت در تولید تشک استفاده می نمایند.

تختخواب کودک

نکاتی که در هنگام خرید تختخواب کودک باید مورد توجه قرار گیرد.

  • آنچه حایز اهمیت است اینکه ارتفاع تشک با ارتفاع لبه تختخواب برابر باشد اگر تشک ارتفاع بیشتری داشته باشد خطر سقوط کودک وجود دارد و اگر ارتفاع تشک کمتر باشد احتمال آسیب جسمانی وجود دارد.
  • بین لبه تختخواب کودک و تشک نباید فاصله باشد زیرا ممکن است قسمتی از بدن کودک در بین این فاصله گیر کند و موجب آسیب به فرزند دلبندتان گردد.
  • میله های تختخواب کودک نباید از هم فاصله زیادی داشته باشد تا دست یا سر کودک در میان میله ها گیر نکند.
  • تختخواب در کودکان نوپا نباید از ارتفاع زیادی برخوردار باشد زیرا باعث سقوط کودک خواهد شد.
  • ارتفاع تختخواب باید به گونه ایی باشد که هنگام نشستن کودک بر لبه تختخواب زانو در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد.
  • تختخواب کودک حتما نو باشد از استفاده از تختخواب های دست دوم برای کودکان به لحاظ بهداشتی جدا خودداری نمایید.
  • در هنگام خرید تختخواب کودک بیشتر از توجه به قیمت به کیفیت و دوام آن دقت کنید تا فرزندانتان را از آسیب های احتمالی حفظ کنید.
  • دقت کنید تختخواب کودک دارای تمام استاندارد های ایمنی لازم باشد و سطح تختخواب کاملا صاف و بدون خراش باشد.

تختخواب کودک

نکات لازم برای خرید کالای خواب مناسب تختخواب کودک

حال که با اهمیت و رعایت نکات لازم برای خرید تختخواب کودک آشنا شدید برای اطمینان از سلامتی کامل کودک خود به نکات لازم برای خرید کالای خواب مناسب برای تختخواب کودک دقت فرمایید.

  • از برند های مطرح همچون تشک رویا، تشک پارمیس و… اقدام به خرید تشک نمایید
  • سطح تشک کودک به لحاظ سفتی سطح متوسط و استاندارد باشد نه سطح خیلی نرمی داشته باشد که کودک در سطح تشک فرو برود و احتمال سندرم خفگی درخواب افزایش یابد و نه خیلی سفت باشد که کودک دچار کوفتگی عضلانی شود
  • پارچه رویه تشک از جنس مرغوب و ضد حساسیت باشد که از بروز آلرژی پوستی جلوگیری نماید.
  • از محافظ تشک استاندارد بر روی تشک استفاده شود تا در صورت استفاده از نوشیدنی توسط کودک در تختخواب یا در هنگام صرف غذا از کثیف شدن سطح تشک و آلودگی آن جلوگیری شود.

بیشتر بدانید:

لیست قیمت تشک رویا

لیست قیمت تشک پارمیس

معرفی تشک کودک رویا

  • از دسته تشک های فنر متصل می باشد
  • در ابعاد ۷۰ در ۱۳۰ و ۷۰ در ۱۳۵ تولید و روانه بازار شده است.
  • تشک های کودک به دلیل وزن پایین کودکان باید درجه سفتی پایینی داشته باشد
  • دارای ۲ سال گارانتی شرکت رویا
ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵

خرید آسان و دلنشین را با ما در فروشگاه اینترنتی خوابکو تجربه کنید. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با ایجاد زمینه ای مناسب جهت ارسال به تمام نقاط کشور و ارایه بهترین کیفیت، بهترین قیمت و بیشترین تنوع محصول و ارسال در کمترین زمان ممکن به همراه خدمات پس از فروش “۷ روز گارانتی خرید ” گامی مطلوب در جهت رفاه حال مشتریان برداشته و خرید را برای شما به یک تجربه دلچسب تبدیل کنیم. و این پاسخی است به حسن انتخاب شما

 

 

 

 

 

 

 

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1