تشک مناسب برای سیاتیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خوابکو
بدون دیدگاه

تشک مناسب برای سیاتیک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر شما در انتهای کمر و از درون لگنتان حس درد شدیدی دارید که تا پاها و داخل زانوهایتان کشیده می شود ، احتمالا شما درد عصب سیاتیک را تجربه می کنید. این از آن دسته دردهایی است که به نظر می رسد دور از دسترس است ، البته برخی افراد با انجام حرکات کششی عضلات ، دردشان را کاهش می دهند اما برای کسانی که دشواری حرکت دارند این هم مقدور نیست.

این که بدانید چگونه نشانه های درد سیاتیک خود را کاهش دهید اهمیت زیادی دارد ، در غیر این صورت ممکن است شما درگیر دردی غیر قابل تحمل شوید و ندانید که چگونه باید با آن سر کنید. پیدا کردن تشک مناسب برای سیاتیک نیز از همین جهت اهمیت پیدا می کند ، که می تواند به کاهش درد کمک کند.

درد سیاتیک چیست؟

درد سیاتیک اصطلاحا به دردی گفته می شود که روی عصب سیاتیک ایجاد می شود و از انتهای کمر ریشه گرفته و از میان لگن و باسن تا پاها پائین می آید. معمولا درد سیاتیک تنها یک طرف بدن را می گیرد. درد سیاتیک بیشتر مواقع به دلیل مشکل دیسک کمر و یا جابجایی مهره ای در ستون فقرات و یا فشار ناشی از تحلیل رفتن ستون فقرات ایجاد می شود.

افرادی که دچار درد شدید سیاتیک همراه با ضعف در پاها یا تغییراتی در روده یا مثانه می شوند باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. اما در اغلب موارد درمان های غیر جراحی می تواند مشکل را کاهش دهد. معمولا انجام حرکات کششی ویژه ای توسط پزشکان توصیه می شود و انتخاب تشک مناسب برای سیاتیک و کمردرد نیز می تواند مفید باشد.

روش های درمانی مختلف برای درد سیاتیک:

روش های دارویی
درمان فیزیکی
جراحی
تزریق استروئید
درمان های مکمل یا جایگزین مانند طب سوزنی
کایروتراپی

همچنین ، تغییراتی در سبک زندگی می تواند به کاهش نشانه های درد سیاتیک کمک کند ، از جمله استفاده از تشک مناسب برای سیاتیک برای کسانی که در طول شب از دردهای سیاتیکی رنج می برند ، می تواند تغییر مهمی ایجاد کند.

سفتی مناسب چقدر باید باشد؟

معمولا تشک هایی که سفتی متوسطی دارند بیشترین ترجیح را در میان افراد مبتلا به مشکل درد سیاتیک داشته اند. البته سفتی مناسب برای شما کاملا بستگی به نوع بدنتان دارد. هرچه وزن شما بیشتر باشد، بیشتر در تشک فرو خواهید رفت. از این رو است که افراد کم وزن تر تشک های نرم تری را ترجیح می دهند در حالی که افراد سنگین تر به تشک سفت تر تمایل دارند.

برای مثال یک تشک تمام فوم ممکن است بتواند کاهش فشار اضافی مورد نیاز برای یک شخص ۶۰ کیلویی را فراهم کند اما یک فرد ۱۰۰ کیلویی یک تشک هیبریدی سفت تر را ترجیح دهد. البته میزان سفتی تشک به حالت خواب مورد ترجیح شما نیز بستگی دارد. افرادی که به پهلو می خوابند نسبت به کسانی که به پشت می خوابند، تشک نرم تری نیاز دارند

برای خرید انواع تشک های سوپر طبی و فنری  اینجا کلیک کنید

هنگام انتخاب تشک مناسب برای سیاتیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

درد سیاتیک نه تنها خوابیدن را سخت می کند بلکه تمرکز را نیز کاهش می دهد و به خلق و خو و دیگر ناحیه های زندگی فرد نیز آسیب می رساند. انتخاب یک تشک مناسب برای سیاتیک به معنی قرار گرفتن در مسیر درستی است که می تواند نشانه های درد سیاتیک را کاهش دهد یا حداقل آن را قابل مدیریت کند.

در ادامه چند عامل مهم در انتخاب تشک مناسب برای سیاتیک آمده است :

جهت قرار گیری ستون فقرات

شاید شما متوجه این موضوع نباشید اما قرار گرفتن در وضعیت مناسب هنگام خواب خیلی مهم است. عضلات و رباط های (بافت هایی که مفاصل را کنار هم نگاه می دارند) پشت شما درحین خواب نیاز به استراحت و تجدید قوا دارند. اگر تشک شما خیلی سفت یا خیلی پیچ و تاب دار باشد ، پشتیبانی کافی در ناحیه گردن و پائین کمر فراهم نمی کند و  این دقیقا کاری است که تشک مناسب برای سیاتیک باید انجام دهد.

اگر شما لگن های پهنی داشته باشید تشکی که کمی نرم تر باشد بهتر است. البته باید بتواند ستون فقرات را در جهت طبیعی خود نگه دارد. اما برای افرادی که لگن باریک تری دارند تشک سفت تر می تواند بهتر باشد. تشک مناسب برای سیاتیک به شکل فیزیکی بدن شما بستگی دارد و نمی توان یک تشک مشخص را برای همه مناسب دانست.

خاصیت خنک کنندگی تشک

تشک هایی که حمایت و پشتیبانی خوبی از کمر فراهم می کنند معمولا بدن را بطور کامل در آغوش می گیرند. در صورتی که مواد سازنده این تشک ها به جریان هوا اجازه عبور ندهد فردی که روی تشک می خوابد با مشکل گرم شدن و عرق کردن هنگام خواب مواجه خواهد شد.

تشک مناسب برای سیاتیک در عین حال که باید پشتیبانی مناسبی از کمر و ستون فقرات ایجاد کند باید بتواند بدن را در هنگام خواب خنک نگه دارد. از بین انواع مختلف فوم های موجود در بازار فوم های لاتکس طبیعی قابلیت تنفس خوبی دارند.

حذف فشار از روی بدن

با وجود هرگونه درد مهمی ، اولین اولویت شما باید حذف هرگونه فشار بر روی قسمت های حساس بدن باشد. پس باید بخشی از فشار بر روی لایه های بالایی تشک خود را حذف کنید. اگر شما عادت دارید که به پشت بخوابید و از یک تشک کهنه یا سفت استفاده می کنید ، شما دردی مزمن در ناحیه مهره های کمر خواهید داشت.

شما به تشکی نیاز دارید که لگن های شما را در آغوش گرفته و از فشار وارد شده بر مهره ها بکاهد. فوم های لاتکس و مموری فوم برای این منظور بهترین انتخاب هستند. مهمترین نکته در انتخاب تشک مناسب برای سیاتیک یا هر گونه کمردرد یا درد عضلانی پوشش مناسب و توزیع فشار بدن بر روی سطح تشک است.

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵

فروشگاه اینترنتی خوابکو

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1