دمای مناسب برای خواب

بهترین دمای مناسب برای اتاق خواب

خوابکو
بدون دیدگاه

دمای مناسب برای خواب کدام است؟

واقعیت ماجرا این است که اگر بخواهیم جواب دقیق و علمی به این سوال بدهیم پاسخ براساس شرایط جسمانی و بدنی هرشخص متفاوت خواهد بود ممکن است بعضی از افراد در یک دما احساس خوشایندی داشته باشند و بعضی افراد در همان دما احساس سرما یا گرمای بیش از حد نمایند.

  • نکته مهم و اساسی این است که در هنگام خواب دمای بدن کاهش می یابد و در ساعت نزدیک به بیدار شدن دمای بدن افزایش می یابد در نتیجه دما باید به صورتی تنظیم شود که خواب راحت را مختل نکند.
  • اما آنچه به عنوان دمای استاندارد برای طیف های مختلف سنی با شرایط مختلف جسمانی اعلام شده است دمای بین ۱۸ تا۲۱ درجه می باشد.
  • اگر دمای اتاق خواب بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد باشد امکان خواب راحت را از شما سلب خواهد کرد
  • غیر از دما نوع تشکی که برای خواب انتخاب می شود و جنس پارچه آن در تنظیم دمای بدن موثر است همان طور که می دانید در لایه داخلی برخی از تشک ها از مموری فوم و در بعضی دیگر از لاتکس استفاده شده است مموری فوم به علت فرم پذیری براساس وزن و دمای بدن خاصیت گرم کنندگی دارد و لاتکس دمای بدن را می گیرد و خاصیت خنک کنندگی دارد.
  • دمای اتاق نوزادان و کودکان باید نسبت به اتاق بزرگسالان بیشتر باشد تا کودک خوابی راحت را تجربه کند و از تاثیرات جسمانی مخرب بر روی کودک و بیماری جلوگیری نماید.

اهمیت خواب راحت و تاثیر آن بر سلامتی

یکی از عوامل موثر برای شروع یک صبح با نشاط و پر انرژی استراحت و خواب کافی در طول شب است .این مساله تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر جسم و روان اشخاص دارد . در زیر به بررسی برخی از این تاثیرات خواهیم پرداخت.

  1. پف و سیاهی زیر چشم از علائم شایع بی خوابی محسوب می شود زیرا بخوابی باعث کاهش رطوبت پوست می شود .
  2. بی خوابی باعث کاهش تولید کلاژن در پوست می شود این امر افتادگی پوست و چین و چروک را به دنبال دارد
  3. خواب آلودگی عدم هوشیاری و تمرکز از علائم بی خوابی است و بر روی کار فعالیت در طول روز تاثیر مستقیم می گذارد افرادی که خواب راحتی ندارند در انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بالا مانند رانندگی دارد دچار مشکل می شوند.
  4. بی خوابی باعث افزایش اضطراب در افراد می شود.

راهکارهای حل مشکلات بی خوابی

  • در طول شبانه روز ۸ ساعت را به خواب اختصاص دهید.
  • از تشک مناسب برای خواب استفاده کنید تا ارتعاشات ناشی از غلت زدن در سطح تشک را منتقل نکند
  • اگر از تشک های فنری استفاده می کنید تشکی را انتخاب کنید که فنر های آن سر و صدا تولید نکند تا آرامش خواب را برهم نزند.
  • از دم نوش های گیاهی و طبیعی خواب آور استفاده نمایید تا در خواب عمیق و راحت به شما کمک کند.
  • دکوراسیون داخلی و رنگ اتاق خواب را از رنگ های آرام و ملایم انتخاب کنید.

نکاتی که در انتخاب دکوراسیون اتاق خواب مهم است

  1. اولین و مهم ترین مولفه انتخاب تختخواب مناسب است که توجه به سبک بودن، زیبایی ظاهری و اندازه درهنگام خرید اهمیت دارد .امروزه باکس تخت های مدرن با طراحی کلاسیک و ساده تولید و روانه بازار شده است .
  2. اگر ازباکس تخت استفاده می کنید تهیه تشک مناسب و استاندارد برای آن دشوار نیست رویه صاف باکس باعث می شود تشک قالب آن شود و در ضمن از دفرمه شدن و تغییر حالت آن جلوگیری کند.
  3. تختخواب خود را بر اساس ابعاد اتاق انتخاب کنید تا نه خیلی بزرگ باشد که تمام فضای اتاق را اشغال کند و تردد را با مشکل روبرو کند نه خیلی کوچک و غیر استاندارد باشد که در تهیه تشک برای آن دچار مشکل شوید.
  4. تشک را از برند های مطرح با کیفیت مناسب تهیه کنید تا خوابی راحت و آرام را تجربه کنید
  5. از رنگ های شاد و ملایم در طراحی دیوارها استفاده کنید

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵

خرید آسان و دلنشین را با ما در فروشگاه اینترنتی خوابکو تجربه کنید. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با ایجاد زمینه ای مناسب جهت ارسال به تمام نقاط کشور و ارایه بهترین کیفیت، بهترین قیمت و بیشترین تنوع محصول و ارسال در کمترین زمان ممکن به همراه خدمات پس از فروش “۷ روز گارانتی خرید ” گامی مطلوب در جهت رفاه حال مشتریان برداشته و خرید را برای شما به یک تجربه دلچسب تبدیل کنیم. و این پاسخی است به حسن انتخاب شما

 

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1