آموزش شستشوی تشک

آموزش شستشوی تشک

خوابکو
بدون دیدگاه

آموزش شستشوی تشک

یک عقیده و باور عمومی وجود دارد که  قالیشویی تنها گزینه مناسب  برای شستشوی تشک می باشد. آموزش شستشوی تشک دادن تشک هر ماه یا هر دو هفته یک بار علاوه بر هزینه بر بودن درد سر های حمل و نقل وجابجایی را نیز دارد و همه ما میدانیم که وجود وسایل مرطوب مثل موهای خیس یا حتی عرق کردن در حین خواب موجب کثیف شدن  و بو گرفتن تشک می شود .و به علت رشد و تکثیر باکتری ها و قارج یا به علت بوی بد بدن فرستادن تشک هر یکسال یکبار گزینه مناسبی برای داشتن تشکی تمیز و به همراه آن داشتن خوابی راحت  نمی باشد

بنابراین بسیار مهم است که تشک ها به طور دوره ای و حداقل هر ۶ ماه یک بار، شسته و تمیز شود؛ تا تشک ها و بالشهای شما کاملا تمیز باشد و خواب آرام و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

آموزش شستشوی تشک برای جلو گیری از کثیف  شدن تشک ابتدا تشک خود را با روکش ها و روتختی ها ی ترجیحا محافظ کاور کنید، این کار  کمک می کند که اگر قسمتی از تشک آلوده شد  به راحتی بتوانید روکش ها و رو تختی ها رو بشویید و بخش عظیمی از آلودگی ها یی که قرار است ماه ها بر روی تشک بماند را برطرف  کنید اما اگر تشک و تخت شما همچنان بو می دهد بهتر است  از راه حل های دیگر استفاده کنید.

آموزش شستشوی تشک برای این منظور به مواد و وسایل زیر نیاز دارید:

  • مسواک قدیمی یا اسفنج زبر
  • آب گرم ( دمای آب بالا باشد)
  • مواد شوینده ضدعفونی کننده آماده
  • الکل سفید
  • اسپری
  • مایع شستشوی فرش آنزیم دار

آموزش شستشوی تشک فنر دار

آموزش شستشوی تشک فنر دار، تمیز کردن روکش ها:

قبل از شروع به تمیز کردن تشک این نکته را یاد آور میشوم که بررسی کنید که تشکی که از آن استفاده می کنید طبی است یا فنری

اگر از تشکی استفاده می کنید که فنری است سعی کنید و می خواهید لایه های عمیق آن را تمیز کنید بهتر است برای نظافت آن را به قالیشویی یا قالیشویی های آنلاین که برای نظافت به منزلتان مراجعه می کنند بسپارید، و از خدمات شستشوی تشک استفاده کنید.

در صورتیکه تشک شما طبی است میتوانید آن را در منزل بشویید.

برای این منظور می توانید  تشک را در تراس یا حیاط یا حمام قرار دهیدو روی تشک آب داغ اسپری کنید.

و بلا فاصله روی تشک ماده شوینده ضدعفونی کننده اسپری کنید و با اسفنج زبر کاملا تشک را بشویید و دوبار روی آن آب داغ اسپری کنید.

می توانید این مرحله را دوبار تکرار کنید.

همچنین میتوانید به جای  آب  داغ از گزینه مناسب دگیری استفاده کنید  مواد شوینده ضد عفونی کننده آماده از سرکه سفید استفاده کنید.

آموزش شستشوی تشک با مایع شوینده آنزیم دار:

سپس مانند مرحله شستشو با مواد شوینده ضدعفونی کننده، روی تشک مایع شوینده  آنزیم دار رقیق شده با آب بریزید و با اسفنج زبر سطح تشک را کاملا بشویید.

خشک کردن تشک:

فرایند شستشو تا مرحله خشک کردن آسان می باشد اما خشک کردن آن از حساسیت بالایی برخوردار است  زیرا ممکن است سطح اسفنج بخوابد یا سطح سفید تشک زرد شود.

دقت نمایید آبکشی باید به صورت اسپری کردن آن بر روی سطح تشک و خشک کردن آن با حوله صورت گیرد ،پس شستشوی سطح تشک با حداقل آب ممکن صورت  می گیرد.

تحت هیچ شرایطی تشک را زیر آب قرار ندهید زیرا تشک دچار پوسیدگی و فنر ها دچار زنگ زدگی می شود.

سپس  تشک رادر محیط باز و در معرض نور خورشید  و به دور از گرد وغبار قرار دهید( نور خورشید نیز توانایی از بین بردن قارچها و میکروب ها را دارد.)

پس از خشک شدن کاملا تشک می توانید از آن استفاده کنید.

آموزش شستشوی تشک با دستگاه:

اگر برای نظافت  سطح تشک عجله دارید یا مکان مناسبی برای قرار دادن تشک ندارید تا سطح آن خشک شود ؛ بهتر است از خدمات خشکشویی و شستشوی با دستگاه استفاده شود.

در صورتی که تمایل دارید های یک و دونفره تان با سرعت بیشتر شسته و خشک شود؛ بهتر است از خدمات خشکشویی و شستشوی با دستگاه استفاده کنید.

بیشتر: تشک رویا

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1