مرتب کردن اتاق کودک

چگونه اتاق کودک را مرتب کنیم؟

خوابکو
بدون دیدگاه

اتاق کودکان همیشه مکانی از خانه می باشد که شلوغ تر از بقیه قسمت های خانه است؛ چون کودکان دوست دارند در اتاق خودشان بازی و کارهای متفاوت انجام دهند و به همین علت است که همیشه این مکان ریخت و پاش زیادی دارد. مرتب کردن اتاق کودک به صورت روزانه واقعا کار دشواری است و برای مادران و مخصوصا مادران شاغل خسته کننده است و می تواند انرژی زیادی را از مادر بگیرد.

به همین دلیل باید تلاش کنید که از روش های کاربردی برای مرتب کردن اتاق کودکان استفاده کنید تا ریخت و پاش کمتری در این قسمت رخ دهد و آسان تر بتوانید تمیزکاری را انجام دهید.

ما در این مقاله از خوابکو سعی داریم تا در مورد مرتب کردن اتاق کودک صحبت کنیم و بگوییم که چه روش ها و تکنیک هایی برای این کار وجود دارند که می توانند به شمادر مرتب نگه داشتن اتاق کودک کمک کنند. در این مقاله با هم این روش ها را بررسی می کنیم و می گوییم که چطور می توانید آنها را عملی نمایید.

اگر کودکی فعال و پرنشاط دارید که مدام در حال بازی کردن است و ریخت و پاش زیادی دارد، توصیه می کنیم که حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های مرتب کردن اتاق کودکان بیشتر آشنا شوید.

چند راه حل برای نظم دهی به اتاق کودک

شاید بگویید که کار ما دیگر از نظم دهی و ایده های آن گذشته است و مرتب کردن اتاق کودک با این روش ها به کار ما نمی آید. ولی باید بدانید که راه حل هایی که در این مقاله می گوییم، همیشه نکاتی هستند که کمک می کنند هم اتاق کودک شما نظم بیشتری پیدا کند و هم بتوانید کودک خودتان را در این کار دخیل کند تا خودش هم از مرتب کردن اتاقش لذت بیشتری ببرد.

وقتی اتاق کودک شما در حالت عادی بسیار نامنظم باشد و هر وسیله ای جای خودش را نداشته باشد و اسباب بازی ها مرتب نباشند، قطعا کودک دلش می خواهد که اتاق خودش را مرتب کند چون همیشه به همین حالت است.

ولی زمانی که اتاق کودک مرتب باشد و نظم خاصی در آن حاکم باشد و هر وسیله ای در جای خودش قرار داشته باشد، قطعا کودک در صورت برداشتن یک وسیله، آن را دوباره در سر جای خودش قرار می دهد و این را یاد می گیرد که برای منظم بودن همیشگی اتاقش باید وسایلی را که بر می دارد در جای خودشان بگذارد.

پس احتیاج است که در نظم اتاق کودک خودتان یک بازبینی انجام دهید و با استفاده از راه حل هایی که در ادامه خواهیم گفت، یک ظاهر جدید و منظم به اتاق کودک خودتان ببخشید تا مرتب کردن اتاق کودک را کاری لذت بخش و جالب کنید.

۱- استفاده از سطوح پلاستیکی

سطل های پلاستیکی یکی از عالی ترین وسایل برای نظم دادن به اسباب بازی ها و وسایل اتاق کودک شما هستند و می توانید کار مرتب کردن اتاق کودک را با استفاده از این سطل ها آسان تر انجام دهید.

حتی می توانید این کار را مطابق با روحیه کودک خودتان انجام دهید و از سطل های رنگی استفاده کنید که هر رنگ برای وسیله های مخصوصی باشد. این کار موجب می شود که کودک شما وقتی از آن سطل استفاده می کنید، دوباره وسایل را سرجای خود بگذارد و سطل را در جای مشخص شده برگرداند تا ترتیب آنها به هم نخورد.

۲- گذاشتن قفسه

قفسه ها نظم دهنده هایی هستند که می توانید با استفاده از آنها، به وسایل گوناگون نظم دهید و برای مرتب کردن اتاق کودک بسیار کاربردی می باشد. کودکان وسایلی مثل کفش ها، عروسک ها و… دارند که می توانید به آسانی آنها را در قفسه های متفاوت نگهداری کنید و این موضوع می تواند نظم اتاق کودک شما را بیشتر کند.

همچنین می توانید برای اینکه تمییز کردن اتاق کودک را آسان تر کنید، از کودک خودتان بخواهید که هر وسیله ای را از قفسه بر می دارد در سر جای خودش بگذارد تا اتاق نظم خود را داشته باشد و نظم آن به هم نریزد.

همچنین می توانید روی قفسه ها از استیکرهای عکس دار استفاده کنید تا مشخص کنید که هر قفسه برای چه وسیله ای است و به این صورت کودک خودتان را راهنمایی کنید تا وسایل را در سر جای خودشان بگذارد و این کار برایش لذت بخش باشد.

۳- قرار دادن چوب لباسی

یکی از مواردی که همیشه موجب به هم خوردن نظم در اتاق کودکان می شود، لباس های آنها می باشد. معمولا وقتی مکان خاصی برای قرار دادن لباس ها وجود نداشته باشد، کودک نمی داند که لباس خودش را در کجا بگذارد و همین موجب می شود که لباس ها را مچاله روی تخت یا روی زمین بیندازد.

شما می توانید از چوب لباسی یا قفسه های لباس برای کودک خودتان استفاده کنید تا بتواند لباس های خودش را در مکان مناسب قرار دهد. برای این کار تلاش کنید یا چوب لباسی متناسب با قد کودک خودتان تهیه کنید یا سعی کنید حالت پلکانی برای کودک خودتان ایجاد کنید که بتواند به لباس های خودش دسترسی داشته باشد و آنها را مرتب کند.

این موضوع کمک بسیاری به نظم دادن به لباس های کودک می کند و موجب می شود که مرتب کردن اتاق کودک بسیار آسان تر انجام شود.

۴- قرار دادن آویز پشت در

در فروشگاه های خرازی می توانید آویزهای پشت در را تهیه کنید که برای کاربردهای گوناگونی استفاده می شوند و این موضوع کمک می کند که کودک شما بتواند به وسایل خودش نظم بیشتری دهد و مرتب کردن اتاق کودک کاری آسان شود.

شما می توانید برای جوراب ها، لباس های کوچک تر و حتی برای لباس های خانه کودک خودتان آویز پشت در تهیه کنید تا به جای اینکه جوراب هایش را در روی زمین بیندازد، آنها را تا کرده و در آویز قرار دهد تا در زمان احتیاج به راحتی بتواند به آنها دسترسی داشته باشد.

این کار هم موجب می شود که لباس های کوچک کودکان همیشه در دسترس باشد و احتیاجی نباشد که به دنبال آنها بگردید و هم باعث می شود که اتاق کودک نظم بسیار بیشتری پیدا کند.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1