تشک هتلی

چه زمانی باید تشک جدید خریداری کرد؟

خوابکو
بدون دیدگاه

تولیدکنندگان تشک طبی و تشک های فنری برای تعویض تشک زمان خاصی را تعیین کردند که برطبق این زمان بندی بهترین دوره برای استفاده از یک تشک بین ۵ الی ۱۰ سال می باشد. البته گارانتی تشک نیز  می تواند نشان دهنده بهترین زمان استفاده از تشک باشد. البته نا گفته نماد که ممکن است زمان اعلام شده، برای هر مصرف کننده متفاوت باشد به همین علت است که دوره زمانی اعلام می شود.

وقتی در تشک علائمی ظاهر شود زمان تعویض آن رسیده است. هرچند تعویض تشک الزام نیست. در اینجا برخی از این نشانه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱.تغییر رنگ تشک:

تغییر رنگ تشک  امری طبیعی می باشد. تشک  شامل مواد شیمیایی به نام پلی یورتان می باشد که با گذشت زمان اکسیده می شود. این امر منجر به زرد شدن آن خواهد شد. همچنین در صورت تماس مستقیم عرق بدن با تشک و عدم مراقبت از آن توسط ملحفه و محافظ تشک، تغییر رنگ به طورقطعی اتفاق خواهد افتاد. همین طور تابش نور خورشید می تواند منجر به تغییر رنگ تشک شود. شاید تغییر رنگ چندان شما را وادار به تعویض تشک نکند چرا که با استفاده از ملحفه و محافظ تشک می توان این مورد را پنهان کرد، ولی مواردی وجود دارد که مصرف کننده ناچار به تعویض تشک خواهد شد.

بیشتر: خرید تشک از فروشگاه خوابکو

۲.وجود لکه هایی برروی تشک:

در طول عمر تشک ممکن است لکه هایی از خون یا ادرار و … بر روی تشک ایجاد شود و یا در اثر وجود گرد و خاک و تماس اجسام آلوده لکه هایی بر روی تشک ایجاد شود که این امر در صورت عدم استفاده از محافظ تشک یا ملحفه مناسب ممکن است منجر به وجود مشکل در پاکسازی تشک و همچنین باطل شدن شرایط گارانتی شود.

۳.خراب شدن فنر  یا بیرون زدن فنر تشک:

در تشک های فنری با گذر زمان و استفاده از تشک (به صورت نادرست یا درست) و همچنین با توجه به کیفیت مواد به کار رفته فنرهای تشک دچار بیرون زدگی یا خرابی خواهد شد که در این صورت حتی اگر زمان پیش فرض ۵ تا ۱۰ ساله فرا نرسیده باشد، حتما نیاز به تعویض تشک وجود خواهد داشت.

۴.فرورفتگی تشک:

فرورفتگی تشک اتفاقی کاملا عادی است. که معمولا در صورت عدم جابجایی تشک در هر ۶ ماه ایجاد خواهد شد. با جابجا کردن تشک از سر به پا فشار وارد شده بر اثر خوابیدن فرد، همواره در یک مکان وارد خواهد شد و پس از گذشت مدتی، فرورفتگی هایی در تشک ایجاد خواهد شد که در صورت ادامه خواب بر روی چنین تشکی، منجر به کمردرد خواهد شد. در صورت وجود فرورفتگی در تشک برای جلوگیری از آسیب به بدن، لازم است نسبت به خرید تشک جدید اقدام نمایید.

۵.برجسته شدن قسمتی از تشک:

معمولا با نشستن روی لبه تشک، بیرون زدگی هایی در کناره های تشک ایجاد می شود که این امر منجر به دفرم شدن تشک خواهد شد ولی تاثیری بر خواب شما ندارد. در نتیجه نیازی به تعویض تشک نخواهد بود.

۶.وجود حشرات موذی در تشک:

حضور حشرات موذی نظیر ساس در تشک، خوابیدن بر روی تشک را بسیار دشوار و آزاردهنده خواهد کرد. در صورتی که به موقع برای رفع این مشکل اقدام نکنید شاید استفاده مجدد از تشک بسیار مشکل باشد. معمولا این مشکل هم شما را ملزم به تعویض تشک نخواهد کرد چرا که هم پیشگیری از آن دستورالعمل خاص خود را دارد و هم برطرف کردن این مشکل امکان پذیر می باشد.

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1