چند وقت یک بار محافظ تشک را بشوییم؟

چند وقت یک بار محافظ تشک را بشوییم؟

خوابکو
بدون دیدگاه

محافظ تشک لایه ای برای جلوگیری از کثیف شدن تشک می باشد در نتیجه بعد از گذشت مدت زمان، محافظ تشک کثیف خواهد شد. گرد و غبار، تعریق بدن، ریختن آب و مایعات، مواد خوراکی و … همگی از مواردی هستند که موجب کثیف شدن محافظ تشک می شوند و باید هر چند وقت یک بار محافظ تشک را بشویید.
حال این سوال مطرح می شود که چند وقت یک بار محافظ تشک را بشوییم؟ پاسخ به این سوال بستگی به سبک زندگی شما دارد. اگر حیوان خانگی دارید، یا عادت دارید در رخت خواب خود غذا بخورید باید محافظ تشک خود را بیشتر بشویید تا آنها را بهداشتی نگه دارید.
در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم محافظ تشک هر چند وقت یک بار نیاز به شستشو دارد و چگونه باید آن را شست؟

محافظ تشک

ابتدا توضیح کاملی درمورد محافظ تشک، کاربرد آن، انواع محافظ تشک و اهمیت استفاده از آن را توضیح دهیم و سپس به بررسی نحوه شستن آن می پردازیم.
محافظ تشک مانند ملحفه ای است که روی تشک کشیده می شود و از کثیف شدن تشک جلوگیری می کند. محافظ تشک در دونوع معمولی و ضد آب موجود است که محافظ تشک ضد آب کاربرد بیشتری نسبت به نوع معمولی آن دارد و بین مردم نیز بسیار محبوب تر است.
محافظ تشک ضد آب از نفوذ کثیفی، آب و مایعات به تشک جلوگیری می کند و قابل شستشو نیز هست.

حتما بخوانید

محافظ تشک

چرا باید محافظ تشک را بشوییم؟

باتوجه به دلایلی که در ادامه برایتان خواهیم گفت، ضروری است که محافظ تشک خود را بشویید.

  • اولین دلیلی که شستن محافظ تشک ضروری است، حفظ بهداشت است. زیرا محافظ تشک لایه ای است که مانع از ورود کثیفی ها به تشک می شود در نتیجه کثیفی ها و آلودگی ها را به خود جذب می کند. هنگامی که روی محافظ تشک در حال خواب و استراحت هستید، تعریق بدن شما، گرد و غبار، باکتری ها و … به آن نفوذ می کنند و نشستن محافظ تشک موجب می شود این کثیفی ها و باکتری ها در آن تجمع کنند و منجز به مشکلات بهداشتی شود.
    درنتیجه توضیحات بالا با شستن محافظ تشک باکتری ها و میکروب ها را کنترل می کنیم و بهداشت را رعایت خواهیم کرد.
  • دومین دلیل شستن محافظ تشک کاهش علائم آلرژی است. زیرا به مرور زمان گرد و غبار، باکتری و … به محافظ نفوذ می کند و ممکن است به آنها آلرژی داشته باشید. شستن محافظ تشک به برطرف کردن آلرژی کمک خواهد کرد.

هرچند وقت یک‌ بار محافظ تشک باید شسته شود؟

هرچند وقت یک‌ بار محافظ تشک باید شسته شود؟

مدت زمان شستشوی محافظ تشک بستگی به نحوه ی زندگی شما دارد.

  • به طور متوسط باید هر دو ماه یک بار محافظ تشک خود را بشویید.
  • اگر حیوان خانگی دارید و روی تشک کنار شما می آید، اگر عادت دارید در رخت خواب خود غذا و نوشیدنی میل کنید، اگر تعریق بدن شما زیاد است و … همه ی این موارد باعث می شود تا شما زودتر از حد متوسط محافظ تشک خود را بشویید. در این موارد نیاز است محافظ تشک خود را هفته ای یک بار بشویید.
  • همچنین اگر به گرده‌ها، ذرات مختلف یا آلودگی‌ها حساسیت دارید، می توانید محافظ تشک را هر هفته بشویید.
  • اگر تازه محافظ تشک خود را شسته اید اما لکه خون، نوشیدنی یا … روی ان ریخته شده می توانید برای جلوگیری از لک شدن محافظ آن را بشویید.
  • هرزمان که یک ماده مرطوب (چیزی غیر از آب) از لایه‌های محافظ تشک عبور کند، باید محافظ تشک را همان موقع بشورید تا از رشد باکتری‌ها و آلودگی بیشتر تشک جلوگیری شود.
  • اگر از محافظ تشک روی تشک مهمان استفاده می شود و به صورت مداوم از آنها استفاده نمی‌شود، در این صورت نیازی به شستن دوره‌ای محافظ تشک نیست. با این حال می توانید هر ۳ ماه یک‌ بار محافظ تشک را به منظور پاک کردن ذرات گردوغبار بشویید.

چگونه محافظ تشک را بشوییم؟

چگونه محافظ تشک را بشوییم؟

اکنون به شما آموزش می دهیم که چگونه محافظ تشک خود را بشویید تا موجب خراب شدن آن نشود.

  • ابتدا به راهنمایی که در هنگام خرید محافظ تشک برای شما قرار داده شده است، توجه کنید زیرا ممکن است نحوه ی شستشو متفاوت باشد و نیاز باشد با درجه خاصی آن را شستشو داد.
  • قبل از اقدام به شستشو، زباله و هرچیزی که روی محافظ تشک وجود دارد را بتکانید یا روی آن جاروبرقی بکشید.
  • اگر محافظ تشک شما پارگی داشته باشد، قبل از شستشو اقدام به تعمیر و دوختن آن کنید.
  • می توانید محافظ تشک خود را با دست بشویید یا از ماشین لباسشویی برای شستشوی آن استفاده کنید. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، دستور العمل های شستشو را رعایت کنید تا محافظ شما آسیب نبیند.
  • محافظ تشک را با آب خیلی گرم نشویید.
  • از مواد شوینده ملایم برای شستن محافظ تشک استفاده کنید. همچنین مقدار مناسبی از مواد شوینده را هنگام شستشو استفاده نمایید.
  • بعد از شستشوی محافظ تشک، آن را زیر نور طبیعی خورشید خشک کنید.

حتما بخوانید

انواع محافظ تشک

خرید بهترین برند محافظ تشک

اگر محافظ تشک شما طول عمر خود را کرده و دیگر کارایی زیادی ندارد، وقت آن رسیده تا محافظ تشک جدیدی خریداری نمایید. برای خرید با کیفیت ترین و بهترین برند های محافظ تشک می توانید از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

  • شماره تماس: ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۲۶
  • شماره تماس: ۰۹۹۸۱۵۳۸۰۵۱
  • شماره تماس: ۰۹۰۱۳۹۷۶۷۶۷
  • شماره تماس: ۰۹۱۲۰۶۹۶۵۲۹

شستشو محافظ تشک

نتیجه گیری

محافظ تشک که لایه ای برای جلوگیری از کثیف شدن تشک می باشد، خود به مرور زمان کثیف خواهد شد و نیاز به شستشو دارد. برای تمیز کردن محافظ تشک از گرد و غبار، تعریق و روغن بدن، مو، باکتری و … باید محافظ تشک خود را بین هفته ای یک بار تا ۲ ماه یک بار شستشو دهید که این بازه زمانی بستگی به عادت ها و سبک زندگی شما دارد.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پست های مشابه

پست های مشابه بیشتر