چطور لکه خون را از تشک تمیز کنیم؟

چطور لکه خون را از تشک تمیز کنیم؟

خوابکو
بدون دیدگاه

چطور لکه خون را از تشک تمیز کنیم؟ آیا لکه خون از تشک پاک می شود؟
آیا برای شما پیش آمده است که بعد از تمیز کردن لکه خون از تشک، بازهم آثار آن برروی تشک باقی مانده باشد؟
پاسخ این پرسش ها اهمیت بالایی برای افراد دارد زیرا وجود لکه خون روی تشک باعث آلودگی محل خواب شما می شود. در این مقاله همراه ما باشید تا روش های تمیز کردن لکه خون از تشک را معرفی کنیم.

تمیز کردن لکه خون از تشک

در نگاه اول ممکن است تمیز کردن لکه خون از تشک، دشوار و غیرممکن باشد اما با دانستن راهکارها و روش های پاک کردن لکه خون از تشک، به راحتی و در عرض چند دقیقه می توانید این لکه ها را از روی تشک خود پاک کنید.
اگر تشک شما دارای کاور یا محافظ تشک ضد آب باشد که لکه خون به تشک نفوذ نمی کند و محافظ تشک را نیز به راحتی می توانید بشویید. اما اگر تشک شما دارای محافظ تشک نبوده و لکه خون به تشک نفوذ کرده باید از روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده نمایید زیرا تشک به علت ساختار و متریالی که دارد، قابل شستشو نیست.

محافظ تشک

 

تمیز کردن لکه خون از تشک

  • تمیز کردن لکه خون از تشک با آب سرد

اولین روشی که می‌توانید لکه خون تازه و کوچک را از روی تشک تمیز کنید، استفاده از آب سرد می باشد. توجه داشته باشید که آب کاملا سرد باشد زیرا استفاده از آب گرم موجب پخش شدن لکه و کثیف شدن بیشتر تشک می شود. در نتیجه مقداری آب سرد روی تشک ریخته و لکه خون را با کمک یک دستمال تمیز کنید.

  • تمیز کردن لکه خون از تشک با جوش شیرین

جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی است که برای پاک کردن لکه ها از آن استفاده می شود. پس برای پاک کردن لکه خون نیز می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین هم لکه خون تازه را تمیز می کند و هم لکه خون قدیمی را. در نتیجه اگر لکه خون روی تشک شما تازه است، کافیست مقداری جوش شیرین را روی لکه خون بریزید و بعد از ۳۰ دقیقه جوش شیرین را باحوله و دستمال نخی مرطوب پاک کنید. اما اگر لکه خون روی تشک شما قدیمی است، برای پاک کردن لکه خون از روی تشک باید مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و خمیر جوش شیرین را به مدت ۳۰ دقیقه روی لکه قرار دهید. سپس خمیر جوش شیرین را به کمک کارد یا قاشق از روی تشک بردارید و با حوله یا دستمال نخی مرطوب باقی مانده جوش شیرین و لکه را از روی تشک پاک کنید.

  • تمیز کردن لکه خون از تشک با آب اکسیژنه

آب اکسیژنه نوعی سفید کننده شیمیایی برای پاک کردن لکه ها می باشد و می توانید از آن برای پاک کردن لکه خون خشک شده و قدیمی از روی تشک خود استفاده کنید.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر پارچه تشک شما رنگی است و یا دارای طرح های رنگی می باشد از آب اکسیژنه استفاده نکنید.
اب اکسیژنه به تنهایی قادر به پاک کردن لکه خون از تشک می باشد اما برای قوی و موثرتر شدن آن می توانید کمی نمک، نشاسته و چندقطره آب اکسیژنه را باهم ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی لکه خون قرار دهید تا کاملا خشک شود و لکه خون را به خود جذب نماید. خمیر خشک شده را با کمک جاروبرقی از روی تشک پاک کنید و سپس با یک حوله تمیز و مرطوب، اثر خمیر و لکه خون را از روی تشک پاک نمایید.

  • تمیز کردن لکه خون از تشک با سرکه و جوش شیرین

سرکه یک تمیزکننده خانگی می باشد و می توانید با مخلوط کردن آن با جوش شیرین تمیزکننده ای خانگی و قوی بسازید و لکه خون را از تشک خود تمیز کنید.
همانند سایر روش های بالا مقداری جوش شیرین و سرکه را باهم مخلوط کنید و همیر حاصل شده را روی لکه خون به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا خمیر کاملا خشک شود. سپس خمیر خشک شده را با کارد یا قاشق بردارید و با حوله و یا دستمال نخی مرطوب اثر لکه خون را به طور کامل از روی تشک تمیز کنید.

  • تمیز کردن لکه خون از تشک با نمک

نمک به عنوان ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای تمیز کردن لکه خون تازه می باشد. فقط کافیست مقداری نمک را روی لکه خون تازه بریزید و به مدت ۵ دقیقه صبرکنید تا خون را کاملا به خود جذب کند. سپس نمک را با کارد یا قاشق به طور کامل از روی تشک بردارید و با یک دستمال مرطوب باقی مانده لکه را پاک کنید.

تمیز کردن لکه خون تازه از تشک

استفاده از محافظ تشک برای جلوگیری از کثیف شدن تشک با لکه خون

محافظ تشک ضد آب یکی از لوازم کالای خواب بسیار ضروری جهت جلوگیری از نفوذ خون، آب و مایعات به تشک می باشد که از کثیف شدن تشک جلوگیری می کند. همچنین موجب افزایش طول عمر تشک نیز می شود. محافظ تشک دارای ۴ طرف کش می باشد که مانند کاور روی تشک قرار می گیرد و با استفاده از محافظ تشک، دیگر لکه خون به تشک شما نفوذ خواهد کرد.
برخلاف تشک، محافظ تشک قابل شستشو می باشد و در صورت کثیف شدن محافظ تشک با لکه خون می توانید به راحتی آن را بشویید.
محافظ تشک در انواع سایز های مناسب با تسک کودک، نوجوان، یک نفره و دونفره موجود می باشد. شما مشتریان گرامی می توانید جهت خرید محافظ تشک با مشاوران ما با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۲۶ تماس بگیرید و سفارش خود را در کمترین زمان ممکن ثبت کنید.

منبع: خوابکو

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1