تشک

نکات طلایی در خرید تشک نوزاد

خوابکو
بدون دیدگاه

در هنگام خریدن لوازم سیسمونی همواره افراد به ویژه والدین تلاش دارند، برترین وسایل را خریداری کنند تا زمانی که نوزاد به دنیا می‌آید در رفاه و آسایش باشد و با وسیله‌هایی که در تماس است احساس راحتی داشته باشد؛ اما در کنار این نکات قیمت نیز بسیار مهم میباشد. در ادامه مقاله نکات طلایی در خرید تشک نوزاد همراه ما باشید.

یک انسان بالغ  در حالت عادی یک‌ سوم عمر خودش را می‌خوابد، .ولی نوزاد جهت رشد و تکامل نیاز دارد که مدت‌زمان بیشتری را بخوابد. حال در صورتی که در زمان خواب نوزاد اختلالی ایجاد شود، باعث مشکلات جسمی و ذهنی در او می‌شود. در نهایت فراهم کردن مکانی مناسب برای خواب نوزاد بسیار مهم است و تهیه یک تشک باکیفیت در زمان خرید سیسمونی یک مسئله خیلی مهم میباشد. با یک تشک باکیفیت و در عین‌ حال مقرون‌به‌صرفه می‌توانید علاوه بر تضمین سلامتی نوزاد تا حدودی بی‌خوابی‌های او را هم کنترل کنید.

قبل از خرید تشک نوزاد به چه مواردی دقت کنیم؟

انواع مختلفی از تشک ها با قیمت‌های متنوع در بازار هستند، تا آن جایی‌که انتخاب را بسیار سخت می نماید. قبل از خریدن تشک نوزاد باید به همه مشخصات یک تشک مناسب توجه داشته باشید. در ادامه به این مشخصات اشاره می کنیم:

تشک سفت

شاید خوابیدن روی تشک سفت به نظر راحت نباشد، ولی نورسیده‌ها و نوزادان به تشکی نسبتا سفت نیاز دارند تا بتواند حالت بدن آنها را که در حال رشد هستند، به‌خوبی حفظ کند. همچنین تشک‌های نرم، سبب  فرو رفتن نوزاد درون تشک شده و ممکن است خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش دهد. البته خوشبختانه این سندرم بسیار نادر است اما در هر حال لازم است تا حد امکان از خطر آن کاسته شود. برای تست میزان سفتی تشک نوزاد کافی است، هنگام خرید با دست روی تشک فشار دهید. زمانی دست‌تان را برداشتید، تشک نباید شکل دست‌تان را به خود بگیرد.

اندازه و وزن تشک

زمان خریدم تشک، باید گهواره یا تخت نوزاد را اندازه‌گیری کنید و تشکی دقیقا اندازه آن بخرید. نباید بین لبه‌های تخت و تشک، فاصله‌ای وجود داشته باشد که اغلب نوزادان و کودکان نوپا را به خطر خواهد انداخت.

وزن تشک نوزاد هم حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم است. ولی بعضی از تشک‌ها که از جنس فوم پلی‌اورتان هستند به ۹ کیلوگرم هم می‌رسند. تشک‌های فنردار هم از ۷ تا ۱۴ کیلوگرم متغیر هستند.

روکش مناسب تشک

زمان خریدن تشک، دقت داشته باشید که روکش تشک، ضخیم، ضد آب و همچنین قابل شستشو باشد. بارها پیش می‌آید که حتی به وضعیت بهداشتی نوزادتان اهمیت می‌دهید اما، تشک به ادرار یا مدفوع نوزاد آلوده می‌شود. اگر نتوانید تشک را به‌درستی تمیز و پاکیزه کنید، احتمال ابتلای نوزاد به عفونت بالا می‌رود. بنابراین روکش‌های ضد‌ آب، شستشو و تمیز کردن را راحت تر می‌کنند.

تشک‌ مناسب: تشک فومی از اسفنج یا همان ابر تولید می شوند. یک تشک فومی مناسب سنگین‌تر می باشد و وقتی که آن را فشار می‌دهید سریع به جای خود برمی‌گردد. تشک‌های فنری هم تشک‌هایی مناسب هستند که در ساختار داخلی‌شان از فنربندی استفاده می‌کنند. این تشک‌ها معمولاً نرم و یا طبی نرم هستند که فنر آنها به دو مدل فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می‌شود. تشک‌های ارگانیک نیز تشک‌هایی پشمی با ساختار فنری و تشک لاتکس است که بیشتر شبیه تشک‌های فومی هستند. برخی تشک‌های کودکان نیز اغلب با وینیل لایه‌دار پوشانده شده‌اند تا استحکام و مقاومتشان در برابر رطوبت و خیس شدن افزایش یابد اما اگر تشکی که می‌خرید این ویژگی را ندارد، بهتر است یک پد ضدآب را هم برای حفاظت از تشک بخرید.

تشک‌های نامناسب: غیر از موارد گفته‌شده در بالا به عنوان تشک‌های مناسب، انواع تشک‌های بادی، مواج، آبی یا تشک مموری فوم برای نوزاد مناسب نیست، چون این گونه تشک‌ها غیر از داشتن هزینهٔ اضافی و غیرضروی، احتمال وجود خطراتی از لحاظ ایمنی مثل خفگی نوزاد و سندرم ناگهانی مرگ نوزاد را دارد.

محصولات تشک های رویا عبارتند از:

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1