رنگ اتاق خواب

نقش رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

خوابکو
بدون دیدگاه

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب رنگ مناسب و رعایت تناسب آن با دکوراسیون داخلی می باشد نکته ای که شاید اغلب نادیده گرفته می شود این است که رنگ ها از جهات مختلف بر روح و روان افراد تاثیر گذا هستند در این مقاله به بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب خواهیم پرداخت

رنگ و تاثیر آن بر روان افراد

تمام افراد بخش قابل توجهی را در طول شبانه روز به خواب و استراحت اختصاص می دهند ایجاد فضای دلنشین به دور از دغدغه انرژی لازم برای شروع یک روز جدید را برای ما فراهم خواهد کرد. افراد با روحیات آرام و خونسرد به دنبال رنگ های ملایم و سرد هستند و افراد با روحیات هیجانی و شاد رنگ های تند را می پسندند پس هر شخص بسته به روحیات خود به دنبال ایجاد فضایی برای کسب آرامش است.در اینجا به بیان رنگ ها و تاثیر آنها خواهیم پرداخت.

تاثیر رنگ قرمز در اتاق خواب

رنگ قرمز رنگ هیجانی، تند و شاد است استفاده از آن در اتاق خواب های بزرگ به همراه ترکیبی از رنگ های دیگر توصیه می شود این طیف رنگی برای اتاق خواب کودکان گزینه مناسبی می باشد اما دقت کنید که این رنگ در کنار ترکیب با رنگ های دیگر می تواند تاثیر گذار باشد.

تاثیر رنگ آبی در اتاق خواب

استفاده از رنگ آبی در رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب احساس آرامش را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای افرادی که روحیه آرام دارند توصیه می شود. به این علت که رنگ آبی در دسته رنگ های سرد می باشد حتما در طراحی ما بقی وسایل اتاق خواب از رنگ های نسبتا شاد استفاده نمایید تا تعادل رعایت شود .

بیشتر: محصولات اولترا شرکت رویا:

 

تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب

سبز از دسته رنگ های چشم نوازی می باشد که احساس زیبایی طبیعت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این رنگ چشم را خسته نمی کند و تکراری نخواهد شد و باعث ایجاد احساس آرامش و خوابی راحت در اتاق خواب خواهد شد.ترکیب این رنگ با آبی یا زرد نیز زیبایی آن را دو چندان خواهد کرد

تاثیر رنگ زرد در اتاق خواب

رنگ زرد نمادی از پرتو خورشید می باشد نشاط و سر زندگی را درمحیط داخلی القا می کند و باعث میشود فضای اتاق خواب بزرگتر به نظر برسد لذا اگر اتاق خواب شما کوچک و کم نور است استفاده از این رنگ ضمن ترکیب با سایر رنگ ها باعث می شود فضا بزرتر و دلباز تر به نظر برسد.

تاثیر رنگ در نورپردازی اتاق خواب

هر رنگ های شاد و ملایم در طراحی اتاق بکار رود فضای اتاق خواب بزرگتر و دلباز تر جلوه می کند رنگ های ملایم به علت بازتابش نور فضا را روشن تر نشان می دهد در حالی هر چه رنگ ها تیره تر باشد فضا کوچکتر و تاریکتر به نظر می آید.

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: اخبار سایت, آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1