غذاهایی که باعث کابوس دیدن شما می شوند

خوابکو
بدون دیدگاه

خوردن هر چیزی زمانی که می خواهید بخوابید باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. این امر منجر به فعال بودن مغز شما می شود. اما مواد غذایی هستند که خوردن آنها باعث می شود فرد کابوس ببیند.

پژوهش های زیادی در مورد خواب و کابوس انجام شده است. از معتبرترین آن ها در سال ۲۰۱۶ توسط تور نیلسون بوده و در کتابخانه مونترال موجود می باشد. نیلسون ۳۹۶ دانشجوی مرد را مورد مطالعه قرار داد و وعده های غذایی و نوع واکنش های غذایی و خوابشان را مورد بررسی قرار داد. به عقیده نیلسون خواب بد و رویای وحشتناک می تواند برای هر شخصی در هر شرایطی رخ دهد. همچنین نیلسون می گوید تمام دانشجوهای من به این مسئله که وعده های غذایی مهم ترین رکن کابوس ندیدن می باشد اعتقاد دارند. در این مقاله به معرفی مواد غذایی میپردازیم که خوردن آنها باعث کابوس دیدن شما می شوند.

 

محصولات بیشتر خوابکو: تشک رویا اولترا۳

 

سرخ کردنی ها

در تحقیقاتی که انجام شد مشخص شده است که غذاهای چرب مثل سیب زمینی سرخ کرده باعث دیدن کابوس می شوند. برای بدن پروسه هضم مواد غذایی با کربوهیدرات بالا و چرب بسیار سنگین و طولانی است. همین امر باعث می‌گردد فرد خواب سبکی داشته باشد و نتواند خواب عمیق و با کیفیت را تجربه کند. مصرف سیب زمینی تنوری شده بهتر است زیرا میزان چربی اش کمتر است و باعث خواب باکیفیت تری میشود.

بستنی ها

بستنی نیز یکی از موادی است که با شکرو چربی زیاد درست می شود. زمانی که قبل از خواب مصرف شود بدن زمان کافی را برای سوزاندن آن ندارد. خوردن بستنی قبل از خواب بدن را پر از انرژی می‌کند که این امر پیام‌های مختلفی را به مغز می‌رساند و باعث دیدن کابوس‌های شبانه هنگام خواب می‌شود.

شکلات ها

با توجه به تحقیقاتی که در گزارش NEW SCIENTIST آمده است، مصرف شکلات باعث بهم خوردن ریتم خواب و تجربه کابوس‌های خشونت‌آمیز می‌گردد. شکلات‌ها همانند نوشابه‌ها حاوی کافئین هستند که باعث تجربه رویاهای ناخوشانید برای شکلات دوستان می‌گردند. تحقیقات نشان داده است که مردان نسبت به زنان بیشتر تحت تاثیر اثرات مصرف شکلات  قرار می‌گیرند. در برخی افراد مصرف شکلات باعث شده است که حتی در خواب فریاد هم بزنند. شکلات حاوی ترکیباتی است که می‌تواند تاثیرات روانشناختی متعددی بر ذهن بگذارد که باعث می‌گردد خواب‌های بیشتری ببینید. حتی مصرف شکلات تلخ قبل از خواب نیز که حاوی انتی اکسیدان است می‌تواند باعث بروز اختلال در خواب و دیدن کابوس‌های شبانه گردد. این تجربه‌های شیرین هم چنین حاوی تئوبرومین هستند که یک ماده قلیایی است و ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری را در شب بیدار بمانید.

نوشابه ها

نوشیدنی‌های گازدار غذا محسوب نمی‌شوند. اما آن چیزی که می‌نوشید به اندازه همان غذایی که می‌خورید اهمیت دارد. نوشیدنی‌های کافئین‌دار فرایند خواب را بسیار دشوار خواهند کرد. نوشابه‌ها به دلایل متعددی برای بدن مضر هستند. برای مثال، ممکن است باعث افزایش وزن، دیابت و بالا بردن ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی شوند. به دلیل وجود مقادیر زیاد شکر و کافئین می‌توانند باعث دیدن کابوس به هنگام خواب شوند. کافئین به طور مستقیم حتی در خواب نیز مغز را تحریک می‌کند، که منجر به دیدن رویاهای ناخوشایند در خواب خواهد شد. بعد از مصرف نوشابه مغز تلاش می‌کند آرامش خود را به دلیل تاثیر کافئین بازیابد و با آن مقابله کند، که باعث سبک شدن خواب و دیدن رویاهای آشفته و عجیب و غریب می‌گردد. پرهیز از مصرف کافئین به مدت چهار تا هشت ساعت قبل از خواب می‌تواند ریسک دیدن خواب‌های بد را کاهش دهد.

 پاستا

کربوهیدرات‌ها یکی از ضروری‌ترین بخش‌های یک رژیم غذایی مناسب هستند. چون بدن آن‌ها را به گلوکز تبدیل می‌کند، که یکی از اشکال شکر است، و آن‌ها را به مصرف رسانده و به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می‌دهد. با این که کربوهیدرات‌ها برای بدن ضروری هستند، بهتر است که قبل از رفتن به رختخواب از خوردن آن‌ها پرهیز کنید. همان‌طور که می‌دانیم شکر الگوهای خواب را بهم می‌زند، بنابراین جای تعجب نیست که کربوهیدرات‌ها نیز همین کار را با بدن بکنند. تحقیقات نشان داده است که مصرف پاستا قبل از خواب می‌تواند نسبت به دیگر غذاها باعث بروز اختلال بیشتری در خواب گردد، البته به غیر از لبنیات و سس‌های تند. به طور کلی مشکلی با صرف این وعده غذایی خوشمزه ایتالیایی وجود ندارد. اما بهتر است که این غذا را زودتر مصرف کنیم تا از خواب‌های آشفته و کابوس در امان باشیم.

سس های تند

طبق پژوهشی که انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که سس تند مصرف می‌کنند نمی‌توانند به راحتی بخوابند. این افراد نیز رویاهای آشفته و استرس‌زایی را در خواب تجربه می‌کنند. غذاهای تند دمای بدن را تغییر می‌دهند که باعث تغییر در اطلاعات خواب می‌شود.

همچنین پژوهشی در دانشگاه استرالیا نشان داد که سس تند الگوی خواب را به هم می‌زند. به افراد شرکت کننده در این پژوهش همراه وعده غذای شبانه‌شان سس تند و خردل داده شد تا محققان بتوانند تغییراتی را که در اثر خوردن این گونه غذاها ایجاد می‌شود ثبت کنند. خوردن سس تند میزان ساعت بیداری افراد را افزایش می‌داد و باعث تجربه خواب ناخوشانید می‌شد. با بالا رفتن دمای بدن به دلیل مصرف سس، فعالیت مغزی دچار اشکال می‌گردد و کابوس‌های شبانه راه خود را به خواب‌های ما باز می‌کنند.

منبع: تشک خوابکو

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1