راهنمای خرید تشک های فنری

خوابکو
بدون دیدگاه

بدخوابی از جمله مشکلاتی است که باعث می شود ما در طول روز نتوانیم کار خود را به درستی انجام دهیم و بازدهی را پایین می آورد. این مسئله در طولانی مدت می تواند باعث مشکلاتی از جمله کاهش سلامتی ،دردهای عضلانی و… شود. به همین دلیل به خواب و عوامل موثر در خواب خوب توجه ویژه ای می شود.

شرایط مختلفی باید فراهم باشد تا یک فرد بتواند خواب خوب و راحتی داشته باشد از جمله این موارد می توان به دمای اتاق , آرامش فکری قبل خواب , تشک و بالش مناسب و سایر موارد اشاره کرد که برای استراحت کردن بسیار مهم می باشند.

تشک اولین عواملی است که روی خواب افراد تاثیر می گذارد ، به همین دلیل افراد به دنبال یک تشک مناسب و استاندارد برای خواب خود هستند و قبل از خرید مزایا و معایب تشک هارا مطالعه کرده و سپس خرید خود را انجام می دهند.

تشک های فنری

این نوع تشک ها علاوه بر ساده بودن بسیار ارزان نیز می باشند. در این نوع تشک ها از فنر به عنوان جزء اصلی تشک استفاده می شود . این فنر باعث انعطاف در تشک می شود .هر چه فنر متراکم تر باشد وزن بیشتری را می تواند تحمل کند.

انواع تشک های فنری

  1. تشک های فنر منفصل
  2. تشک های فنرمتصل

تشک های فنر منفصل

ساختار این نوع تشک ها به گونه ای است که فنر ها هر کدام به صورت جداگانه در پاکت های مخصوص قرار گرفته اند به همین دلیل عملکرد هر فنر مستقل از فنرهای دیگر می باشد.این موضوع باعث می شود که لرزش و انتقال در حین تکان خوردن به قسمت های دیگر تشک انتقال پیدا نکند.این ویژگی تشک های فنر منفصل برای استفاده در تشک های دو نفره بسیار مناسب می باشد.زیرا با تکان خوردن یک فرد ، فرد کناری تکان را احساس نمی کند و مزاحم خواب او نمی شود.

محصولات بیشتر:

نکته قابل توجه اینکه اگر از این تشک ها به درستی استفاده شود می تواند تا ۱۰ سال عمر کند.

مزایا استفاده از تشک های فنر منفصل :

  •  تحمل وزن بیشتری دارند.
  • اگر یک فنر خراب شود به دلیل متصل نبودن فنر ها باعث خرابی سایر نقاط نمی شود
  •  یکی از مهم ترین فواید آن جلوگیری از تکان خوردن تشک و لرزش تشک در حین خواب دو نفره.

معایب استفاده از تشک های فنر منفصل

تشک های فنر متصل

در تشک های فنر متصل ، فنر ها در سر تا سر تشک به یکدیگر متصل هستند. به همین دلیل است که اگر یک فنر خراب شود ممکن است به دیگر قسمت های تشک هم آسیب وارد شود. تشک های فنر متصل برای تشک های دو نفره  گزینه مناسبی نمی باشند ، زیرا لرزش و تکان را در حین غلت زدن به دیگر قسمت های تشک وارد می کند.

مزایا استفاده از تشک های فنر متصل

  •  این تشک‌ها به دلیل ساختار و جنس فنرهای نسبتاً نازک خود، سبک هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد
  • دارای خاصیت خنک کنندگی
  • تنوع بالای محصولات ، که باعث می شود در هنگام خرید حق انتخاب زیادی داشته باشید.

معایب استفاده از تشک های فنر متصل

  • پشتیبانی ایده‌آلی را از ستون فقرات به خصوص کمر انجام نمی دهد. این عیب حتی در گران‌ترین تشک فنری متصل هم دیده می‌شود.
  • به دلیل ساختار یکنواخت و به هم پیوسته فنرهای این تشک‌ها، هر گونه حرکت، لرزش و سروصدا از یک طرف تشک در سراسر تشک منتشر می‌شود؛ بنابراین این تشک‌ها گزینه مناسبی برای تشک‌های دونفره نیستند.
  • این پیوستگی فنرها منجر به خرابی و شل شدن زودهنگام آن‌ها می‌شود
راهنمای خرید تشک های فنری
  • ابعاد تشک و تخت خواب

اندازه تشک از نظر طول و عرض باید با اندازه تخت خواب تناسب داشته باشد به طور معمول تشک‌ها دارای طول ۲ متر و عرض متغیر هستند. همچنین ارتفاع یا ضخامت تشک نیز باید بلندتر از لبه های تخت باشد و به اصطلاحی در آن فرو نرود.

  • جنس رویه تشک

رویه تشک نباید موجب تعریق شود و بیش از حد داغ نکند و یا منجر به حساسیت پوستی در افراد نشود. همچنین جنس رویه تشک باید با دوام باشد و در کوتاه مدت دچار آسیب و پارگی نشود.

  • جنس تشک

شک‌های فنری ممکن است به صورت فنر متصل یا فنر منفصل باشند. در تشک‌های فنر متصل فنرها در سراسر تشک بهم پیچیده شده ‌اند و ساختاری یکپارچه را به وجود می‌آورند و هر فشاری به تشک در سراسر آن بخش می‌شود. ساختار تشک ‌های فنر منفصل خلاف تشک فنر متصل است و فشار بر نقطه ‌ای از تشک بر سایر نقاط آن اثری ندارد به عبارتی می‌توان گفت که فنرها باهم در ارتباط نیستند و از هم تأثیر نمی پذیرند.

پس قبل از خرید خود حتما به این نکته توجه داشته باشید که چه نوع تشکی با شرایط خواب شما سازگار است.

  • توجه به وزن

یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید تشک توجه به وزن شخصی است که می‌خواهد از تشک استفاده کند. تشک باید به گونه‌ای باشد که بتواند وزن فرد را به خوبی تحمل کند. برای مثال بهتر است که افراد با وزن بالا از تشک‌ها با درجه سفتی بیشتر استفاده کنند.

  • درجه سفتی و نرمی

توجه به میزان سفتی و نرمی تشک یکی از نکات مورد توجه افراد در خرید تشک است. در این مورد افراد با توجه به سلیقه خود اقدام به خرید تشک می‌کنند.اما میزان سفتی و نرمی تشک ،نه آنقدر نرم باشد ک بدن شما در تشک فرو رود و نه آنقدر سفت که هنگام خواب به بدن شما فشار وارد کند.

 

خوابکو؛ راهی آسان برای خرید آنلاین انواع تشک‌های طبی و فنری

بهترین پیشنهاد ما به شما برای خرید تشک مراجعه به فروشگاه‌های معتبر عرضه کننده تشک می باشد.

فروشگاه خوابکو یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه انواع  تشک و انواع کالاهای خواب می باشد.

در فروشگاه خوابکو شما می توانید قبل از خرید مشاوره رایگان انجام داده و بعد از ثبت سفارش کالای خود را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

برای اطلاع از محصولات و قیمت‌ها می‌توانید نام خوابکو را در گوگل سرچ کنید و یا با شماره ۰۹۱۲۰۶۹۶۵۲۹ تماس حاصل فرمائید و از مشاوره‌های خوب کارشناسان فروشگاه خوابکو برای انتخاب بهتر خرید بهره مند شوید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1