دیر خوابیدن چه ضرراتی برای بدن شما دارد؟

خوابکو
بدون دیدگاه

هرچیزی زمان مخصوص به خود را دارد و باید در زمان مناسب خود انجام شود. خوابیدن نیز از این قاعده مستثنا نیست. انسان باید در زمان مناسب بخوابد. اما در این زمان نیمی از افراد در زمان مناسب نمیخوابند. این دیر خوابیدن برای بدن ضرراتی را به همراه دارد، در این مقاله چند مورد از آنها را بررسی میکنیم.

کاهش سیستم ایمنی بدن

یکی از اثراتی که دیر خوابیدن بر بدن می گذارد این است که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. کمبود خواب قطعاً سیستم ایمنی را به هم می ریزد و علاوه بر این، توانایی مبارزه با ویروس در آن کاهش پیدا می کند.

دیر خوابیدن از علت های چاقی!

مطالعات نشان می دهد افرادی که کمتر از هفت ساعت در طول شب میخوابند نسبت به کسایی که خواب مناسب دارند، چاق تر هستند. زیرا آشفتگی در خواب باعث کاهش سطح لپتین می شود که یک ماده شیمیایی است که به شما احساس سیری می دهد. همچنین سطح گرلین را افزایش داده که یک هورمون تحریک کننده گرسنگی است.

بیشتر: تشک های اولترا۲

دیرخوابین سلامت ذهنی را کاهش میدهد

کم خوابی در شب باعث کلافگی و بد خلقی افراد می شود که ممکن است اثرات بلند مدت آن افسردگی و اضطراب باشد. زمانی که افراد دچار مشکلات روحی می شوند، باید عادت های خواب خود را بررسی کنند. احتمالا خیلی از آن ها شب ها کمتر از ۶ ساعت می خوابند.

دیر خوابیدن باعث کم شدن میل جنسی می شود

افرادی که به اندازه کافی در شب نمی خوابند، میل جنسی کم تری دارند. مردانی که از آپنه خواب رنج می برند، یعنی اختلالی که مشکلات تنفسی را در خواب ایجاد می کند، باعث می شود که فرد از خواب بپرد. این افراد معمولا سطح تستوسترون کم تری دارند که میل جنسی آن ها را کاهش میدهد.

دیر خوابیدن موجب مشکلات قلبی می شود

دیر خوابیدن یا شب بیداری می تواند عاملی برای مشکلات قلبی، افزایش فشار خون و سطح بالای مواد شیمیایی خاصی شود که عاملی برای التهاب هستند و به قلب فشار وارد کنند.

کاهش تمرکز با دیر خوابیدن

زمانی که مغز به اندازه کافی استراحت نکرده باشد، تمرکز هنگام انجام کار، مطالعه، ارتباط با افراد دیگر کاهش پیدا می کند. در واقع  حس می کنید که هیچ وقت تمرکز نداشته اید و فقط به افراد خیره می شوید و شبیه احمق ها به نظر می رسید. همچنین باعث کج خلقی نیز می شود. پس اگر خودتان شب ها دیر می خوابید و همکارتان خواب شبانه روزی کافی دارد، احتمالاً همیشه از آن هاعقب هستید.

دیرخوابیدن و غمگین بودن

انسان ها برای شاد شدن نیاز به ترشح دوپامین دارند. زمانی که شب ها دیر می خوابید، این ماده شیمیایی دیگر تولید نمی شود و در نتیجه بدن با کمبود آن مواجه شده و ناخودآگاه احساس غمگینی و نارضایتی دارد که می توان آن را یکی از عوارض جانبی اصلی شب زنده داری دانست.

این ها بخشی از عوارضی بود که دیر خوابیدن یا کم خوابی به همراه دارد.بهتر است تا ساعت ۱۲ شب بخوابید.

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵

 

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1