راهنمای جامع خرید اینترنتی تشک

راهنمای جامع خرید اینترنتی تشک

خوابکو
بدون دیدگاه

خواب عاملی است که به طور مستقیم بر سلامتی و آرامش شما تأثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین عوامل برای داشتن خواب خوب و باکیفیت، استفاده از تشک مناسب است. تشک‌ها انواع مختلفی دارند تا نیازهای گوناگون افراد را برآورده کنند. هنگام خرید تشک باید به عواملی مانند وزن، شرایط جسمانی، بودجه و سلیقه خود توجه کنید.

این مقاله راهنمایی برای خرید اینترنتی تشک است. در آن انواع مختلف تشک را معرفی کرده و توضیح می‌دهیم که هر نوع برای چه افرادی و با چه شرایط جسمانی مناسب است. همچنین برترین برندهای تشک موجود در بازار را معرفی می‌کنیم تا خرید مطمئنی را تجربه کنید.

خرید اینترنتی تشک

امروزه بسیاری از ما به دنبال راه‌هایی برای افزایش راحتی و صرفه‌جویی در زمان هستیم تا به اهداف خود برسیم. به همین دلیل، خرید حضوری به تدریج جای خود را به خرید اینترنتی داده است. در فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره‌ی محصول مورد نظر به دست آورید و با مقایسه گزینه‌ها، انتخاب درستی داشته باشید.
با این حال، در خرید اینترنتی تشک که امکان تست کردن آن وجود ندارد، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسبی انجام دهید. در ادامه این نکات را برایتان توضیح خواهیم داد. همچنین، در خرید آنلاین تشک، محصول را درب منزل تحویل می‌گیرید و اغلب امکان پرداخت در محل نیز فراهم است.

راهنمای انتخاب درجه نرمی و سفتی تشک

خرید اینترنتی تشک بر اساس نوع

در خرید اینترنتی تشک ابتدا باید با انواع تشک‌ها آشنا شوید و اطلاعاتی درباره هرکدام داشته باشید. تمامی برندهای مطرح در ایران تشک‌های خود را از لحاظ نوع به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌کنند که هر یک کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دارند:

  • تشک طبی

تشک طبی که با نام‌های ارتوپدیک و مدیکال نیز شناخته می‌شود، تشکی تمام اسفنجی و بدون فنر است. این تشک‌ها به علت ساختارشان، سطح نسبتاً سفتی دارند و مناسب افرادی هستند که مشکلات ستون فقرات، دیسک کمر و کمردرد شدید دارند. ساختار تشک طبی به گونه‌ای است که بهترین پشتیبانی را از ستون فقرات فراهم می‌کند و موجب حفظ انحنای طبیعی آن می‌شود.

حتما بخوانید

تشک طبی

  • تشک فنر منفصل

تشک فنر منفصل، نوع جدیدی از تشک‌های موجود در بازار است که در آن تمامی فنرها به‌صورت جداگانه داخل پاکت‌های مخصوص قرار دارند. جدا بودن فنرها در این نوع تشک موجب می‌شود که در تشک دونفره، هنگامی که یک شخص غلت می‌زند یا تکان می‌خورد، شخص دیگر لرزش و تکان را احساس نکند. این ویژگی موجب می‌شود کیفیت خواب بسیار بالاتری داشته باشید.

به علت ساختار تشک فنر منفصل، این تشک‌ها دارای کیفیت و طول عمر بالاتری هستند و قیمت بالاتری نیز دارند. خرید تشک فنر منفصل مناسب افرادی است که کمردرد خفیف دارند یا کمردرد ندارند و به دنبال تشکی باکیفیت هستند.

  • تشک فنر متصل

تشک فنر متصل، یکی از قدیمی‌ترین تشک‌های موجود در بازار است. در این تشک، تمامی فنرها در سراسر تشک به هم متصل هستند و عملکرد فنرها بر روی یکدیگر تأثیر می‌گذارد. بنابراین، در تشک دونفره، هنگامی که یک شخص غلت می‌زند یا تکان می‌خورد، شخص دیگر لرزش و تکان را احساس می‌کند. این امر موجب می‌شود که در تشک دونفره کیفیت خواب پایین‌تری تجربه شود.

تشک فنر متصل نسبت به تشک‌های فنر منفصل و طبی دارای سطح نرم‌تری است. خرید تشک فنر متصل برای کودکان، نوجوانان، افرادی که مشکل کمردرد ندارند و کسانی که به دنبال تشک یک‌نفره یا تشک با قیمت مناسب هستند، مناسب است.

راهنمای انتخاب درجه نرمی و سفتی تشک

راهنمای انتخاب درجه نرمی و سفتی تشک

در خرید آنلاین تشک، انتخاب درجه نرمی و سفتی تشک به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید با توجه به شرایط جسمانی و سلیقه خود، میزان نرمی و سفتی تشک را انتخاب کنید.
طبق توضیحاتی که در بالا برای انواع مختلف تشک داده شد، تا حدودی با درجه سفتی و نرمی انواع مختلف تشک آشنا شده‌اید. در ادامه، به بررسی دقیق‌تر درجه نرمی و سفتی تشک‌های مختلف می‌پردازیم:

  • تشک طبی جزو سفت‌ترین تشک‌های موجود در بازار است. میزان نرمی و سفتی تشک طبی با توجه به متریالی که در داخل آن استفاده شده، متفاوت است. بعضی از متریال‌ها مانند ریباند، به علت تراکم و فشردگی بالا، سفت‌تر هستند و بعضی دیگر مانند لاتکس و مموری فوم هوشمند، متریال‌های گیاهی هستند که دارای سطح نرم‌تری می‌باشند و نحوه عملکردشان به گونه‌ای است که مطابق با حالت و گرمای بدن شما شکل می‌گیرند.
    همچنین، در تشک‌های طبی اسفنجی، هرچه تراکم اسفنج بالاتر باشد، تشک دارای سطح سفت‌تری است و هرچه تراکم اسفنج پایین‌تر باشد، تشک دارای سطح نرم‌تری خواهد بود.
  • درجه نرمی و سفتی تشک‌های طبی فنری به قطر مفتول فنرها و متریالی که در تشک استفاده شده، بستگی دارد. هرچه قطر مفتول فنرها بیشتر باشد، تشک تحمل وزن بالاتری دارد و در نتیجه از میزان نرمی آن کاسته می‌شود. تشک‌های طبی فنری نیز مانند تشک طبی، اگر از اسفنج با تراکم بالا و ریباند در داخل آن استفاده شده باشد، سفت‌تر می‌شوند و به اصطلاح حالت طبی بیشتری خواهند داشت. اگر از اسفنج با تراکم پایین‌تر، مموری فوم و لاتکس استفاده شده باشد، تشک دارای سطح نرم‌تری خواهد بود.
  • سومین عامل تأثیرگذار در درجه نرمی و سفتی تشک، وزن شخصی است که از تشک استفاده می‌کند. هرچه وزن شما بالاتر باشد، باید از تشکی با رده‌بندی و کیفیت بالاتر استفاده نمایید تا تحمل وزن بالا داشته باشد و میزان نرمی برای شما کمتر باشد. همچنین، اگر وزن شما پایین است، می‌توانید از تشک با رده‌بندی پایین‌تر هم استفاده کنید. هرچه تشک رده‌بندی بالاتری داشته باشد، برای وزن‌های پایین حالت طبی‌تری خواهد داشت.

راهنمای انتخاب ابعاد تشک در خرید اینترنتی

راهنمای انتخاب ابعاد تشک در خرید اینترنتی

هنگام خرید اینترنتی تشک، باید ابعاد تشک را با توجه به ابعاد اتاق خواب، قد، جثه و دیگر عوامل انتخاب کنید. اگر اتاق خواب بزرگی دارید و تمایل دارید که هنگام خواب فضای بیشتری داشته باشید یا هنگام خواب غلت می‌زنید، می‌توانید تشک بزرگ‌تری انتخاب کنید. اما اگر فضای اتاق خواب شما محدود است، باید تشکی با ابعاد کوچک‌تر انتخاب کنید.
همچنین، والدین برای نوجوانان به علت اینکه در سن رشد هستند، به جای انتخاب تشک نوجوان، از تشک‌های یک‌ نفره استفاده می‌کنند.

ابعاد تشک کودک و نوجوان

  • تشک کودک ۷۰ در ۱۳۰ سانتیمتر
  • تشک کودک ۷۰ در ۱۳۵ سانتیمتر
  • تشک نوجوان ۸۰ در ۱۸۰ سانتیمتر

ابعاد تشک یک نفره

  • تشک یک نفره ۹۰ در ۲۰۰ سانتیمتر
  • تشک یک نفره ۱۰۰ در ۲۰۰ سانتیمتر
  • تشک یک نفره ۱۲۰ در ۲۰۰ سانتیمتر

حتما بخوانید

تشک یک نفره

ابعاد تشک دونفره

  • تشک دونفره ۱۴۰ در ۲۰۰ سانتیمتر
  • تشک دونفره ۱۶۰ در ۲۰۰ سانتیمتر
  • تشک دونفره ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتیمتر
  • تشک دونفره ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتیمتر

حتما بخوانید

تشک دونفره

همچنین هرچه تشک ارتفاع بالاتری داشته باشد، کیفیت بالاتری نیز دارد زیرا میزان لایه های استفاده شده داخل تشک بیشتر می شود.

گارانتی تشک در خرید اینترنتی

گارانتی تشک در خرید آنلاین

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید اینترنتی تشک به آن دقت کنید، گارانتی تشک است. توجه داشته باشید که تشکی که به‌صورت اینترنتی تهیه می‌کنید از برندی معتبر و دارای گارانتی باشد.
هرچه تشک کیفیت بالاتری داشته باشد، گارانتی طولانی‌تری نیز خواهد داشت. اما به‌طور معمول، تشک طبی دارای گارانتی و طول عمر کمتری نسبت به تشک طبی فنری است. برای افزایش طول عمر تشک خود، باید کفی تخت خواب شما صاف و یک‌تکه باشد و هر سه ماه یک‌بار تشک خود را بچرخانید و هر شش ماه یک‌بار آن را پشت‌ و رو کنید.

گارانتی برخی برندها به‌صورت الکترونیکی است. در این صورت، هنگامی که تشک به دستتان رسید، بارکد آن را در سایت شرکت مربوطه وارد کنید تا گارانتی فعال شود. گارانتی برخی برندها نیز به‌صورت برگه گارانتی است. در این صورت، هنگامی که تشک را دریافت کردید، برگه گارانتی را به همراه فاکتور خرید نگهداری کنید.

بهترین برند تشک در خرید اینترنتی

امروزه برندهای ایرانی و خارجی زیادی در بازار اقدام به تولید تشک کرده‌اند. در این میان، برخی از این برندها مطرح‌تر و دارای کیفیت بالاتری هستند. فروشگاه خوابکو بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین تشک است که بهترین برندهای تشک را عرضه می‌کند. شما می‌توانید از میان تنوع بالای این برندها، تشک مورد نظر خود را انتخاب کنید. این برندها عبارتند از:

  • تشک رویا
  • تشک ویستر
  • تشک زست
  • تشک آدنیس
  • تشک نفیس
  • تشک تن آسای
  • تشک نرم آسا
  • تشک داتیس
  • تشک وگال

از کدام فروشگاه اینترنتی تشک بخریم؟

از فروشگاه اینترنتی خوابکو تشک بخرید! این فروشگاه مزایای زیادی از جمله تضمین اصالت کالا، ارسال فوری و رایگان و پرداخت درب منزل را ارائه می‌دهد. همچنین، برای انتخاب تشک مناسب می‌توانید از مشاوران و کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
شماره تماس: ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۲۶ | ۰۹۹۸۱۵۳۸۰۵۱ | ۰۹۰۱۳۹۷۶۷۶۷ | ۰۹۱۲۰۶۹۶۵۲۹

در خرید اینترنتی تشک باید عواملی مانند وضعیت جسمانی، میزان بودجه، سلیقه و… را در نظر داشته باشید. اگر کمردرد شدید یا دیسک کمر دارید، باید تشکی از نوع طبی خریداری کنید، زیرا این نوع تشک‌ها سطح نسبتاً سفتی دارند. اگر به دنبال تشک یک‌نفره با قیمت مناسب هستید، تشک طبی فنری متصل گزینه مناسبی است. اگر به دنبال تشک دونفره با کیفیت بالا هستید، تشک طبی فنری منفصل بهترین گزینه برای شما است. تشک‌های طبی فنری سطح نرم‌تری نسبت به تشک‌های طبی دارند.
همچنین، دقت کنید که در خرید آنلاین، تشک خود را از یک فروشگاه اینترنتی معتبر مانند فروشگاه خوابکو تهیه کنید.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پست های مشابه

پست های مشابه بیشتر