تختخواب خوشخواب مدل آلینا

بهترین روش های کاهش صدای تختخواب چوبی

خوابکو
بدون دیدگاه

بعضی از افرادی که از تخت‌خواب چوبی برای خوابیدن استفاده می نمایند، از لق بودن و صدای جیر‌جیر آن شکایت دارند. اما رفع صدای جیرجیر این نوع تخت‌ خواب کار مشکلی نیست. تنها با اجرای چند گام موثر می‌توان به رفع این مشکل پرداخت. در اغلب تخت‌ خواب‌های چوبی عصر امروز از هیچ‌گونه پیچ یا میخی برای اتصال قطعات اصلی یا قاب دور تخت‌ خواب استفاده نمی‌شود. اتصال قاب‌های اصلی شاسی در تختخواب‌های مدرن بیشتر توسط قلاب انجام می‌پذیرد و آن‌چه که آن‌ها را در کنار هم نگاه می‌دارد وزن تخت‌خواب و شما می باشد. ولی بخشی از شاسی تخت‌ خواب که شما بر روی آن می‌خوابید، به‌طور عمده از طریق میخ یا پیچ به یک‌دیگر متصل شده‌اند و با شل شدن این اتصالات احتمال لق شدن آن و ایجاد صدای جیر‌جیر وجود دارد. جهت حل این مورد شما فقط نیازمند به سفت کردن یا روغن‌کاری جایی که دچار لقی یا ساییدگی شده‌است، خواهید بود. اما بهترین روش های کاهش صدای تختخواب چیست؟ در ادامه این مقاله از خوابکو همراه ما باشید.

این سر و صدا ها اغلب از اتصالات درون تخت خواب چوبی شماست که پس از گذشت زمان لق شده اند و نیاز به چفت شدن و روغن کاری دارند. در تخت خواب های امروزی معمولا اتصالات با کمک میخ و یا پیچ انجام شده اند پس جهت حذف صدا های تخت خوابتان آماده شوید اگر تخت خوابی دارید که فقط با میخ محکم شده است شما تنها به چند عدد میخ اضافه و یک چکش نیاز دارید اما در صورتی که تخت خواب شما از اتصالات مختلف که در آنها از پیچ و میخ استفاده شده شما نیاز به یک چکش، میخ برای استفاده در صورت نیاز ، پیچ گوشتی و روغن دان دارید. این ها را آماده کنید تا دست به کار شویم..

گام های کاهش صدای تخت خواب چوبی

در گام نخست تشک روی تخت را بردارید و سعی کنید محل منشا صدا را پیدا کنید سپس اگر میخ یا پیچی در آن جاست سعی کنید آن را با کمک چکش یا پیچ گوشتی حل نمایید.
در گام بعد به سراغ قاب اصلی تخت رفته تا اتصالات آن به خود قسمت زیر تشک را محکم کاری و اگر نیاز به روغن است روغن کاری کنید. اکثر تخت خواب ها با دو تکه چوب در دو طرف تخت قسمت بالایی و پایینی قاب را به هم متصل میکنند. برخی زمان ها نیاز است که شما این تکه چوب را به دو قسمت بالا و پایین محکم نمایید.

در گام بعدی شاسی زیر تخت را بررسی نمایید و در صورتی که با سفت کردن میخ های قبلی آن صدا از بین نرفت چند میخ دیگر به آن اضافه کنید. معمولا با انجام این دومرحله ساده صدا های اضافه تخت خواب شما از بین می روند و در صورتی که پس از مدتی دوباره مورد این چنینی داشتید دوباره همین مراحل را انجام دهید تا صدای آن رفع بشود.

باید گفت که برای روغن کاری تخت خود به هیچ عنوان از روغن های خوراکی و روغن موتور استفاده نکنید. برای این کار فقط باید از روغن مخصوص چوب استفاده شود که همچنین در بازار موجود بوده و می توانید آن را خریداری نمایید.

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1