خرید-روتختی

بهترین جنس رو تختی چیست؟

خوابکو
بدون دیدگاه

اتاق خواب از مهمترین قسمت های خانه می باشد که افزون بر زیبایی بایستی مکانی پر از آرامش نیز باشد یکی از انتخاب های مناسب که در زیبایی اتاق خواب نقش بسیاری دارد روتختی می باشد. روتختی را می توان در چیدمان اتاق خواب نقش نخست در زیبایی به حساب آورد ولی روتختی افزون بر زیبابودن باید کیفیت و مقاومت داشته باشد. بنابر این بهتر است در هنگام خرید روتختی، نکات ذیل را مد نظر قرار دهید تا حداقل یک‌سوم عمرتان را در بهترین شرایط سپری نمایید.

با این که انتخاب طرح و رنگ روتختی کاملا به سلیقه شخصی بستگی دارد، ولی نباید کیفیت را فدای زیبایی کنیم. جنس روتختی از با اهمیت ترین فاکتورهایی می باشد که باید زمان خریدن به آن دقت کنید. به عنوان نمونه استفاده از الیاف مصنوعی یا رنگ‌های متفاوت در برخی از محصولات کالای خواب می‌تواند باعث ایجاد آلرژی برای افراد باشد. مثلا گروهی به الیاف پشمی آلژی دارند و این الیاف باعث ایجاد تنگی نفس‌شان خواهد شد یا این‌که مواد شیمیایی الیاف پلی‌استر می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی برای آن ها بشود.

این مدل اشخاص که به برخی از مواد به کار رفته در روتختی ها حساسیت دارند باید هنگام خرید به این نکته نیز توجه نمایند و از روتختی های انتخاب کنند که ضد حساسیت و آلرژی باشد. به عنوان یک نمونه مناسب از این نوع پارچه می توان به پارچه های تترون اشاره داشت.

پارچه این ملحفه ها اغلب از جنس تترون بوده و یا نخی پنبه ای میباشد که بر عکس پارچه های نخی لباسی، هرگز آبرفت یا چروک ندارد و به منظور ترکیب جنس مواد بدون حساسیت پارچه سبب می شود رنگ ثابت داشته باشد.

مهمترین نکات خرید روتختی

  1. زمان چیدمان اتاق‌خواب، توصیه می شود که انتخاب روتختی در آخر کار، یعنی وقتی که دکوراسیون تکمیل گردید، انجام شود. در این صورت به راحتی می توان روتختی متناسب با چیدمان اتاق خواب انتخاب کرد.
  2. نکته با اهمیت دیگری که در خرید پارچه روتختی خوب باید در نظر داشت،آب و هوای مکانی میباشد که در آن زندگی می‌کنید. در صورتی که در مکانی سردسیر زندگی می‌کنید، بایستی روتختی ضخیم‌تر و لحاف مانندی انتخاب کنید، در غیر این صورت روتختی‌های نازک انتخاب بهتری خواهند بود. روتختی‌های پنبه‌دوزی شده یا روتختی‌های چندتکه برای استفاده در فصل تابستان و نیز مناطق گرم خوب می باشند.
  3. روتختی می‌بایست ازلحاظ رنگ و طرح با اتاق‌خواب هماهنگی داشته و به آن رنگ، حجم و عمق ببخشد. دین جهت توصیه می شود که در فصول سرد سال از روتختی‌هایی با رنگ‌های گرم و تیره همچون زرشکی و سورمه‌ای و در فصول گرم از رنگ‌های سرد و کم‌رنگ استفاده کرد.
  4. در هنگام خرید روتختی ابعاد تخت و تشک بسیار حائز اهمیت بوده و بایستی به آن دقت شود.
  5. درباره پارچه روتختی، تعداد تاروپود در هر سانتی‌متر مربع یا به‌عبارت‌دیگر تراکم پارچه، نشان دهنده کیفیت آن خواهد است. اغلب پارچه‌هایی با تراکم بالاتر نرم‌تر، لطیف‌تر ، محکم‌تر و بادوام‌تر بوده و پارچه‌هایی با تراکم کم برای استفاده روزمره مناسب نبوده و دوام چندانی ندارند.
  6. اغلب در زمان خرید جهیزیه، گزینه بیشتر عروس خانم‌ها روتختی‌های فانتزی و تزیینی خواهد بود. این روتختی‌های تهیه‌شده از تور و ساتن، برای استفاده روزمره به‌هیچ‌عنوان مناسب نیستند. در صورتی که به دنبال استفاده عادی از روتختی خود هستید، روتختی‌های پنبه‌ای برترین گزینه خواهند بود. پارچه‌های پنبه‌ای به‌راحتی قابل شستشو بوده و ایجاد حساسیت نمی‌کنند. علاوه بر این، این پارچه‌ها در هنگام استفاده به وجود آمدن الکتریسیته ساکن نکرده و سبب عرق کردن در هنگام خواب نمی‌شوند. اما اگر انتخاب شما روتختی‌های فانتزی هستند، بهتر است که پارچه زیرین پتو که در تماس با بدن است از جنس نخ یا پنبه‌ای است و لایه رویی جنبه تزیینی داشته باشد. این کار از نظر اقتصادی هم مقرون‌به‌صرفه می باشد.
  7. امروزه استفاده از روتختی‌هایی با جنس کتان خیلی زیاده شده است. استفاده از روتختی‌های کتانی که یک‌درمیان با تارهای فلانل ادغام شده اغلب با سلیقه ما ایرانی‌ها بیشتر می سازد؛ افزون بر این که این پارچه ها از لطافت و نرمی بالایی نیز برخوردار می باشند.

بیشتر: محصولات تشک رویا :

روتختی بچه گانه

برای روتختی و ملافه های بچه گانه اغلب از جنس کتان با طرح های عروسکی یا شخصیت های کارتونی پرطرفدار و اسپرت استفاده نمایند.

روتختی طرح ۳ بعدی

ملحفه های ۳ بعدی اکنون طرفدار بسیاری دارد. منظور از ۳ بعدی بودن این است که زمانی به طرح روی ملحفه نگاه می کنیم طرح دارای زاویه و بعد است و به فضای اتاق خواب زیبایی ویژه ای می بخشد.

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش, اخبار سایت
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1