بهترین برند تشک در سال ۱۴۰۲

خوابکو
بدون دیدگاه

اینجا بهترین برندهای تشک ایرانی را بررسی می کنیم و به شما کمک می‌کنیم در نهایت، خریدی خوب و بدون پشیمانی را تجربه کنید. می‌خواهیم ببینیم کدام شرکت‌های ایرانی‌ تشک تولید می‌کنند و کیفیت و قیمت این محصولات چقدر است.

گذشته از اینکه هر شرکتی محصولاتش را با سلیقه خودش نام‌گذاری می‌کند، اغلب تشک‌ها به چند دسته‌ کلی تقسیم می‌شوند. گروه اول تشک‌های طبی هستند گروه دوم تشک های فنری و گروه سوم تشک های تشک‌های پاکت اسپرینگ که به فنر منفصل هم معروف‌اند.

سایز تشک

تشک‌ها براساس اندازه هم متفاوت‌اند. ممکن است برای تخت یک‌نفره یا دونفره باشند یا برای تخت کودک یا نوجوان، مناسب باشند. طول تشک‌ ها ثابت و ۲۰۰ سانتی‌متر است، اما عرض آنهاست که سایز را تعیین می‌کند. سایز تشک از عرض ۹۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر متغیر است.

انواع تشک تخت خواب

  • تشک های فنری

این نوع ساده ترین نوع تشک محسوب می شود و ارزان تر از انواع دیگر آن است.

این محصول مناسب افرادی است که زیر ۶۰ کیلوگرم وزن دارنداین تشک ها به دو نوع فنری متصل و منفصل تقسیم میشود.

از معایب آنها احتمال ایجاد صدا در اثر انحراف و اصطکاک فنرها به هم و احتمال پخش فشار ناشی از وزن فرد به کل سطح آن به خاطر وجود فنرهای متصل به هم است

در صورت دو نفره بودن تخت، هنگام تکان خوردن و غلت زدن یک نفر هنگام خواب، کل آن تکان می خورد و فرد کناری نیز این تکان خوردن را حس می کند..

  • تشک های فنر منفصل

به دلیل معایبی که تشکهای فنری متصل داشتند، تولید کنندگان تصمیم گرفتند این فنرها را از یکدیگر جدا کنند تا این مشکلات برطرف شودبرای این کار فنرها را درون پاکت هایی قرار دادند و آنها را سر تا سر تشک کنار هم چیدندبه همین دلیل به پاکت اسپرینگ” معروف هستند.

تعداد فنرهای به کار رفته در این محصول به ۵ هزار عدد یا حتی بیشتر نیز می رسد. در واقع هر چقدر تعداد فنرها بیشتر باشد کیفیت محصول بیشتر است.

علاوه بر تعداد فنرها، جنس فنر نیز در کیفیت آن تاثیرگذار است

جدا بودن فنرها باعث میشود با هم در تماس نباشند. در نتیجه اصطکاکی وجود ندارد که سر و صدا ایجاد کندهمچنین در تختهای دو نفره، دیگر تکان خوردن و غلت زدن یک فرد به دلیل جدا بودن فنرها به فرد دیگر منتقل نمیشود.

  • تشک های طبی

برخی از تشکهای طبی، فنری هستند و برای تمام سنین مناسب هستند. اگر در داخل آنها از اسفنج مرغوب استفاده شده باشد و فنر بندی مناسبی نیز داشته باشد هم عمر مفید محصول بالا میرود و هم خواب راحت و آرامی را برای فرد فراهم میکند.
برخی دیگر از انواع تشک های طبی فنر ندارد و به جای آن با یونولیت یا فوم پر شده انداین محصول عمر زیادی ندارد و کیفیت آن نیز پایین تر از انواع دیگر است

  • تشک های مموری فوم

تشک مموری فوم بسیار متفاوت از انواع دیگر تشک استابتدا در سال ۱۹۷۰ ناسا از مموری فوم برای ارتقای کیفیت زیر ساخت صندلی و جلوگیری از شکستن و از بین رفتن صندلی های خلبانان و مسافران هواپیما استفاده کردناسا از نتیجه این کار راضی بود.

همین امر تولیدکنندگان را ترغیب کرد تا از مموری فوم در طراحی و تولید انواع بسیاری از محصولات استفاده کنند. در مدت کمی این محصولات طرفداران بسیاری پیدا کرد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین طرح ها بین مشتریان شناخته شد

تشک مموری فوم دومین تشک محبوب بین خریداران است. در پژوهشی که درباره میزان خرید انواع تشک انجام شد، نزدیک به یک چهارم خریداران این نوع را انتخاب کرده بودند..

بهترین برند تشک در سال ۱۴۰۲

  • تشک رویا

یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای تشک ایرانی شرکت رویا است. این شرکت ادعا می‌کند خط تولید کاملی دارد و آخرین فناوری دنیا را برای تولید محصولاتش به کار می‌گیرد. روی سایت رسمی تشک رویا، فهرست مدل‌ها را می‌بینیم که تنوع نسبتا خوبی دارند. مدل‌ها چند دسته‌اند، مثل بونل، مدیکال و اولترا. اغلب مدل‌ها الیاف ضدحساسیت و اسفنج چندلایه دارند. رویا تشک‌هایش را بین ۲ تا ۸ سال گارانتی می‌کند

  • تشک نرم آسا

شرکت فنی و مهندسی نرم‌آسا بیش از ۲۰ سال است در زمینه واردات، فروش، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات دوخت و تولید کالای خواب تجربه دارد

این شرکت می‌گوید کالاهای خواب خود را مطابق استانداردهای جهانی و قابل رقابت با نمونه‌های وارداتی تولید می‌کند. محصولات این شرکت با استفاده از مواد بهداشتی و تا حد امکان قابل بازیافت و مطابق با سلیقه ایرانی تولید می‌شود.

در پایان…

گاهی موقع خرید، بودجه شما حرف اول را می‌زند؛ شاید هم امکان زیادترکردن بودجه را داشته باشید. تشک تخت چیزی نیست که هر سال عوض کنید و نو بخرید؛ پس ارزش دارد برای کیفیت بهتر، پول بیشتری بپردازید، به‌ویژه که تشک بر سلامت کمر و گردن هم اثرگذار است.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1