بالش طبی

بالش طبی مموری فوم چیست؟

خوابکو
بدون دیدگاه

آیا تا به حال پیش آمده با درد آزار دهنده ای در ناحیه گردن از خواب برخیزید ؟ اگر پاسخ شما بله است باید بگوییم وقت آن رسیده که بالش خود را عوض کنید.

تحقیقات نشان می دهد یک چهارم از مردم گردن درد ناشی از بالش نامناسب و کار زیاد را تجربه کرده اند به همین دلیل توصیه می شود این افراد ضمن مراجعه به پزشک از بالش طبی برای درمان این معضل استفاده کنند.

بالش طبی یکی از مهم ترین اقلام کالای خواب می باشد که همانند تشک طبی وظیفه نگه داشتن مهره های گردن و ستون فقرات در بهترین حالت ممکن را بر عهده دارد.

اما بالش طبی مموری فوم چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

بالش طبی مموری فوم از بهترین انواع بالشها می باشد که با استفاده از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و به آن بالش هوشمند نیز گفته می شود‌.

در ادامه به بررسی بالش طبی مموری فوم می پردازیم و شما را با مزایای استفاده از این بالش آشنا می کنیم. 

خصوصیات بالش طبی مموری فوم چیست؟

مموری فوم محصولی است که از ماده ای شیمیایی به نام پلی اورتان تهیه می شود‌، پلی اورتانی که در ساخت مموری فوم به کار می رود باید انعطاف پذیری کم و چگالی بالایی داشته باشد.

مهم‌ ترین ویژگی مموری فوم این است که وقتی جسمی روی آن قرار گیرد با تغییر درجه حرارت کاملا شکل جسم را به خود می گیرد، به همین دلیل است که مموری فوم موجود در بالش در ابتدا سرد و سفت می باشد اما پس از چند ثانیه که سر خود را روی آن می گذارید نرم می شود و کاملا شکل سر و گردن شما را به خود می گیرد و حس فوق العاده ای را هنگام خواب به شما می بخشد‌.

در ابتدا از مموری فوم تنها در صنعت فضانوردی استفاده می شد زیرا این بالش به دلیل حفاظت کامل از سر و گردن، آسیبهای ناشی از شتاب بالای فضاپیما را به حداقل می رساند.

بالش طبی مموری فوم به گونه ای طراحی شده است تا حالت منحنی گردن و کمر شما حفظ شود و تکیه گاه راحتی برای سر و گردن شما باشد.

استفاده از این بالش سبب می شود تا ستون فقرات شما به شکل کاملا صحیح خود قرار گیرند .

همچنین این بالش گردن و شانه های شما را در حالت استراحت خود قرار می دهد و در نتیجه سردرد و دردهای گردنی را کاهش می دهد.

از دیگر مزایای استفاده از بالش طبی مموری فوم این است که؛

  • بالش طبی مموری فوم گردن و ستون مهره های شما را در حالت طبیعی و هم راستا قرار می دهد.
  • استفاده از بالش طبی مموری فوم در دراز مدت باعث بهبود و قطع خروپف می شود.
  • بالش طبی مموری فوم آنتی باکتریال و ضد آلرژی پوستی و تنفسی می باشد.
  • بالش طبی مموری فوم به عنوان یک تکیه گاه مناسب عمل می کند و از اعمال فشار بر سر و گردن جلوگیری می کند و در نتیجه، از بروز سردرد و گردن درد جلوگیری می کند.
  • بالش طبی مموری فوم دارای کاور و آستر ۱۰۰ درصد پنبه ای می باشد که به راحتی قابل شستشو می باشد. 

نکات مهم در خرید بالش طبی مموری فوم

ابعاد و اندازه: بالش طبی مموری فوم دارای ابعاد و اندازه های گوناگونی می باشد اما ارتفاع آنها معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر می باشد.

عرض این بالش معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر و طول آنها ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر می باشد.

روکش: یکی از موارد قابل توجه در خرید بالش طبی مموری فوم جنس روکش آن می باشد.

روکشهای پنبه ای و ابریشمی از بهترین انواع روکشها هستند زیرا نرمی و لطافت خاصی دارند و مانع از ایجاد چروک روی پوست می شوند.

همچنین این روکشها جریان هوا را به آسانی از خود عبور می دهند و مانع از عرق کردن پوست سر می شوند. 

بالش طبی

انواع بالش طبی مموری فوم

انواع مختلفی از بالش طبی مموری فوم در بازار موجود است که هر کدام در موارد خاصی استفاده می شود.

بالش طبی مموری فوم کاملا مورد تایید پزشکان اورتوپد می باشد زیرا کاملا با ساختار بدن سازگار است و از تمام مفاصل گردن و ستون فقرات پشتیبانی می کند و سر و گردن را در بهترین حالت خود قرار می دهد.

انواع بالش طبی مموری فوم عبارتند از؛

بالش طبی زانو درد: افرادی که مبتلا به زانو درد هستند هنگام خوابیدن به پهلو و خم کردن زانوها، دچار سایش زانو می شوند که این امر سبب تشدید درد زانوی آنها خواهد شد بنابراین توصیه می شود این افراد برای تسکین درد خود از بالش طبی زانو درد که از جنس مموری فوم ساخته شده است استفاده کنند.

بالش طبی بارداری: معمولا زنان باردار از ماه هفتم بارداری هنگام خوابیدن به پهلو دچار مشکل می شوند و نمی توانند خواب راحتی را تجربه کنند.

بالش طبی بارداری جنس مموری فوم دارای چندین نوع می باشد که مخصوص زنان باردار به صورت منحنی U شکل و L شکل طراحی می شود تا حمایت کاملی از شکم و بدن را داشته باشد.

بالش طبی بارداری جنس مموری فوم سبب بهبود گردش خون خواهد شد و تمامی دردهای بدن در زمان بارداری را کاهش می دهد و خوابی راحت را برای شما به ارمغان می آورد.

بالش طبی کمر: این بالش به افرادی توصیه می شود که دچار درد در ناحیه پایین مهره های کمر خود هستند، استفاده از این بالش باعث کاهش درد کمر و ستون مهره ها خواهد شد.

بالش طبی تنگی نفس: این بالش از مموری فوم و رشته های پلی استر تهیه شده است و برای افرادی که دچار تنگی نفس هستند و به دهان و بینی شان لوله وصل می باشد و همچنین افرادی که دچار کمر درد هستند و باید روی یک شانه بخوابند طراحی شده است.

بالش طبی گردن درد: این بالش طبی پشتیبانی کاملی از سر و گردن دارد و برای افرادی که دچار درد در ناحیه گردن هستند و به دنبال یک بالش استاندارد و مناسب برای بهبود درد خود هستند بسیار مناسب می باشد.

تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1