انواع تختخواب

آشنایی با انواع تخت خواب و مزیت ها و معایب آن

خوابکو
بدون دیدگاه

آشنایی با انواع تخت خواب و مزیت ها و معایب آن

با سرچ ساده در اینترنت و سر زدن به سایت های مختلف یا مراجعه به فروشگاه های حضوری با تنوع تختخواب در ابعاد و رنگ بندی و جنس مختلف روبرو خواهید شد این حجم از تنوع تا حدودی باعث سردرگمی در انتخاب خواهد شد. مشتریان دارای سلایق متفاوتی در خرید تختخواب هستند . در این مقاله ضمن معرفی مدل های تختخواب مزایا و معایب هریک را بیان خواهیم نمود.

تختخواب گرد

بارها در مجلات و سایت های مختلف عکس هایی زیبا از این نوع تختخواب را مشاهده نموده اید شکل منحصر به فرد و زیبایی خیره کننده تختخواب های گرد با نوع خاص طراحی جلوه ویژه به اتاق خواب شما می بخشد با کمی دقت در خواهید یافت تختخواب های گرد برای اتاق خواب های بزرگ و لوکس طراحی شده است بهترین مکان برای قراردادن تختخواب های گرد در نقطه کانونی اتاق خواب می باشد استفاده از وسایل با شکل ظاهری گرد در برخی از دکوراسیون داخلی اتاق خواب هماهنگی دلنشین را به وجود خواهد آورد. تنوع در مدل و رنگ تمام سلایق را پوشش می دهد و حتی توجه اشخاص مشکل پسند را نیز به خود جلب می نماید.

معایب تختخواب گرد

  • نوع خاص از طراحی تختخواب گرد جای زیادی را اشغال می کند و بدین جهت قابلیت استفاده در اتاق خواب های کوچک را غیر ممکن خواهد ساخت .
  • روتختی های موجود در بازار با شکل مستطیل دارای تنوع زیاد و رنگ بندی های گوناگون می باشد اما در نهایت خرید یک روتختی مناسب برای تختخواب های گرد کاری بس دشوار است زیرا تولید روتختی های گرد محدود و دارای تنوع کمتری می باشد.

تختخواب تاشو

سبک دیگری از طراحی در تختخواب به تولید تختخواب های تاشو منجر گردیده است. برخلاف تختخواب های گرد این نوع از تختخواب با هدف استفاده در اتاق خواب های کوچک طراحی گشته است جالب  است بدانید تختخواب های تاشو در طول روز به منظور حداکثر استفاده از فضای داخلی اتاق خواب جمع و در محفظه مخصوص قرار خواهد گرفت. ساخت محفظه به شکل کمد دیواری زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب را حفظ خواهد نمود در  اکثر تختخواب های تاشو در قسمت کناره های تختخواب یا در بالای تختخواب قفسه هایی به منظور جابجایی وسایل طراحی شده است .که در مرتب نمودن اتاق خواب نقشی تعیین کننده دارد.

معایب تختخواب تاشو

  • باز و بسته شدن تختخواب های تاشو توسط لولا های مخصوص انجام می گیرد که به مرور زمان و در طی استفاده طولانی مدت کارایی خود را از دست می دهند و نیاز به تعمیرات دارند.
  • حرکت دادن تختخواب برای قراگیری آن در محفظه با توجه به سنگین بودن تشک تختخواب کاری دشوار می باشد و به ستون فقرات فشار وارد می کند
  • ارتفاع تختخواب های تاشو به منظور امکان قرار گیری در محفظه بسیار کم است در نتیجه در هنگام نشستن بر لبه تختخواب زانو در زاویه ۹۰ درجه قرار نمی گیرد و همین مساله فشار مضاعف بر ستون مهره را به دنبال خواهد داشت.

تختخواب آپشنال

اگر به دنبال خرید یک تختخواب لاکچری با امکانات جانبی لوکس هستید تختخواب های آپشنال گزینه ایی مناسب می باشند. تختخواب های آپشنال دارای وسایل جانبی همچون تخت ماساژور، یک میز اختصاصی به منظور استفاده از لپ تاپ در تختخواب، و یک تکیه گاه راحت به منظور نشستن در تختخواب، یک یخچال کوچک و مجهز، گاو صندوق اختصاصی و پنهان ، یک عدد پاف، شارژ موبایل…می باشد این امکانات به صورت یکجا در تختخواب آپشنال طراحی شده است. تنوع در مدل و رنگ امکان استفاده از این نوع از تختخواب ها رادر اتاق خواب با هر نوع از دکوراسیون فراهم می آورد.

معایب تختخواب آپشنال

  • اولین و مهمترین معایب تختخواب آپشنال قیمت بالا و استثنایی این نوع از تختخواب ها می باشد.
  • تختخواب آپشنال با وسایل جانبی فوق الذکر برای اتاق خواب های بزرگ طراحی شده است و در اتاق خواب های کوچک قابلیت استفاده ندارد.
  • تختخواب آپشنال سنگین و جابجایی آن دشوار است در نتیجه حمل و نقل آن با مشکلات زیادی همراه است.

تختخواب جکدار

تختخواب های جکدار نیز با هدف صرفه جویی در فضا به صورت کم حجم با بیشترین قابلیت استفاده در جابجایی وسایل اضافه طراحی شده است. در قسمت زیرین تختخواب جکدار محفظه ایی طراحی شده است که مانند یک صندوقچه بزرگ عمل می کند با جابجایی وسایل اضافه و در معرض دید و قراردادن آن در محفظه فضای داخلی اتاق خواب های کوچک بزرگ تر به نظر می آیند . و نظم و ترتیب بیشتری خواهد گرفت.

معایب تختخواب جکدار

  • از آنجا که تشک تختخواب وزن بالایی دارد بلند کردن درب جکدار محفظه و استفاده از وسایل با دشواری همراه است و استفاده مکرر از آن به لولا آسیب خواهد رساند.
  • ارتفاع مناسب و استاندارد از سطح زمین در این نوع از تختخواب ها رعایت نشده است در نتیجه تبادل هوا در لایه داخلی و سطح تشک به خوبی انجام نمی گیرد و به تعریق بدن منجر می گردد.

تختخواب فلزی

تختخواب های فلزی بسیار مقاوم و پرطرفدار هستند در واقع مقاومت بالای بدنه و طول عمر بالای این نوع از تختخواب آن را به پر فروش ترین تختخواب تبدیل نموده است. تختخواب فلزی جزء قدیمی ترین مدل ها ی تختخواب می باشد. نسبت به سایر مدل های تختخواب از قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری برخوردار است.نگهداری و تعمیر تختخواب فلزی از انواع دیگر تختخواب راحت تر و با سهولت بیشتری انجام می شود.

معایب تختخواب فلزی

  • استفاده از تختخواب فلزی برای کودکان توصیه نمی شود زیرا احتمال آسیب دیدگی به مراتب بالاتر است.
  • نسبت به سایر مدل های تختخواب وزن بیشتری دارد. در نتیجه جابجایی آنها دشوار است.
  • طراحی تختخواب های فلزی تنوع چندانی ندارد و برای دکوراسیون های کلاسیک گزینه مناسبی نمی باشد.

تختخواب با روکش پارچه ایی

این نوع از تختخواب خصوصا در میان افرادی که به دکوراسیون کلاسیک و ساده اهمیت می دهند از طرفداران زیادی برخوردار است استفاده از آن در تختخواب کودک و نوجوان آسیب دیدگی را به حداقل خواهد رساند و تنوع دررنگ فرصت انتخاب را برای مشتریان فراهم خواهد آورد. تاج تختخواب های پارچه ای مانند یک تکیه گاه راحت برای افرادی که بر حسب عادت قبل از خواب به مطالعه می پردازند یا تلویزیون تماشا می کنند عمل می کند.

معایب تختخواب با روکش پارچه ایی

  • از آنجا که تختخواب های پارچه ایی دارای روکش می باشند اطمینان از کیفیت مواد اولیه به کاررفته در تختخواب دشوار است.
  • جنس پارچه ایی تختخواب گرد و غبار را به خود می گیرد و در تشدید بیماری های زمینه ایی تنفسی تاثیر گذار است.
ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1