تشک فنر متصل چیست؟

تشک فنر متصل چیست ؟

خوابکو
بدون دیدگاه

تشک فنر متصل چیست ؟

تشک‌ های فنری (فنر متصل) چندین سال است که در حال تولید هستند و از قدیمی ترین انواع تشک‌ها محسوب می‌شوند. در ساختار این نوع تشک‌ها از فنر استفاده شده که موجب ارتعاش قابل توجه آنها می‌شود، به‌ شکلی که معمولاً همه افراد تشک های فنری را به عنوان یک تشک نرم می‌شناسند.

در این نوع تشک‌ ها، فنرها به دو صورت متصل (بونل) یا منفصل (پاکتی) به کار می‌روند. در تشک فنر متصل، فنرها با مفتول ۱.۴در سراسر اسکلت تشک به یکدیگر متصل هستند. که این اتصال موجب نرمی زیاد تشک خواهد شد به صورتی که برای کودکان یا کسانی که هیچ عارضه مفصلی و استخوانی نداشته باشند خوابیدن روی آنها لذت‌بخش می باشد. البته که تشک فنر متصل نسبت به انواع دیگر از قیمت کمتری برخوردار است.

 

 

همچنین، تشک‌ های فنر متصل معایبی نیز با خود به همراه دارند . از جمله نکات منفی تشک فنر متصل، احتمال تولید صدا (جق جق) به دلیل انحراف فنرها و اصطکاک آنها با یکدیگر می باشد. البته که باید گفته شود این مورد بستگی به کیفیت تشک دارد و احتمال بروز آن حتمی نمی باشد. همچنین به دلیل اتصال مفتول ۱.۴ در تشک فنر متصل، فشار ناشی از وزن کاربر در سراسر تشک پخش خواهد شد.

این مورد ممکن است در تشک‌ های دو نفره تبدیل به یک مشکل بزرگ شود چرا که با حرکت (غلت زدن) یکی از افراد، فرد دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. مضاف بر این، نرمی بیش از حد تشک فنر متصل موجب می‌شود تا گاهی پشتیبانی مناسبی از ستون فقرات صورت نگیرد زیرا به دلیل فشار وزن فرد در قسمت باسن و شانه‌ها، بخش میانی تشک نیز فرو می‌رود و زیر کمر و ستون مهره‌ها خالی می‌شود.

بیشتر بدانید: تشک رویا

تشک رویا بونل ۱
تشک رویا بونل ۲
تشک رویا بونل ۳
تشک رویا بونل ۴
تشک رویا بونل ۵

تفاوت فنرمنفصل و فنرمتصل در تشک طبی فنری

تشک فنری تشکی است که در ساختار اصلی آن از فنر استفاده شده است. استفاده از فنر در ساختار تشک موجب نرمی آن خواهد شد.

اما تشک های فنری انواع مختلفی دارند که ما در این مطلب آموزشی یکی از دسته بندی های اصلی آن را مورد بررسی قرار داده ایم. احتمالا اصطلاحات تشک فنری با فنر متصل و یا با فنر منفصل را شنیده باشید. اما این دو اصطلاح به چه معنی هستند و چه تفاوتی بین این دو نوع تشک وجود دارد؟

اسکلت تشک
اسکلت فنر متصل

 

تشک فنر منفصل

اسکلت فنر منفصل

 

تشک فنری با فنر متصل چیست؟

فنر متصل (که همچنین با نام های فنر مارپیچ باز، میراکویل و فنر مارپیچ استاندارد نیز شناخته می شود) با یک سیستم فنری متصل به هم ، رایج ترین نوع فنر استفاده شده در تشک های فنری می باشد. برای سالیان سال  تشک فنری بطور سنتی با این روش تولید شده است. این روش به تولید کننده امکان تولید انبوه با هزینه تمام شده پائین فراهم خواهد کرد که باعث می شود این نوع تشک ها ارزان ترین تشک های موجود در بازار باشند.

یک تشک فنری دونفره استاندارد بطور میانگین ۳۶۵ فنر در خود دارد. فروشندگان و تولید کنندگان تشک، اغلب از معیار فنریت تشک صحبت می کنند که مربوط به قطر مفتولی می شود که فنر تشک از آن ساخته شده است. هرچه عدد این معیار کوچک تر باشد به معنی آن است که تشک سفت تر خواهد بود. بالا بودن درجه فنریت میله لبه (فریم) تشک فنری اهمیت زیادی دارد. این میله سطح خواب تشک را می کشد و با کاهش خمیدگی کناره ها، کمک می کند تشک به شکل اولیه خود باز گردد.

 

ویژگی امتیاز
بهترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ ۵/۵
ارسال سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ ۴.۸/۵
پشتیبانی ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۷/۵
گارانتی ⭐⭐⭐⭐⭐ ۴.۹/۵
تگ ها: آموزش
شاید دوست داشته باشید

پست های مشابه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

1